Výstavou, která loni přilákala nejvíce návštěvníků, byla přehlídka plakátů Alfonse Muchy ze sbírky tenisty Ivana Lendla, která se konala v Obecním domě. Za pět měsíců ji vidělo 185.000 návštěvníků. Druhou nejnavštěvovanější byla Cesta k Amorfě, kupkovská výstava Národní galerie, kterou vidělo téměř 49.000 lidí. Třetí nejnavštěvovanější výstavou se stala retrospektiva Karla Malicha v Jízdárně Pražského hradu s více než 35.000 vstupy.
Podle údajů časopisu Art&Antiques, které poskyt ČTK, při přepočítání na denní návštěvnost se v případě Muchy jedná o 1217 lidí denně, u Kupky o 625 a u Malicha o 360 lidí denně.
Zabrala mohutná reklama
Úspěch prvních dvou výstav, které nebyly organizovány galerijními institucemi a konaly se ve výstavních síních bez vlastních kurátorů, ukazuje na odlišný trend ve srovnání s rokem 2012. Jeho nejúspěšnější výstavy se konaly v Galerii Středočeského kraje (Europa Jagellonica s 57.000 návštěvníků), Galerii výtvarných umění v Ostravě (Jan Zrzavý, 24.000) a Galerii Rudolfinum (Tak pravil LaChapelle, 28.000).
Důležitou roli v úspěchu obou výstav sehrála i výrazná reklamní kampaň, u Muchových plakátů i příběh spojený s někdejším tenistou. Pro srovnání s Malichovou výstavou lze uvést návštěvnost retrospektivy Zdeňka Sýkory v Galerii hlavního města Prahy, která v roce 2010 přilákala téměř 13.000 lidí.
Národní galerii navštívilo téměř 400 tisíc lidí
Nejvyšší návštěvnost instituce jako celku měla Národní galerie v Praze. Celkem ji za rok 2013 navštívilo přes 386.000 lidí, což bylo o 13 procent méně než o rok dřív. Nejnavštěvovanějším objektem se stal Veletržní palác, do něhož se přišlo podívat na 190.000 lidí, což je o 25.000 více než v roce 2012. Tento nárůst přibližně odpovídá počtu návštěvníků, kteří se šli podívat pouze na Slovanskou epopej a stálé expozice NG vynechali. Návštěvnost Slovanské epopeje však byla započtena i v předloňských výsledcích.
Podle NG sehrály důležitou roli krátkodobé výstavy, zejména retrospektivy Huga Demartiniho a Jana Kotíka. Jejich návštěvnost však galerie samostatně nepočítá. Z uměleckohistorického hlediska byla nejvýraznějším počinem NG výstava Jan Křížek a umělecká Paříž 50. let, která se však netěšila velkému diváckému zájmu. Ublížily jí červnové povodně, kvůli nimž byla Valdštejnská jízdárna i další objekty galerie v blízkosti Vltavy na čas uzavřeny.
Druhou nejnavštěvovanější galerijní institucí loňského roku je Muzeum umění Olomouc. Třicet výstav spolu se sedmi stálými expozicemi přilákaly celkem 203.000 lidí. Nejpopulárnější výstavou se stal projekt Od Tiziana po Warhola, který jen v roce 2013 vidělo téměř 22.000 lidí (294 denně). Vysokou návštěvnost tradičně vykazuje Galerie Rudolfinum. Za rok 2013 uspořádala pět výstav, které navštívilo 43.000 osob. Nejpopulárnější byla výstava Jakea a Dinose Chapmanových s více než 15.000 návštěvníky (201 denně). Jedná se ale o výrazně menší číslo, než jakého v roce 2011 dosáhla dosud nejúspěšnější výstava Rudolfina Decadence now! (56.000/700), na které Chapmani také vystavovali.