Martin Topol: Senioři si žádají kvalitní hotely a služby
FOTO: Quality Tours

Martin Topol: Senioři si žádají kvalitní hotely a služby

9. 2. 2017

Společnost Quality Tours začala jako jedna z prvních tuzemských cestovních kanceláří nabízet zájezdy pro seniory. Jaké služby senioři nejčastěji vyžadují a jací jsou senioři cestovatelé? Na naše dotazy odpovídá majitel CK Quality Tours Martin Topol.

Pohybujete se v oblasti cestovího ruchu už téměř dvacet let. Jak vás napadlo pustit se právě do tohoto druhu podnikání?
V cestovním ruchu se pohybuji již od roku 1991, kdy jsem začal praovat v malé cestovní agentuře, která zajišťovala služby cizincům v ČR. Učil jsem se anglicky a německy a v této agentuře jsem mohl pracovat přímo s cizími turisty, což pro mě byla výzva a zároveň radost, že můžu moje znalosti rozšiřovat.

Jak se podle vás obor za těch dvacet let změnil?
V začátcích 90. let byly služby poskytované v cestovním ruchu na velmi slabé úrovni, pokud bychom je porovnali s dnešními službami. Vše bylo chaotičtější a způsob komunikace byl velmi pomalý, např. si pamatuji, že potvrzení rezervace ze strany hotelů nám kolikrát došlo klasickým dopisem poštou, tedy v lepším případě za několik dní, dnes takové potvrzení dostanete elektronicky během několika minut, ne-li vteřin.

Předpokládám, že se změnily i nároky klientů. Jsou více rozmazlení?
Tenkrát neexistoval internet a zákazníci si nemohli získat dostatečné informace o např. poskytovaných službách ve zvoleném hotelu, dnes se podívají na Tripadvisor a již si mohou udělat vlastní představu o kvalitě. Klienti nebyli dříve dostatečně chráněni před nepoctivými podnikavci. Pokud ale někdo dělal svojí práci poctivě a srdcem, tak si rychle získal stabilní klientelu, se kterou mohl své podnikání rozvíjet.

Co je těžší, nabídnout zahraničním turistům dovolenou v České republice, nebo Čechům v zahraničí?
Naše kancelář se zaměřuje na oba dva obory a za sebe mohu pouze říci, že obojí má svá specifika, ale v podstatě jsou si velmi podobné. Zahraniční i domácí klienti si žádají kvalitní a profesionálně zajištěné služby, které jsou jim cenově dostupné.

Patříte k prvním cestovním kancelářím, které se začaly orientovat na klienty v senorském věku. Proč?
Byli jsme úplně první, když jsme v roce 2010 začali nabízet dotované seniorské zájezdy v ČR. Po 17 letech zkušeností se zahraničními klienty, jsme věděli, že skupinová klientela se skládá z převážně starších lidí a je jedno, zda jsou z Německa, Rakouska či od nás. Dostali jsme nabídku od španělské vládní organizace na participaci v programu Europe Senior Tourism (EST) a podobných programů na Kypru atd. Těšilo nás, že můžeme za výhodných dotovaných podmínek umožnit cestování do krásných destinací mnoha lidem, kteří by si takovou dovolenou jinak nemohli dovolit.

Jací jsou podle vás senioři cestovatelé?
Rádi objevují nové destinace a někteří z nich se snaží dohnat ta léta, která v jejich produktivním věku strávili v době totalitního režimu, který nebyl cestovatelským choutkám nakloněn. Velmi důležitý je pro ně kontakt s delegáty v destinaci. Na výběru vhodných delegátů pracujeme velmi pečlivě, aby se naši zákazníci cítili bezpečně a pohodlně po celou dobu zájezdu.

Někteří senioři jsou nejsou moc nároční a berou za vděk třeba i ubytování v méně hvězdičkových hotelech, ale existují i věční stěžovatelé. Jaká skupina podle vás převažuje?
Pro naše klienty vybíráme pečlivě i hotelové kapacity. Nechceme, aby byl zájezd cenově dostupný pouze tím, že budou hosté sdílet nějaké velmi nevyhovující ubytovací zařízení. Máme proto převážně zákazníky, kteří si žádají kvalitní hotely a služby.

V čem se služby pro seniory liší od služeb pro mladší ročníky. Na co si musíte dávat pozor, resp. co v nabídce pro seniory nesmí chybět?
Právě náročností na organizaci zájezdu, aby byl celý zájezd zorganizován pohodlně pro zákazníka. V nabídce nesmí chybět zajímavé výlety, které dáváme 1-2 vždy zdarma.

Specializujete se zejména na Itálii a Španělsko, proč jste si vybrali právě tyto země?
Obě tyto země mají bohatou historii, památky a mnoho zajímavých míst. Rovněž počasí je zde příjemné v jarní a podzimní době a moře spolu se sluncem dokáží nabít každého energií.

Které konrétní destinace v těchto zemích nabízíte a co je na nich zajímavé?
Nabízíme v podstatě všechna zajímavá místa v obou zemích a každý si může vybrat tu svou destinaci. Ve Španelsku nabízíme vedle klasických destinací jako Mallorca, Menorca, Costa del Sol, Costa della Luz a Costa Almeria také méně známou destinaci Mar Menor - La Manga, se kterou jsme přišli jako první na český trh v roce 2012. Tato destinace je velmi zajímavá tím, že se zde nabízí možnost se během jednoho dne koupat ve dvou mořích a zároveň se i léčit léčivým mořským bahnem, podobným jako v Mrtvém moři. V Itálii nabízíme destinace na obou pobřežích i ostrovech, Neapol, Kalábrii, Basilicatu, Sardínii a Sicílii. Především historické památky zde jsou velmi zajímavé.

