Moje milá banko
Ilustrace: pixabay.com

Moje milá banko

7. 8. 2016

Moje milá banko!

Odpo4vídám ti na tvůj dopis ze dne  --.--.---- . Dostala jsem od tebe zprávu do mailové schránky, že na mé kreditní kartě vznikl dluh, který je potřeba neprodleně uhradit. Dále výčet všech sankcí, které mě potkají, pokud snad budu mít tu drzost výzvy neuposlechnout. Hodinu nato zapípala SMS  s výzvou k úhradě dluhu a potřebnými údaji k zaplacení. Za další hodinu telefonovala operátorka zákaznického centra, zda jsem už dluh uhradila. Začala jsem se cítit jako zločinec. Co jsem to provedla! Jak jen jsem mohla upřít své milované bance její  těžce získané finance?! Jak jen se to mohlo stát? Obrátila jsem oči k nebi v obavách, zda se neobjeví vrtulník táhnoucí za sebou transparent s nápisem KOSŤUNOVÁ, ZAPLAŤ!

Chválabohu zatím alespoň v povětří klid. Okamžitě jsem začala situaci řešit. Naštěstí spolu můžeme komunikovat pomocí internetu, kde si mohu kdykoliv zkontrolovat pohyb na našem společném účtu. A už to vidím, můj závratný dluh vůči tobě činí celých 30,- Kč! Proboha, za co? Prý za služby. Celý měsíc jsem kartu nepoužívala, jaké služby tedy máš, milá banko, na mysli? Dovol mi,6 abych projevila nespokojenost nad vývojem našich vzájemných vztahů.

Náš vztah začal právě před dvaceti lety. Tys byla perspektivní banka se zahraničním sídlem a já, začínající živnostnice, jsem si tě vyhlédla  pro bezpečnost a stabilitu, která z tebe vyzařovala. Tomu samozřejmě předcházely námluvy. Slibovala jsi  nejnižší poplatky, nejnižší úrok z kreditu, slušné jednání a všestrannou péči. A ze začátku jsme díky uzavřené smlouvě spolu  žily v dokonalé symbioze. Časem však  začal náš vztah být nerovný. Zatímco já jsem dodržovala všechna naše vzájemná ujednání a splácela ve stanoveném termínu  pohyby na kreditní kartě, tys postupně začala zvyšovat své požadavky.

Poplatky, které jsou součástí obchodních podmínek, nikoliv smlouvy, jsi neustále upravovala směrem nahoru a vymýšlela další. Už dávno jsi nebyla tou přívětivou bankou s nejnižšími poplatky. Přesto jsem ti zachovala věrnost a neopustila jsem tě. Když jsem ale náhodou  přečetla tvůj inzerát v tisku, kde slibuješ novým klientům podmínky, o kterých se mně, dlouholeté klientce, může jenom zdát, pochopila jsem, žes mě definitivně hodila přes palubu. Náš vztah se opotřeboval.

Za této situace nevidím jiné východisko, než rozchod. Poznala jsem jednu mladou perspektivní banku, která mi slibuje slušné zacházení, účet bez poplatků, kreditní kartu  se zaručeně nejnižší úrokovou sazbou a bez dalších nároků. Velmi si mě váží, neustále mi nadbíhá, dokonce vyslala svého zaměstnance za mnou do kanceláře, abych s ní mohla bez ztráty času uzavřít smlouvu.  A já jsem to udělala.

Tímto ti tedy, milá banko, vypovídám smlouvu, kterou jsme spolu uzavřely přesně před dvaceti lety. Děkuji ti za to dobré, cos mi poskytla, a to horší, co potom následovalo, jsem už zapomněla.

Chci si znovu užít ten pocit, že jsem vážený klient, že je banka poctěna mojí důvěrou v ní, že jí neleží na srdci nic jiného, než moje spokojenost s ní. Alespoň do té doby, než získá dostatečné portfolio, aby mohla začít dávat najevo svou převahu a stupňovat své požadavky vůči mně. 

Nejsem naivní, milá banko, vím, že to jednou nastane, ale budu doufat, že to nepřijde příliš brzy. Že se směješ jednomu nepatrnému smítku z pyramidy tvých klientů, které se rozhodlo vzbouřit se?  Ale já samozřejmě vím, že tě nemohu nijak ohrozit a ani o to neusiluji.

Jenom se mi, milá banko, najednou hrozně ulevilo.

Tvoje bývalá klientka.

 

P.S. Tvých nezasloužených 30 Kč ti posílám obratem. Kdyby to bylo technicky možné, vzala bych papírovou bankovku nejnižší hodnoty, plivla bych na ni a přilepila ti ji na čelo.

