Tou největší je Máj, která pojme na 250 osob a je využívána především na vyhlídkové plavby. Racek má kapacitu 160 lidí a je vyhledáván většími firmami na jejich akce a případně na svatby. Nejmenší z lodí je Jarmila, na níž může být 60 pasažérů a je určena komornějším komerčním událostem. Poslední je pak Hynek, ten pravidelně přepravuje cestující mezi jednotlivými přístavišti a převeze až 70 lidí.
Jak vypadá lodní přeprava po jezeře právě teď?
„V současné době lodě nejezdí pravidelně, ale pouze o víkendech. Jde o vyhlídkové plavby vždy ve 13:00 a 14:30 z přístavu Doksy. Přes týden lodě jezdí na objednání pro školy, firemní akce i soukromníky. Školy a ostatní zájemci si mohou objednat individuální plavbu kdykoliv. V prázdninových měsících však bude zavedena pravidelná lodní přeprava. Ta funguje mezi 8 zastávkami po obvodu Máchova jezera a jezdí 6x denně. Dále se budou konat vyhlídkové plavby, které budou 4x denně a také budou organizovány velmi oblíbené vyhlídkové plavby při západu slunce s živou hudbou.
Pro velký zájem o tyto plavby v předchozích letech budeme plout při západu slunce několikrát do týdne,“ vysvětluje Vladimír Reichert, předseda představenstva společnosti Regata Máchovo jezero.
FOTO: archiv Regata Máchovo jezero
Pasažéři si tak jako v minulých letech jízdenky kupují přímo na lodi u kapitána. Rezervaci jednotlivých jízdenek společnost nezajišťuje. Podle Reichertových slov je kapacita lodí dostačující a ještě se nestalo, že by někdo zůstal na břehu.
Cena nejžádanější plavby, vyhlídkové je nyní 220 Kč pro dospělého a 90 Kč pro seniora nad 70 let. Vladimír Reichert však upozorňuje, že je možné, že tyto částky budou vyšší. Ovlivňují je vyšší ceny vstupů, především nafty.
A kdo vlastně lodě kromě běžných turistů využívá? „Lodě si pronajímají v první řadě školy pro školní výlety a dále firmy na své akce. Novým trendem je už nějakou dobu organizování svateb na lodích,“ dodává Vladimír Reichert.