Jede, jede poštovský panáček aneb To jsou služby...

Jede, jede poštovský panáček aneb To jsou služby...

3. 6. 2016

Dnes se mi stala taková zajímavá příhoda na poště. Potřebovala jsem poslat malý balíček dobírkovou poštou na Slovensko. Nikdy jsem nic do „ ciziny“ neposílala, tak jsem na to šla od lesa. Bydlím v okresním městě, poštovních úřadů máme několik, ale jela jsem MHD raději na hlavní poštu, abych svůj balíček odeslala správně bez chyb. Jistě víte, že pošta od 1.5.2016 dost markantně opět zdražila své služby, a tak jsem se domnívala, ale mylně, jak se ukázalo, že budou kvalitní.

Zamířila jsem k okénku a přednesla svou žádost: jak mám poslat svou zásilku? Paní u okénka byla trochu zaskočena, že chci poslat balíček do ciziny, ale pak mi podala příslušnou poukázku, kterou jsem měla vyplnit. Mám 5.5 dioptrií na čtení, tak mi dalo dost práce, než jsem ve sloupci různých jazyků našla češtinu. Moc mi to ale nepomohlo, kolonky na vepsání jména a adresy byly miniaturní a moc jsem nechápala, kam vlastně mám napsat svou adresu a kam příjemce. Nezbylo, než se jít k paní za přepážkou poradit. Ta pravila, že dobírka se musí poslat jen tak, že mi přijdou peníze na účet.

Bohužel, neměla jsem u sebe číslo svého účtu, tak jsem musela opět zdolat cestu MHD a dojít domů pro číslo svého účtu. Když jsem se vrátila na poštu a hrdě předávala své číslo, byla tam už jiná paní a ta mně řekla, že mám špatně vyplněnou poukázku, a pokud nemám u banky sjednaný převod peněz do zahraničí, tak moje číslo účtu je mi k ničemu. Vyplnila se mnou novou poukázku s tím, že mi peníze za balíček přijdou normálně poštou domů.

Řeknu vám, byla jsem úplně vyčerpaná a opravdu nevím, zda dojde balíček na adresu na Slovensko a mně peníze domů. Ty zdražené služby jsou opravdu perfektní.

 

Hodnocení:
(5 b. / 8 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Květoslava HOUDKOVÁ
Jak jsem tu již napsala, dcera pracuje na poště už několik let. Přes rok byla i vedoucí malé pošty (byla tam "půjčena" na zastoupení nemocné a dovyřešení situace) = zkušeností má dost. Tento článek i s příspěvky jí dám přečíst.
Alena Várošová
Zdenko,tak to se Vám ani nedivím.Mě stačilo když jsem poslíla k soudu pár euro na Slovenko za nějaké řízení dědictví.To bylo něco podobného v modrém.Také chtěla nějaký ten jejich synbol od soudu,ale když to tam nenapíší oni úředníci,jak to má vědět obyčejný člověk.?
Jana Baloušková
Mám rovněž poštovní kartu, ale je mi, jak říkají naše děti, "na dvě věci". Do lázní si posílám těžké věci balíkem, stále téměř stejná váha. Od roku 2007 do roku 2015 zdražilo poslání balíku o 120%. Loni mi balík nebyl doručen, i když jsem ho poslala 5 dní předem. Na poště balík byl bez udání důvodu, proč ho nedoručili. Tak si ho odneste, řekla úřednice.
Jana Slavíková
Souhlasím se Zdenou. Na pravidelné platby mám nastavené trvalé příkazy (bez poplatku), případné ostatní platby řeším příkazem z účtu nebo platbou rovnou přes web. V legraci říkám, že jsem lakomá a nechci živit státní moloch. Nejvyšší management pošty určitě nemá starosti s poštovními ani jinými poplatky, ale začít šetřit u sebe se jim nechce.
Zdena Proboštová
Hezké počtení, s poštou moc zkušeností nemám, obvykle jde všechno po netu.
Lenka Hudečková
Jojo, pošta je gigant a může si dělat, co chce. Nezbývá než věřit, že zásilka i peníze dojdou. Jinak nevím, jak do ciziny, ale u nás jsme objevili novou službu - PPL Parcel, která je už v každém větším městě a její služby jsou o třetinu levnější. Takže nyní využíváme právě PPL.
Květoslava HOUDKOVÁ
Moje dcera pracuje na poště. Vím, že za zdražování nemohou ti, co dole "makají". O všech změnách a předpisech rozhoduje vedení tohoto kolosu - dcera musí často absolvovat další a další školení (nepředstavitelné, co všechno si musí její hlava pamatovat - až je mi jí líto.) Hned, jak pošta informovala/nabídla, pořídila jsem si klientskou poštovní kartu. Mám sice malé, ale přeci jen slevy na: obyč. i doporuč.dopisy (nemusím vyplňovat pod.lístek ani příp. dodejku), u poplatku za inkaso, snad i u balíků - nemám zkušenost. Ale např. nelze si koupit se slevou pouze známky! Pošt.schránku máme na domě, přesto s dopisem-pokud chci slevu-musím přímo na poštu. (Balíček do ciziny, na dobírku apod. "lahůdky" jsem neodesílala - ale dcery se na to zeptám.) Lidé, co perfektně ovládají PC, samozřejmě na poštu chodí už málo a ceny jim nevadí. Odliv zákazníků se Poště nedaří zmírnit ani povinným prodejem kdejakých pitomostí- nejsnazší řešení = zdražení. To však nejvíce odnesou obyčejní lidé, kteří "nejdou s dobou" a zejména senioři ( přemýšlí, zda budou moci poslat pohled vnoučeti!) Ano - žijeme lépe a radostněji !
Libor Farský
To je otřesné !!!
ivana kosťunová
U nás to samé - zbytečné se rozčilovat. Je to jako perpetuum mobile. Pošta zdražuje, protrože jí klesají zisky a zisky jí klesají, protože kvalita služeb je čím dál horší. Lidé hledají náhradní řešení, aby nemuseli služeb pošty využívat. Ale někdy je potřeba na tu poštu jít a to potom je potřeba obrnit se a nevybouchnout.
Vladka Steinová
Dobrý podvečer.p.Jírová, článek mě velmi zaujal. Jednak sujetem,jednak lehkým humorným laděním.Musím přiznat, že mám také dost negativní zkušenosti s poštou. Někdy však jejich službu musím použít.
Ilona Kolářová
Před několika lety jsem také posílala na dobírku nějaké věci a trvalo mi dost dlouho, než se mi vůbec podařilo balíček odeslat. Asi 2x jsem musela přepisovat složenku. A bylo to jenom po Česku.