Město se nachází na jihozápadě Popradské kotliny a protéká jím stejnojmenná řeka. První písemná zmínka o městě je z roku 1256. Ve 13. století bylo město kolonizováno německým obyvatelstvem. Patřilo mezi menší města Společenství spišských Sasů, kteří se převážně zabývali zemědělstvím. Od 16. století se zde těžila měď a místní měditepci měli výbornou pověst. Výstavba Košicko-Bohumínské dráhy spojila Vysoké Tatry se zbytkem Rakousko-Uherské monarchie. Jejím zprovozněním 18. prosince 1871 bylo severovýchodní Slovensko s Tatrami zpřístupněno široké veřejnosti. Železnice byla příčinou vzniku nových turistických letovisek a lázeňských osad.
Po válce se s rozvojem zimních sportů stalo město výchozím bodem pro cesty do Vysokých Tater. Vlaky přivážejí do Tater množství turistů, lyžařů a návštěvníků obdivujících místní čarokrásnou přírodu. A nejen vlaky. Čtyři kilometry severozápadně od centra města ve výšce 718 m n.m je nejvýše položené letiště pro střední a krátké lety ve střední Evropě. Mezinárodní letiště bylo vybudováno v roce 1938 a od roku 1943 je zde provozována pravidelná doprava. Dnes má město necelých 53 000 obyvatel a je 10. největším městem Slovenska. Roku 1999 neúspěšně kandidovalo na pořádání Zimních olympijských her 2006.
V roce 1979 se začala stavět moderní vícepatrová odbavovací budova.

Haly ve třech patrech prostorné až moc

Scházel mi zde kousek soukromí, nenašla jsem tichou uzavřenou čekárnu

Všude výtahy a jezdící schody, takže s kufrem žádný problém.

Žulový reliéf

Naštěstí všude tabule, tak se nebloudí

Trochu mi tato budova připomíná některá nádraží na Ostravsku
 
		 
                         
							 
							 
							 
							 
							 
							 
					 
					 
					 
					 
					 
             
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								