Třikrát měř a pak teprve předjížděj!
Ilustrační foto: pixabay.com

Třikrát měř a pak teprve předjížděj!

17. 9. 2021

Při ranní cestě do ložnice z kuchyně, kdy jsem nesl manželce snídani do postele a vrazil levým ramenem do zárubně, jsem přišel na geniální nápad a manželka může být na mne konečně hrdá. (To to prý ale trvalo)

V současnosti parlament schválil úpravou zákona, že řidiči budou muset nově povinně dodržovat při předjíždění boční vzdálenost od cyklisty nejméně 1,50 m. Řidiči se ale právem obávají, že tu vzdálenost nelze správně odhadnout, a i když tu vzdálenost řidič dodrží, tak to přeci může cyklista sám zhatit tím, že během sekundy v době, kdy ho automobil předjíždí v té správné vzdálenosti 1,50 m, se sám může bočně přiblížit k vozidlu a kdo pak správně posoudí, zda chybu udělal řidič vozidla nebo cyklista, když dojde ke střetu?

Zamyslel jsem se nad tímto problémem a přišel jsem na jednoduché řešení, které je ale převratným vynálezem hned po vynálezu přehazovačky u kola. Stačí k tomu rámu kola v pravém úhlu do levé strany (v zemích s levostranným provozem do pravé strany) připevnit jednu gumovou trubku v délce přesně 1,50 m ukončenou červenou odrazkou a je to – heuréka. Tím si sám cyklista vynutí (řidiči tím ulehčí ten odhad) tu správnou vzdálenost, ve které ho budou řidiči předjíždět. Když řidič o tu gumovou trubku přece jen zavadí, tak ta se jen prohne, ale nezpůsobí pád cyklisty.

EU by měla iniciativně zákonem zaručit, že nová kola vyráběná od roku 2022 by už takovou konstrukci měla povinně.

 

Autor: Martin Vrba