Vousáči jsou v módě
Ilustrační foto: pinterest.com

Vousáči jsou v módě

14. 8. 2016
Všimli jste si toho? Čím dál více mužů si nechává narůst plnovous. Tomuto trendu podléhají mladíci i pánové v letech.
 
Dříve byl plnovous známkou dospělosti, muži ho nosili běžně. Takže nám dnes pánové na starých fotografiích či obrazech často všichni připadají jako staříci, přestože jim třeba v době vyobrazení bylo ani ne padesát let. Pak nastala móda opačná. Muži se holili a měli pocit, že tak vypadají mladší. Dnes se stačí podívat po mladých mužích. Mnozí mají husté plnovousy. A v mnoha městech se začala objevovat klasická pánská holičství, taková, do jakých chodívali naši dědové. Říká se jim barber shopy a rostou jako houby po dešti.
 
"Přiznávám, že se mi ta vousatá móda líbí," říká třiašedesátiletý Oldřich z Ostravska, jeden z těch, kteří si nedávno plnovous nechali narůst. A dodává: "Polovina známých říká, že jsem se zbláznil a že vypadám jako dědek. Druhá polovina mě chválí, že to prý vypadá mužně a že je to moderní." Užívá si chvil, kdy si chodí plnovous nechat upravit do specializovaných pánských holičství. "Ženy přece taky mají své kadeřnice, ne? Tady se scházíme s muži, diskutujeme. Můžeme si tady dát i panáka nebo doutník. Je to krásný rituál," vysvětluje.
 
A tak přibývá pánů, kteří nechtějí čekat, až na ně přijde řada v klasických kadeřnictvích, ale volí ty nové, pánské. Často jde o podniky s retro atmosférou, jako vystřižené z filmů pro pamětníky. Zkrátka, jsou to místa určená jen pro muže.
 
"Nad křesly máme televize s naladěnými sportovními kanály, aby se tu pánové cítili dobře. Jde nám o to vytvořit opravdu chlapskou atmosféru," vysvětluje Vít Szlaur, mladý muž, který provozuje barber shop v Ostravě. "Plnovousy jsou teď jednoznačně v módě a mnozí pánové si je neumí sami upravit, takže klasická pánská holičství jsou právě na vzestupu," dodává.
 
Podobnou zkušenost má Petr Kucek, který provozuje klasické holičství v Praze. "Snažíme se vrátit do hry zapomenutou krásu této profese. Používáme výraz lazebníci, pracujeme klasicky s břitvou. Jde o to, aby si muži dopřáli relax a cítili se jako gentlemani," vysvětluje.
 
I když jde samozřejmě o mnohem dražší záležitost, než když se muž holí doma, zákazníků mají tyto podniky hodně, v mnohých se musí objednávat. Možná je to všechno ukázkou toho, že přešla móda dělat se za každou cenu mladší. Zkrátka, muži, kteří v šedesáti nosí mladistvé účesy, hladké tvářičky a barevná trička s obrázky, protože si myslí, že tak zakryjí věk, už nejsou takzvaně in. Naopak muž, který hrdě světu ukazuje své šedé vousy, ano. No tak uvidíme, jak dlouho tahle sympatická móda vydrží. 
 
 
 
 
 
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

Fotogalerie

Zpět na homepage
PRODUKT TÝDNE

Pořiďte svému mazlíkovi kvalitní krmivo. Konzervy Brit Mono Protein jsou vhodné pro psy s citlivým zažíváním, alergiemi a potravinovou intolerancí. Více zde.

produkt týdne.jpg

 

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

TÉMATA