Nové pražské metro

Nové pražské metro

9. 4. 2015

Odhodlal jsem se na tak životu nebezpečný výlet, jako je denní projížďka pražským metrem. V něm se teď nakopává, bodá nožem, podřezává a střílí!

S výstavbou se začalo už před pěti lety, právníci ještě neznali moderní finty, tak museli do smlouvy napsat dokonce i termín dokončení! Ten musel být řádně splněn. Dávám přednost kolejové dopravě, ta v metru je, dílo se tak podařilo.

Na rozdíl od tunelu Blanka s jenom silnicí, právníci jakoby ve smlouvě zapomněli termín jejího dokončení. Vyplácelo se dobře, nač tedy chvátat! Nová pražská primátorka ze Slovenska gaunerům jen těžko zatne tipec.

Ze staré stanice Dejvická do té nové stanice Bořislavka souprava nabrala rychlost při jízdě do kopce. Praskalo nám v uších jako v rychlovýtahu amerického mrakodrapu. Na konci eskalátoru se tu uhnízdila hajzlbába. Založila si tam moderní živobytí a doufá ve zbohatnutí. Je oblečená jako Karkulka, v červeném kroji. Zákazníkům rozdávala jen půl metru bílého toaletního papíru, šetřila už od prvního dne. Poplatek byl deset korun, a ať si tam dělá, kdo chce a co chce.

Nad touto stanicí pamatujeme krásné vilky, teď už jich tam je kilometr srovnán se zemí!

Nahoru přijel také jeden skřehotavý dědek. Nadával informátorovi metra, prý původní odjezdy autobusů ze stanice Dejvická byly lepší. Tak se prý má s výhradami obrátit na dispečink dopravního podniku.

Stanice Veleslavín už je světovější. Vystupují tam zahraniční turisté s kufry, k autobusu na letiště. Tahle stanice byla dříve proslulou léčebnou tuberkulózy.

Stanice Petřiny ničím zajímavým nevyniká.

Stanice Nemocnice Motol je skutečným centrem života města Prahy. Je to největší a nejdokonalejší nemocnice Prahy a České republiky. Z metra se dá suchou nohou dojít do obrovské nemocnice, její velké márnice, po krátké vzdálenosti se lze dopravit i do funkčního pražského krematoria - Motol. Je to skutečně podstatné centrum života Prahy.

Mé výhrady k trase jsou malé. Interval vlaků je dlouhý, deset minut. Úplně všechny zářivky svítily, nebyly ještě vyšmeleny za solárií. Na zpáteční cestu na opačný konec Prahy jsem se vydal klasickou tramvají. Trvala mi jen 40 minut, srovnatelně s metrem.  

Doporučuji projížďku i mimopražským.

Můj příběh
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.