 

 

 

 

Hodnocení:
(5 b. / 6 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

TÉMATA
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
ivana kosťunová
Naďo, děkuji, vaše pochval mě velmi potěšila, opravdu mám svoji mateřštinu moc ráda a také spisovatele, kteří to s ní umí. / Čapek, Vančura)
Naděžda Špásová
Ivo, moc se mi líbí váš styl psaní. Je vidět, že s češtinou jste hodně za dobře. Zatím nemám s bankou problémy. Jsem u ní skoro 20 let a snad to ještě nějaký čas vydržím. Mám osobní bankéřku, na kterou se můžu kdykoliv obrátit. *****
Jarmila Komberec Jakubcová
Nemám problémy s bankami, platím kartou všude kde to jde, tím už skoro nepoužívám hotovost.Skoro všude jsou platební terminály a i v zahraničí je to super. Nejraději ale mám banku "kterou můžete mít rádi". Líbila si mi zelená barva a tak jsem do ní zašla a je mi nejbližší. její internetové bankovnictví mi připadá nejlepší a hlavně nejrychlejší. Ale i jiné banky jsou dnes vstřícné a mám jen ty nejlepší zkušenosti.
Květoslava HOUDKOVÁ
Dceru svými platbami určitě nezdržuji - jedná se jen o mimořádné větší částky nebo o přímý požadavek úhrady z účtu. A když jdu na nákup, peníze si včas předem rozměním. (Do autobusu MHD Praha nastoupila mladá "fiflena" a lístek v ceně Kč 18,- hradila Kč 500,- - prostě káča!
Jarmila Fialová
S bankou problémy nemám,nepeskuje mne a vždycky mi zatím všech ke spokojenosti vysvětlili i vyřídili.Dcery mám dvě,přesto jim nechci ještě přidělávat starosti s placením mých účtů.Navíc mi vyhovuje platit v obchodech většinou kartou a nemusím se zdržovat hledáním drobných.
Květoslava HOUDKOVÁ
Ze zkušeností Známých a bohužel i své - jak banky přistupují ke klientům - jsem si svůj život zjednodušila: Žádnou banku, žádný účet, žádnou finanč. kartu NEMÁM, "domácí spoření" mi funguje. A pokud co je potřeba zaplatit účtem jsem dohodnuta s dcerou: Potřebnou částku v hotovosti DÁM JÍ - a ona pak platbu provede ze svého účtu. Ve všem "moderním" se vyzná - a já mám jistotu, že nenaletím, nikdo mne nepeskuje, ani mi nevyhrožuje! - mám klid !
Libor Farský
Podobné situace mě naštvou, ale nepřekvapí vždy.
ivana kosťunová
Zuzko, ve vaší situaci přemluvit vás k založení kr.karty a následně zadat sankce pro nezaplacení z neznalosti považuji za hyenismus.
ivana kosťunová
Ilono, je to přesně tak, jak říkáte-nebát se a nenechat si všechno líbit.
ivana kosťunová
nemá smysl jmenovat jen jednu. -nějak to vypadlo.
ivana kosťunová
Karle, takto se chová většina bank, právě při své činnosti to mohu posoudit,nemá smysl jen jednu.
ivana kosťunová
Oldřichu, děkuji za pochvalu, ale moje živnost vás asi neohromí - účetnictví.
Zuzana Pivcová
Podobnou nesrovnalost jsem měla kdysi i s Česku spořitelnou. Poté, co jsem byla přepadena a okradena, vydala jsem se druhý den mimo jné i do spořitelny a tam mi pracovnice doporučila mít kromě běžné karty ještě kreditku, která by mi pro podobný případ zůstala doma a pomohla mi překlenout stav bez peněz. Ochota ohromná. Já jsem ji použila jednou na malý výběr a asi druhý den tam částku vrátila. Jenže z neznalosti jsem tam nedala víc o poplatek za výběr. Za nějakou dobu jsem byla také volána k zodpovědnosti jako dlužník s nutností ukradit několik set.
Ilona Kolářová
Měnila jsem banku celkem 2x. Nejhorší to bylo poprvé, pořád jsem se nemohla rozhoupat i když všude byly výhodnější podmínky. Nakonec můj odchod uspíšil jeden jejich agent svým arogantním chováním. Druhá banka nebyla špatná, ale pořád mě tlačili k něčemu, co jsem nechtěla. Ze začátku to probíhalo úplně nevinně v podobě informací, posléze se přitvrzovalo a nakonec to dopadlo tak, že jsem musela za výběr z jejich bankomatu platit poplatek. Odešla jsem, ale v tu ránu se situace změnila a dokonce mi nabízeli účet na zkoušku na jeden rok zdarma zcela bez jakýchkoliv poplatků. To už jsem ale byla rozhodnutá odejít a nelituji toho. Člověk se nesmí bát. Manžel setrvával o dva roky déle v první bance a nakonec odešel také.
Karel Kafka
A která,pěkně prosím? Patřilo by se ji pojmenovat,podle mého. K.
Oldřich Čepelka
Ivano, výborně napsané! S myšlenkami a slovy to opravdu umíte. (Jistě i vaše živnost je takhle výborná, jen škoda, že ji neznám.)