Proč mají Češi rádi
dovolenou v Česku

Proč mají Češi rádi
dovolenou v Česku

22. 4. 2013

Celé tři pětiny návštěvníků českých regionů chtějí během dovolené poznat tradice navštívené oblasti. Největší zájem mají Češi na domácí dovolené o tradiční řemesla i výrobky (46 procent), lidovou architekturu (45 procent) a místní gastronomii (43 procent).

Například návštěvníci Šumavy měli největší zájem o místní gastronomii, o tradiční řemesla a výrobky (58 procent). Lidová architektura zaujala nejvíce v regionu Plzeňsko a Český les (71 procent). „Čeští restaurátoři přišli na to, co chtějí čeští turisté, a odstupují od světové kuchyně a vrací se k tradičním jídlům,“ říká Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism, která provedla na přelomu roku průzkum mezi 25 tisíci turisty. „Od našich partnerů v terénu jsme zaznamenali poznatky, které poukazovaly na rostoucí zájem Čechů o tradiční prvky tuzemské dovolené.“

A podle čeho se Češi rozhodují, kam pojedou na dovolenou? Největší úspěch měla u lidí reklama a také doporučení blízkých a přátel.
Lidé si regiony, kam vyrážejí na dovolenou, spojují s historickými nebo pohádkovými postavami. „V Krkonoších a Podkrkonoší jednoznačně vede Krakonoš. Na Plzeňsku se pak "vytáhli" Chodové a Jan Sladký Kozina,“ uvádí zástupci agentury. K tahákům ovšem patřili i skuteční součastníci - například zpěvák Jarek Nohavica či olympionička Kateřina Neumannová.

Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage
PRODUKT TÝDNE

Pořiďte svému mazlíkovi kvalitní krmivo. Konzervy Brit Mono Protein jsou vhodné pro psy s citlivým zažíváním, alergiemi a potravinovou intolerancí. Více zde.

produkt týdne.jpg

 

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

TÉMATA