Motoristické vteřiny – dokončování velkých staveb koncem roku 2020 na dálnicích a silnicích
Ilustrační foto: pixabay.com

Motoristické vteřiny – dokončování velkých staveb koncem roku 2020 na dálnicích a silnicích

12. 9. 2020

I když se to nezdá, je tady podzim roku 2020 a budeme moci zkontrolovat, co nám pan ministr dopravy sliboval v zimě – v lednu nebo únoru letošního roku, jak moc se prostaví na nových investicích na dálnicích a na silnicích. Tak se na některé stavby podívejme.

Kromě investičních staveb byla věnována pozornost v celé ČR opravám povrchů vozovek, a to jednak novými kobercovými asfaltobetonovými úpravami, ale také nátěrovými údržbovými technologiemi. Tyto úpravy byly a budou ještě provedeny ve stovkách milionů korun ve všech krajích naší republiky. Města a obce zase realizují opravy místních komunikací, výstavbu parkovišť apod. Kraje investují do rekonstrukcí II. a III. tříd a do obchvatů měst a obcí. ŘSD je zaměřeno na opravy a výstavbu dálnic a silnic I. tříd.

V minulém týdnu se již na D1 podařilo zprovoznit další dva úseky z plánu na rok 2020. Vše by se mělo postupně dokončit do konce listopadu tohoto roku. Na rok 2021 pak zůstanou asi tři úseky, a měla by být celá D1 zrekonstruována v roce 2021.

Byl jsem na obchodním jednání v Olomouci, tento týden, a jel jsem po D46 z Vyškova do Olomouce a stejně tak potom večer po stejné dálnici z Olomouce do Vyškova. Velmi příjemně překvapil stavební stav této dálnice D46. Dálnice je v celém tomto úseku opravena, na řadě míst jsou nové asfaltobetonové koberce. Je zde nové vodorovné dopravní značení reflexní, a je z velké časti obnoveno i svislé dopravní značení, tedy na D46. Směrování dopravy přes složitější křižovatky u Olomouce je přehledné.

Na D46 mně vadí časté střídání povolené nejvyšší rychlosti. Nechci mluvit o snížení na 80 km/hod. v úseku, který je sice velmi krátký a opravuje se tam dálnice, to je samozřejmé. V ostatních úsecích je nejvyšší rychlost střídána, a to od max. 90 km/hod., max. 100 km/hod., max. 110 km/hod., až po max. 130 km/hod. střídání omezení max. rychlosti je pomocí svislých dopravních značek. Jedná se i o velmi krátké úseky. Toto dopravní opatření nemá nic společného s bezpečností a plynulostí silničního provozu. Pokud pojedete a budete tato omezení dodržovat, budete vy, jako ukázněný řidič, působit jako „špunt“, který ostatním řidičům brání v plynulé jízdě, ostatní auta jedou většinou rychlostí kolem 130km/hod. i více. Vy ale jedete pomaleji, vy jedete podle značek.

Je to asi jen 40 km dlouhý úsek dálnice, v perfektním stavu, ale bohužel s velkým množstvím dopravních značek, které snižují max. rychlost.

Měl by se snad nad tím nešťastným problémem někdo zamyslet, snad Policie, snad ŘSD Praha?

Držme se, prosím, pořád důležité zásady, a to zásady šťastného návratu.

Hodnocení:
(5 b. / 5 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Zuzana Pivcová
Jak píše Ivana, neustále dokola. Teď už jsme do jižních Čech jely několikrát na Písek, ale předtím, každý začátek léta představoval opravy u Průhonic a pak u Benešova před odbočkou na Konopiště. Hodinové ztráty.
ivana kosťunová
Bylo by to fajn, ale pořád znám trasy, které jsou rozbité, a trasy, které se snad opravují neustále dokola.

Zpět na homepage Zpět na článek
Zavřít reklamu