Na první trati byla vybudována nová zastávka na Výstavišti. Provoz původního nádraží Praha-Bubny byl zahájen v roce 1868. Poslední přestavba nádražní budovy je z roku 1923.
Modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm je součástí projektu Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, probíhá přestavba Masarykova nádraží. Modernizace trati zásadně změnila podobu Holešovic. Trvala dva roky, stála 2,5 miliardy korun.
V úseku vznikla plně elektrifikovaná dvoukolejná trať (oproti původní jednokolejné a neelektrifikované). Navýšení kapacity modernizované tratě umožňuje zavedení více spojů.
Prakticky celý zmodernizovaný úsek – téměř kilometr tratě – je postavený na pilířích. Vlaky v Bubnech poprvé v Česku vjíždějí přímo do interiéru nádražní budovy. Ta má rozměry 250 x 50 metrů a také stojí na pilířích. Díky tomu mohl pod nástupišti vzniknout prostor s více než desítkou komerčních jednotek. Ty se budou otevírat postupně v následujících měsících, během nichž ještě budou pokračovat dokončovací práce.
Nádraží je dobře dopravně dostupné – nachází v těsném sousedství stanice metra C Vltavská a zastávek tramvají.
V blízkosti nového nádraží by v budoucnu měla vyrůst budova Vltavské filharmonie.
Zdroje:
https://konstrukce.cz/realizace-staveb/praha-ma-po-40-letech-nove-nadrazi-bubny-prisly-na-2-5-miliardy-korun-1632
https://md.gov.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Nadrazi-v-Bubnech-i-zastavka-na-Vystavisti-jsou-te
https://www.praha7.cz/mame-nejmodernejsi-nadrazi-v-cesku/