Mewa investuje do měření tělesných rozměrů pomocí AI

vydáno 22.4 2024   14:48
Mewa investuje do měření tělesných rozměrů pomocí AI

Praha 22. dubna 2024 (PROTEXT) - Poskytovatel textilních služeb Mewa pokračuje v růstu. Získal většinový podíl ve start-upu Esenca Digital Workwear S.R.L. z Rumunska. Tato společnost se specializuje na vývoj aplikací se skenovacími procesy podporovanými umělou inteligencí pro určování velikostí oblečení.

Získáním většinového podílu ve společnosti Esenca rozšiřuje poskytovatel textilních služeb své portfolio a získává spolehlivého, dlouhodobého partnera v oblasti digitálních služeb pro zákazníky. Technologie založená na umělé inteligenci umožňuje samotné společnosti Mewa, ale také jejím klientům a spolupracovníkům, využívat pohodlné měření velikostí pomocí aplikace. Ta usnadní správný výběr pracovních, firemních a ochranných oděvů nebo prostředků pro bezpečnost práce. Díky tomu bude měření s určováním velikostí u zákazníků ještě pohodlnější a efektivnější.

„Naším cílem je díky možnostem AI ještě více zjednodušit a zpříjemnit servis uživatelům, kterým poskytujeme pracovní oděvy. Ve společnosti Esenca jsme našli partnera s vynikajícími odbornými znalostmi jak v oblasti umělé inteligence, tak v textilním průmyslu. To nás přimělo k této investici,“ vysvětluje Bernhard Niklewitz, generální ředitel (CEO) společnosti Mewa.

Správná velikost během pár vteřin

Digitální postup lze provádět pomocí chytrého telefonu nebo offline zařízení. Je potřeba zadat pohlaví, výšku a dvě fotografie celého těla pořízené fotoaparátem mobilního telefonu – jednu zepředu, druhou z boku. Pomocí umělé inteligence se ze snímku vypočítají přesné tělesné míry a přenesou se do velikostních rastrů oblečení Mewa. Fotky se nemusí ukládat. Slouží pouze k identifikaci měřicích bodů. Těch je více než 100 a standardizované měření je přesné na 0,5 centimetru. Během 30 sekund jsou k dispozici doporučení velikosti na míru pro příslušnou kolekci.

„U pracovních a ochranných oděvů je velice důležité, aby dobře seděly. A to jak kvůli pohodlí, tak pro celkovou bezpečnost. Pracujeme na tom, aby potřebné měření těla bylo otázkou několika sekund,“ dodává Philipp Lehmkuhl, jednatel společnosti Esenca, jejíž technologie skenování má být od roku 2024 postupně integrována do digitálních zákaznických systémů.

 

Esenca Digital Workwear S.R.L.

Společnost Esenca Digital Workwear S.R.L. se sídlem v rumunské Bukurešti založili Dragoș TANASĂ, Mihai PETRE, Eduard COJOCEA a Cosmin CIOCÎRLAN. V současnosti ji řídí dva jednatelé: Dragoș TANASĂ a Philipp LEHMKUHL. Esenca vytváří aplikace pro digitální měření tělesných rozměrů a doporučování velikosti oblečení na základě systémů strojového učení. Zaměřuje se na B2B. Nabízí společnostem v mezinárodním oděvním průmyslu řešení pro internetové obchody, měření na místě pomocí chytrých telefonů a offline zařízení. Kromě digitálního měření těla umožňují systémy Esenca také měření velikosti nohou a rukou. Kromě technických postupů poskytuje podporu při implementaci do stávajících systémových prostředí a při vytváření měřících tabulek.

Další informace: www.Esenca.ai

 

Mewa Textil-Management

Skupina MEWA se sídlem ve Wiesbadenu je jedním z předních evropských poskytovatelů komplexních služeb v oblasti průmyslových textilií, a lídrem na německém trhu. Sortiment společnosti zahrnuje čisticí utěrky, ale také pracovní a ochranné oděvy pro průmysl, obchod, gastronomii či zdravotnictví. B2B služby obsahují poradenství, poskytování, údržbu, opravy i výměnu textilií podle certifikovaných norem kvality, hygieny a bezpečnosti. Pracovní oděvy Mewa nosí více než 1,1 milionu zaměstnanců v celé Evropě. Přibližně 3 miliony lidí využívají opakovaně použitelné utěrky Mewa k čištění strojů a zařízení. Rodinná společnost se 47 pobočkami a přibližně 5 700 zaměstnanci zásobuje více než 200 000 B2B zákazníků. Obrat v roce 2022 dosáhl 829 milionů eur.

Společnost Mewa byla založena v roce 1908 a je průkopníkem ekologických textilních služeb. Firemní strategie je důsledně orientována na udržitelnost. Mewa získala řadu ocenění za svou orientaci na zákazníka, ale také za řízení kvality a zdrojů.

 

Zdroj: Mewa