Je rozdíl mezi službami hotelů ve Španělsku a v Itálii? V čem?
Ano, je mezi nimi rozdíl, a to především v architektuře a také v přístupu k poskytování stravy klientům. Španělské hotely jsou zejmény vystavěny v moderním stavebním stylu a nabízejí bohaté švédské stoly překypující hojností jídla, které je chutné, ale nemusí být uvařeno z tak kvalitních surovin. Italské hotely jsou často postavené v místním architektonickém stylu a poskytovaná strava není tak bohatá, za to je většinou z velmi kvalitních surovin, Italové uvaří skvělé těstoviny, ale už se nazabývají tím, že by na švédský stůl měli dát hromadu kuřecích křidýlek.

Máte v nabídce také zájezdy pro prarodiče a vnoučata?
Mnoho našich zákazníků cestuje i s vnoučaty. Pro děti do věku 12 let nabízíme zajímavé slevy.

Vytvořili jste si stálou klientelu, která s vaší CK jezdí na dovolenou?
Máme stálou klientelu a bereme jí jako vyjádření úspěchu naší práce. Našim zákazníkům nabízíme členství v našem "Klub 55+", které jim zajišťuje velmi zajímavé bonusy v podobě slev na naše zájezdy.

Předpokládám, že i vy sám jste projezdil svět, která zěmě či místo vás nejvíce uchvátila?
Ano, procestoval jsem toho docela dost. Nerad bych nyní jmenoval pouze nějaké místo, vždy rád objevuji a vzpomínám na příjemná setkání s místními obyvateli na svých cestách. Nemohu se nedotknout citlivého tématu migrantů.

Ovlivnila migranská krize služby vaší cestovní kanceláře? Neobávají se vaši klienti toho, že v destinacích, teré nabízíte, budou migranti?
Migrace ovlivňuje celý cestovní ruch v Evropě. Zájezdy do našich destinací nejsou přímo dotknuty migrací, ale celkově se to týká i nás, protože pokud přestanou turisté hromadně jezdit na dovolenou do Turecka, Egypta, Tunisu dalších států, tak nastane přetlak zájmu o destinace ve Španělsku a Itálii a nedostatek hotelových kapacit vyžene ceny na neúnosnou míru. Radím všem, aby si zajistili dovolenou co nejdříve, protože už loni jsme pozorovali, že vyčkávání na last minute ceny se příliš nevyplatilo.

Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 1 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

TÉMATA
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Zuzana Pivcová
Já jsem však uvedla, že v rámci Jednoho hotelu měli Češi horší ubytování. např. nad kuchyní, kde byl hluk a velké nepřetržitě rotující ventilátory, u bazénu v pokoji zarostlém křovím, do dvora, kde asi 50 metrů metrů vzdušnou čarou vyhrávala při otevřených dveřích denně hlučná kapela pro asi tři tancující páry atd. Jak si mohli lidé předem vybrat? Požadavek byl pouze jedno- nebo dvoulůžkový v daném hotelu. maximálně navíc s výhledem na moře. A ve dvou hvězdičkách jsem nikdy nebyla, ani na Západě, ani na Východě, o těch nemluvím. A zajímavé, že když jsem vznesla stížnost na recepci, tak jsem dostala výměnou pokoj lepší, a to v části mezi západními cizinci, zatímco ti, kteří to neuměli vyřídit, tam zůstali trpět až do odjezdu. Ale jak jsem řekla, je to už pár let. Nemyslím si také, že to byla vina hotelu, nýbrž té nejmenované cestovky, aby to bylo levnější. Z katalogu to však nebylo zřejmé. Však i někdo jiný tu psal, myslím Ála T., jaké měli ubytování.
Jiřina Votavová
S CK Quality Tours letos poletíme do Valencie. Navštívili jsme s nimi již Kypr, Mallorcu, Maltu, Menorcu a Andalusii. O některých cestách píši i na mém profilu. Pokaždé jsme byli spokojeni. Už jsem to tu někdy psala, že CK prodávají takové ubytování, které mají nasmlouvané a které si my vybereme a zaplatíme. Není to o tom, že Čechům dávají horší, měli jsme i lepší než jiní cizinci, ale proto, že jsme si také vybrali a zaplatili lepší hotel. Ve 2* nemohu chtít zázraky, i když na Gran Canarii to bylo ve 2* výborné. Záleží, zda se vydáte na východ nebo na západ. Na východ to chce o jednu * víc. Cenu za jednolůžkový pokoj si asi stanovuje hotel a ještě nevím, jak bych to řešila, kdybych byla na cestování sama. Možná bych si i připlatila. ☼   
Květoslava HOUDKOVÁ
Vážený pane majiteli - zajistěte osamělým lidem možnosti 1 lůžk. ubytování, bez těch děsných příplatků - a přibude tak mnoho dalších = spokojených klientů - DÍKY !!
Zuzana Pivcová
Je pravda, že služby pro naše turisty se opravdu hodně zlepšily. Když jsem byla dřív třeba v Tunisu nebo i zpočátku v Řecku, připadalo mi, že v rámci hotelu nebo hotelového komplexu mají Češi daleko horší ubytování než jiné národy. Zřejmě to bylo pro podnikatele levnější. Mnozí naši lidé si to museli nechat líbit, protože se nedokázali v destinaci domluvit cizím jazykem. Já osobně jsem měnila pokoj několikrát a vyřizovala i různé opravy zařízení. V poslední době jsem již spokojená. Věřím, že je uvedená CK, o které hovoří majitel, také kvalitní, nejen podle názvu. Ráda se s ní dejme tomu příští rok také někam vydám.