Ach, ta reklama
Ilustrační foto: pixabay.com

Ach, ta reklama

25. 7. 2016

„Babi, co je to vaginální?“, ozvalo se od televize mé osmileté vnouče. Převrátím oči a raději dělám hluchou. Ach, ta reklama! Nejeden z nás si několikrát za den povzdechne právě touto větou. Mnohdy si i pěkně od plic zanadáváme. 

Reklama se na nás totiž valí ze všech stran. Je jedno, jestli se dívají děti na dopolední program určený právě jim a nebo v pozdní noční hodině dospělý divák. V televizi můžete létat na křidélkách zrovna uprostřed napínavé filmové scény, to už je sice trochu omšelá reklama, čas od času ji ale zase odněkud vytáhnou, a nebo si vyléčit jedinou tabletkou vaginální mykózu a přitom si ještě napatlat stoprocentně účinnou masku na vlasy. V dalším vstupu děti vyděsí rajčatově zbarvený rozesmátý čert a s ním lepá vrtící se děva, co může hned. Na rande a nebo do společnosti se zásadně chodí s bandaskou perwollu a k tomu vám na každém rohu někdo nabízí finanční půjčku zaručeně s nejlepšími podmínkami. Muž a žena padající do postele ne v objetí, ale s omluvou kusu nábytku, že ho opustili. Lepší to není ani na internetu. Reklama na nás útočí ze všech stran, křičí a atakuje naše smysly. Ještěže přes obrazovky nemůžeme cítit vůně a ochutnávat. To bychom snad od těch bedniček už nedokázali ani vstát.

A co teprve tištěná reklama? Taky vás obtěžuje, když vám roznašeč vloží do schránky nebo pohodí na chodbě přede dveře bytu třeba pět výtisků stejné reklamy? To je potom počteníčko. Pomalu každý den v týdnu si můžete vzít nový neohmataný výtisk. A to jen proto, abyste zjistili, že to, co reklama nabízí, nepotřebujete. Mě spolehlivě naštve, když přijdou reklamní noviny velikosti jídelního stolu pro čtyři osoby od nejmenovaného supermarketu. Z obrovských novinových plachet na mě jukne tu recept, tu nějaká sleva a dokonce i vtipy. Vždy si představím, kolik asi padlo krásných zelených stromů právě na takovéto noviny, které vzápětí končí ve sběrném kontejneru. Spočítal někdo, kolik třeba takový obchodní řetězec spotřebuje na tyto reklamy papíru? Za týden, za měsíc, za rok?

A pak tu máme kromě našich vlastních reklamních letáků letáky valící se k nám ze sousedního Polska. To abychom si doma pořídili větší krabice na sběr reklam.

Škoda, že už nemáme děti školou povinné, určitě by vyhrály soutěž ve sběru papíru. Průměrná domácnost dostane za rok do schránky přes 20 kg reklamních tiskovin. Víte o tom, že jedna tuna recyklovaného sběrového papíru nahradí dřevní surovinu přibližně ze 17 stromů? Víte o tom, že zatímco na začátku 90. let spotřeboval jeden obyvatel Česka v průměru 50 kilogramů papíru za rok, v roce 1997 už to bylo 100 kilogramů a spotřeba i nadále neustále roste?

 

 

 

reklama televize
Hodnocení:
(4.3 b. / 11 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Radovan Cakl
Nezbývá než s článkem souhlasit. Některé TV reklamy pobaví, jiné si říkají o přepnutí. Horší je, že u hodně stanic se reklamy překrývají, takže není kam přepnout. Na poštovní schránce cedulka LETÁKY NE! funguje dobře. Před časem, než jsme se rozhodli pro pravidelné příspěvky nadaci Dobrý anděl, jsme přispěli na 2 nadace. Od té doby stále chodí žádosti o příspěvek s dárkem. Podle pošty zrušení doručování je možné jen tak, že nebudou doručovat žádnou poštu na uvedené jméno. Prostě Kocourkov :-(
Jana Šenbergerová
Všimla jsem si, že teď, když jsou tu děti, mi reklamy vadí mnohem víc, než když tu nejsou. To reklamy vůbec nevnímám. Líbí se mi, jak sis hezky posteskla nepochybně i za mnohé z nás. Je to daň za konkureční prostředí.
Elena Valeriánová
Máme taky na schránce "letáky nevhazovat" a tak nám je položí na botnik pod schránkou. A nebo na schody před vchodem. Programy se přepnou lehce a jaké překvapení, Jarmilko, i tam běží reklama!
Květoslava HOUDKOVÁ
TV reklamy jsou doporučením, co nekupovat a celebrity za peníze odkecají cokoliv. Reklamní tisk nám v Pečováku není cpán do schránek, ale pokládán na určené místo. Co lidi nerozeberou, tak 1x/týdně beru do tašky pro sběr. I spoluobyvatelé -pokud chtějí- mi na práh bytu dají přečtený tisk - rovněž pro sběr. Do koše trojkolky se vejde hodně, sběrna je blízko a tak se nikde nic neválí - máme pořádek.
Zuzana Pivcová
Reklamy jsou nechutné a mnohdy stupidní, ale vždy perfektně cílené na tu skupinu obyvatel, u níž je největší předpoklad, že se třeba momentálně dívá na pořad běžící v TV. Děti nevyjímaje. Takové ty výkřiky typu To musíš mít! nebo Nasbírej je všechny!, ty udělají v dětské hlavě pěkný kolotoč. K tomu slouží i použití správného slangu, např. na automatu na Colu a další nápoje je u nás nápis Zacvakni to kartou, kámo! Za sebe je mi to jedno, nezajímá mě to, ale u dětí a mládeže mě to štve! Dobře, žes tu uvedla i ty spousty spotřebovaného papíru, člověk nemá přehled, tedy já ne.
Jarmila Komberec Jakubcová
Reklamy bohužel jsou a budou. Velké firmy vynakládají většinou cca 2% ze svého zisku na propagaci svých výrobků. K tomu také reklama slouží a je její smyslem. Jako grafička jsem také v reklamním průmyslu pohybovala a reklamy jsme dělaly i za minulého režimu. Jenže byly trochu jiné a nebylo jich tolik - viz Pan Vajíčko. A když se nám reklamní spoty nelíbí, stačí přepnout telku na jiný program a co se týče reklamních letáků - mně domů nechodí žádné. Na schránce mám upozornění "Letáky nevhazovat".A funguje to.
Karel Boháček
..je to odporné, neintimní a lhavé. Zvláště reklama v historických centrech.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.