Živě: Kampaň Cigaretovník o nakládání s nedopalky

vydáno 9.6 2022   06:00
Zdroj: Protext
Živě: Kampaň Cigaretovník o nakládání s nedopalky

Podle výsledků průzkumu si téměř polovina kuřáků v Česku myslí, že nedopalek je biologicky lehce rozložitelný odpad. Každý pátý z nich odhazuje nedopalky na zem namísto do směsného odpadu. Cigaretový filtr se přitom v přírodě rozkládá až 15 let. Informovat a motivovat ke správnému nakládání s nedopalky má kampaň Cigaretovník. Která bude představena ve čtvrtek 9. června 2022 v Praze. Kampaň právě startuje v ulicích českých měst, půjde se s ní setkat i v tisku, v rozhlase a na internetu. Jejím symbolem je mytický strom cigaretovník, který ale z odhozeného nedopalku nevyroste. Představí ji zpěvačka Jitka Boho, která se v ochraně životního prostředí intenzivně angažuje. Informace přidají také Lukáš Horák z Českého sdružení pro značkové výrobky a Miroslav Kubásek ze spolku Ukliďme Česko.


Kampani poskytly záštitu České sdružení pro značkové výrobky, Svaz průmyslu a dopravy ČR, spolek Ukliďme Česko a Sdružení místních samospráv ČR. Kampaň financují největší tabákové společnosti v České republice, Philip Morris, Japan Tobacco International, British American Tobacco a Imperial Brands. TK Českého sdružení pro značkové výrobky, Svazu průmyslu a dopravy a spolku Ukliďme Česko začne ve 13:30.