Nenechte se napálit cestovkami
podezřele výhodnou dovolenou

Nenechte se napálit cestovkami
podezřele výhodnou dovolenou

3. 8. 2013

Zvýhodněné pobyty pro seniory se v poslední době stávají trendem, nabízí je čím dál více cestovních kanceláří. Ne vždy jsou však tak výhodné, jak se zdají být. Je třeba mít se na pozoru a dát cestovkám najevo, že se nenecháme zmást na pohled výhodnou nabídkou.

Některé cestovní kanceláře a prodejci zájezdů bohužel mají pocit, že senior rovná se klient vděčný za cokoli, jen když to bude levnější než je běžná cena. S nabídkami na zvýhodněné pobyty pro lidi ve věku nad padesát pět let, nad šedesát let či nad šedesát pět let se tuto sezonu doslova roztrhl pytel. Dá se díky nim pořídit skvělá dovolená v kvalitním hotelu s ušetřením až desítky tisíc nebo také mizerné ubytování půl kilometru od moře v letovisku, kde takzvaně chcípl pes.

Tři praktické zkušenosti

Takže příklady: Dvě sedmdesátileté dámy si koupily u velké cestovní kanceláře zájezd na ostrov Kos na poslední červnový týden v hotelu, který normálně v tom termínu stojí dvaadvacet tisíc na deset dnů. Díky seniorské slevě je přišel na necelých patnáct, přitom ubytování a polopenze byla samozřejmě stejná jako u těch, kteří platili plnou cenu. „Byla to absolutně skvělá dovolená a každý den jsme si tam na pláži libovaly, jak je fajn být staré,“ říkají se smíchem obě turistky, které už šetří na dovolenou na příští rok.

Jejich soused takové štěstí neměl. U jiné, rovněž velké a renomované cestovky si koupil také zvýhodněnou dovolenou pro seniory. Slibovali slevu patnáct procent z původní ceny. Při placení zjistil, že mu původní cenu značně nadsadili, protože loni stejný zájezd na stejnou dobu nabízeli na sumu nižší.

A třetí příklad: Dva manželské páry si koupily zájezd s dvacetiprocentní slevou pro seniory na Menorcu. Nevšimli si, že v cestovní smlouvě mají uvedeno místo jména konkrétního hotelu „No name“. „Netušili jsme o co jde, v cestovce jsme jen měli požadavek, abychom bydleli ve vedlejších pokojích ve stejném hotelu v tichém letovisku, který bude vzdálen do sto metrů od moře. Paní nám řekla, že to je zařízeno a fotku hotelu nám ukázala. Po příletu na místo nám delegát sdělil, že jsme ubytováni každý pár jinde. Hotely byly úplně jiné než ty na obrázku. Na reklamaci jsme neměli nárok, protože jsme ve smlouvě neměli uveden konkrétní hotel. Netušili jsme, že je to vlastně trik cestovní kanceláře. Připadá nám až sprosté, že tyto triky dělá právě na seniorech, které naláká na slevu. To si příště raději připlatíme a na podobné nabídky jim kašleme,” vypráví pětašedesátiletý muž.

Proto je vhodné si při rezervaci zájezdu u kterého je napsáno “seniorská sleva” přesně propočítat, jaké naše úspory vlastně budou. Někdy se stává, že si cestovka naúčtuje dalších patnáct set korun za jednolůžkový pokoj, jindy se jako zrada ukáže už zmíněný fakt, že klient předem neví, do kterého hotelu vlastně jede. Cestovka ho umístí tam, kde právě mají v hotelech, které má nasmlouvány, volnou kapacitu. Je to tak trochu loterie, ale seriozní prodejce zájezdů na ni má klienta upozornit. A je na klientovi, zda na loterii přistoupí.

Na co si dát nejvíce pozor?

Aby bylo ve smlouvě přesně uvedeno jméno hotelu, do kterého jedeme. Pokud toto cestovka nezaručí, počítejme, že můžeme být nemile překvapeni a umístí nás do hotelu, kde je zrovna místo. Nebo třeba budeme mile překvapeni, ale prostě to není jistota.

Když máme vybrán konkrétní hotel, podívejme na Google mapách, jestli je opravdu v takové vzdálenosti od moře, jak katalog slibuje. Není to problém zjistit. Každý hotel má své internetové stránky, na nich uvedenou adresu. Tu si zadáme do map na Googlu a už vidíme, jestli zmíněná ulice vede podél pobřeží, jak jsou tam hotely natěsnány, jak daleko je do centra městečka a podobně. Zkušení klienti cestovek to takto dělají běžně.

Počítejme, zda se sleva vyplatí. Zjistěme, za kolik pobyt ve zmíněném hotelu či letovisku nabízejí jiné kanceláře, kolik stál při nákupu v takzvané První minutě, tedy třeba už v listopadu, kdy ceny bývají nejvýhodnější. Jinými slovy, zda seniorská sleva je opravdu sleva nebo jen reklamní slogan.

dovolená last minute
Autor: Redakce i60
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.