Dobrá zpráva z módního světa
Joan Didionová. FOTO: pinterest.com

Dobrá zpráva z módního světa

12. 2. 2016

Možná můžeme použít výraz revoluce. Protože to, co se v minulém roce odehrálo ve světě módy, se jinak označit nedá. Ještě nikdy dříve si věhlasné módní značky nevybraly jako své reprezentantky tolik žen ve vyšším věku.  

Světe zboř se, módní společnost Dolce&Gabbana věnovala část své kolekce italským babičkám. Pánové tvořící tuto značku ji tak nazvali, jinými slovy, šlo o oblečení, které sluší seniorkám. Nevídaná věc, tahle firma přece vždy navrhovala odvážnou módu pro slečny a mladé dámy. Neméně slavná značka Céline si jako svou tvář vybrala Joan Didionovou, americkou scénáristku a spisovatelku. Šarmantní osmdesátnice se tak stala reprezentantkou značky, jejíž modely dříve předváděly osmnáctileté dívenky.

Sylviane Degunstová. To je další jméno, které je dobré znát.Francouzka žijící v Británii se stala jednou z nejžádanějších modelek. Je jí padesát šest a nikdy si nezačala barvit vlasy. Není příliš vysoká, je hodně štíhlá. Na první pohled nejde o výraznou krasavici, zkrátka zajímavá žena s šarmem. Jednoho dne šla v Londýně po ulici a oslovili ji hledači výrazných tváří. Zpočátku myslela, že si z ní dělají legraci. Jenže pak začaly přicházet nabídky.

"Důležité je nesoutěžit s mladými dívkami. Jsou krásné. My ženy ve vyšším věku už jsme jiné. Nikdy se jim nemůžeme rovnat. Můžeme ale tvořit zajímavý kontrast. Věřte, že když takhle přistoupíte ke stárnutí, život je jedna velká zábava a legrace," uvedla v jednom z rozhovorů. Francouzské módní časopisy začaly používat titulky ve stylu Revoluce starých dam. Sylvie Fabregonová, která vede v Paříži modelingovou agenturu Masters, v jednom rozhovoru říká: "Lidé nejsou hloupí a už jim došlo, že dívenky s hladkou pletí, které dělají reklamy na krémy proti vráskám, mají krásnou pleť, protože jsou mladé, ne proto, že se natřely tím krémem. Ale když krém propaguje žena v letech, která dobře vypadá, může to k nákupu nalákat mnohem více lidí. Je přesvědčivější."

Někteří marketingoví tvůrci tvrdí, že jde jen o přechodný tah, jak na sebe značky chtějí upoutat pozornost, ale svět reklamy a módy podle nich vždy bude přát lidem mladým a krásným. Jiní naopak míní, že jde o přirozenou reakci na to, že populace v Evropě a ve Spojených státech stárne a že šedesátileté dámy mají nyní stejný zájem o módu a kosmetiku jako ženy čtyřicetileté. Že už zkrátka mizí vrstva babiček, které říkají: Ale to už pro mě není, to už je v mém věku jedno.

V tomto směru není Česko pozadu. Důkazem je nejen úspěch projektu Hledáme zralé modelky na i60, ale změny vidíme i v tuzemských časopisech. Kupříkladu příloha MFDNES Ona Dnes loni předvedla módu pro starší dámy, stejně tak časopis Vlasta. Dámy v letech předvádějící módu byly k vidění i v časopise Marianne. Před pár lety to byla věc nevídaná. Lidé pohybující se v mediálním světě vědí, že mnozí šéfredaktoři odmítali dát na titulní lesklé stránky magazínů i ženy ve věku kolem čtyřicítky se zdůvodněním, že jsou moc staré a že lidi zajímají jen hezké mladé dívky.

Šéfredaktoři se však naštěstí mění a mění se i trendy ve společnosti. Tenhle trend právě vede. Tak si ho užijte, dámy.

 

 

 

Hodnocení:
(3.9 b. / 8 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

Fotogalerie
TÉMATA
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Helena Skorupková
Nejsem hubeňour, vždy jsem byla plnější, ale Sylviane Degunston se mi líbí, taková, jaká je. Vždy je to věc názoru. Jednoznačně souhlasím s tím, že nejen ženy baculky, ale i ženy s povadlejší pletí jsou v módě hodně opomíjeny. Nemají inspiraci v módních časopisech, protože tam jsou jenom mladé a až příliš hubené modelky, proto se stydí. Krém proti vráskám a stárnutí nepotřebuje dvacítka, ale ta žena, která své vrásky již vidí. Také by je v časopisech měly tyto ženy předvádět.
Elen Zajíčková
Bylo by fajn , kdyby tady platilo to ,co v Itálii. Protože tam ctí MATKU se vším všudy, tak jí taky uctívají se vším co k tomu patří. ( zdvořilost, galantnost, projev obdivu....) Krásná může být žena v každém věku a italští muži to dávají najevo , a proto vás klidně pochválí i když ste cizinka a mohla byste být jejich matkou. Je to cítít jak z italských filmů, kde klidně obsadí do sexy role zralou herečku, Myslím, že u nás platí bohužel stále "kult mládí" a zralá žena je vlastně neviditelná a seniorka, ta už přímo překáží. Muž, který by vás pochválil by byl přímo podezřelý. Kéž by alespoň tvorci reklam a návrháří pochopily, že svět nestojí jen na mládí a proporcích a nebáli se předvést oblečení, a především kosmetické zázraky na omlazování na zralých ženách. Ne na mladicích. Obávám se, že starší modelky jsou jen změna pro návrháře. Vše už tady bylo, od sportovců, přes postižené, moletky......tak předvedeme seniorky. Když is uvědomím, kolik krásných zralých žen máme i v naší agentuře, tak je mi to o to více líto. Ráda bych doufala, že se to změní. Určitě ale nepřestáváme hledat, kontaktovat,oslovovat. Nedáme se!
ivana kosťunová
Už se blýská na lepší časy, četla jsem, že se začínají prosazovat modelky plnějších tvarů.Z našeho pohledu ale to asi budou pořád anorektičky :))
Květoslava HOUDKOVÁ
Nejlepší zprávou z módního světa bude, až naše redakce zveřejní letošní termíny účasti senior-manekýnek na módních přehlídkách a budou předvádět i modely, vhodné také pro až tak NEšik postavy! (tzn. i plnoštíhlé).
ivana kosťunová
Osmdesátiletá modelka je inspirací pro všechny seniorky, které se bojí obléknout něco výraznějšího. Na vzhled se asi tolik nehraje, důležitá je štíhlá postava a vzpřímená chůze. Dnešnímu módnímu světu prostě vládnou anorektičky.
Alena Tollarová
Čte se to dobře, samozřejmě. Teda ale nezlobte se, ta paní by potřebovala uvařit pořádný oběd a hlavně ho taky sníst. Jejda to mám hlad.
Zuzana Pivcová
No, vida, jak to hezky koresponduje s včerejším článkem v MF Dnes.
Eva Balúchová
S hodně názory v tomhle článku souhlasím.Když mě přijde katalog s oblečením kde všecho předvádí svůdně se tvářící,krásné dvacítky,tak ho hned hodím do koše.Já chci vidět jak tahle halenka,tenhle svetr vypadá na ženě středního věku.Zatím to trochu vypadá,že už se s námi nepočítá i když čtu,že už se i u nás blýská na lepší časy. Ještě dodatek:Sylviane Degunstová by mě jako modelka nezaujala,ať koukám,jak koukám,žádný šarm nevidím.