Nejpodivnější stížnosti turistů: moře je moc slané a písek hrozně pálí
Ilustrační foto: ingimage.com

Nejpodivnější stížnosti turistů: moře je moc slané a písek hrozně pálí

24. 6. 2018

Cestovní kanceláře každý rok zveřejňují nejpodivnější stížnosti svých klientů. Ono totiž vždy neplatí, že za každou nepovedenou dovolenou může cestovka. Naopak.

Turisté mají mnohdy nesplnitelné až bizarní představy a požadavky. Podívejme se tentokrát na dovolené z pohledu těch, kteří je organizují, ne nás klientů. Možná se budeme divit.

Na začátek si dáme historku, která opravdu není anekdota. Stala se loni na řeckém ostrově Kréta. Asi čtyřicetiletá klientka české cestovní kanceláře si tam na schůzce s delegátkou stěžovala, že moře je příliš slané. "Tak slané moře jsem ještě nikde nezažila, štípe mě do očí, rozmazává mi i voděodolnou řasenku," řekla. Bezradná mladá delegátka začala vyprávět cosi v tom smyslu, že moře bývá slané. Paní reagovala slovy: "Je to vaše chyba, měli jste v katalogu výslovně uvést, že tady je moře slané moc."

Jedna česká cestovní kancelář eviduje stížnost turisty na to, že při odlivu nebylo v moři dost vody. K dalším úsměvným stížnostem patří třeba tyto:

* Stánky s tretkami a otravní prodejci u nich nám zkazili dojem z výletu k pyramidám. Nemohli jsme si kvůli nim vychutnat jejich atmosféru, žádáme proto náhradu psychické újmy, která nám tímto byla způsobena, napsala žena po návratu z Egypta.

* Písek byl příliš rozpálený a k moři nebyla zajištěna žádná přístupová cesta, takže nám nezbývalo chodit přes něj, napsala žena po návratu z Tuniska.

Pěknou sbírku stížností každý rok zveřejňuje Asociace britských cestovních kanceláří. Jedni turisté si stěžovali, že si zaplatili výlet do aquaparku, leč je nikdo neupozornil, že v ceně nejsou plavky a osušky.

Další psal, že byl podveden a že by to cestovka měla řešit: Koupil jsem si na pláži od prodejce značkové brýle, protože mě upoutalo, že je prodává jen za pět eur. Později jsem zjistil, že jsou falešné. Měli byste zamezit přístupu takových prodejců ke svých klientům.

Další stížnost: Poštípali mě komáři. V katalogu nebylo uvedeno, že hrozí toto nebezpečí.

Snad každá cestovní kancelář už zaregistrovala stížnosti na příliš velké vedro, příliš velké vlny, příliš velký vítr. Ovšem pozor, přišly i stížnosti na to, že v moři plavaly ryby. Stejně tak jako na to, že v moři ryby nebyly, takže turisté byli naštvaní, že pod vodou nemají co pozorovat. V tomto směru je úplně jedno, jestli jde o Čechy, Němce, Rusy, Angličany nebo třeba Poláky, podivuhodné stížnosti evidují cestovní kanceláře všech zemí a přicházejí jim ze všech turistických destinací.

Toto bylo například odposlechnuto před třemi lety na španělském ostrově Ibiza. Dvě české turistky:
"Nechápu, proč mají v poledne všude v obchodech zavřeno. Kůže líné to jsou ti Španělé."
"Je jim horko, oni tomu říkají siesta. Nepracují, jsou doma, spí. Ale pak jsou zase v obchodech dlouho do noci."
"Budu si na ně stěžovat. Zavřít obchod a spát po obědě, to by se líbilo každému, ale já to tak nenechám."

Dáma si pak skutečně stěžovala, a to delegátovi cestovní kanceláře. Ten se jí snažil vysvětlit, že česká cestovka jaksi opravdu nemá vliv na to, zda majitel obchodu na Ibize otevře či neotevře svůj krámek. "Mělo by se to řešit na mezinárodní úrovni," uzavřela dáma debatu.

Tak pěknou dovolenou s vlnami, větrem, teplem a jídlem, přesně takovými, jaké vám vyhovují.

Autor: Redakce Zpět na homepage
Hodnocení:
(5 b. / 11 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Jaroslav Kolín
Ne že bych žádal o náhradu psychické újmy při své návštěvě pyramid, ale po ní jsem se zapřisáhl, že Egypt už mě neuvidí. A že by toho tam bylo ještě dost k vidění.
Zdenka Jírová
Vzpomínám si, že jsme před lety byli v Rumunsku v červenci. Panovala tam právě neobvykle horké počasí i na Rumunsko. Písek byl opravdu rozžhavený, tak jsme chodily v sandálech až k vodě. Nikoho nenapadlo, že by si snad měl stěžovat. Někdo má zkaženou dovolenou, protože mu např. v Bulharsku neudělají k obědu vepřo- knedlo- zelo a považuje to za strašnou újmu. Někomu se nezavděčíš ničím.
Věra Ježková
Bezva. Liborův nápad se mi líbí.
Dana Puchalská
Já taky zažila hosty ,kterým nešlo do hlavy proč je obsluha tak divná, že nechce mluvit česky. Že se tu hatmatilku učit přece nebudou a že ta paní průvodkyně jim nezjistila včas překladatele. A proč si nemohou vzít že snídaně jídlo který by si dojeli s sebou na výletu. A přitom nikam nejeli, protože to je drahá legrace. A že jsou neštěstí pro všechny okolo jim nedošlo. My s manželem s ní a seděli u stolu a měli jsme co dělat abychom je brzo nevyhodili a nezamkli v pokoji. A proč jim nosí jídlo až na stůl. Exoti č. 1. A už si sepisování na lobby baru stížnost. Ta průvodkyně měla nervy ze železa.
Blanka Macháčková
Ale o tom, že při odlivu v dané destinaci odběhne moře téměř kilometr od břehu, to by CK měla. Protože pak vám nezbývá než se převážnou část dne koupat v bazénu. Není odliv, jako odliv! A obzvlášť letíte-li za mořem dvanáct hodin.
Jarmila Komberec Jakubcová
Ve většině destinací je v nabídce ovoce a zelenina která v dané zemi se pěstuje a je zralá. Protože třeba v Albánii se banány nepěstují nebyly ani v nabídce, ale zato tam bylo dostatek melounů, rajčat, okurek či paprik. Nelze srovnávat nabídku švédských stolů, která je v Turecku třeba s Itálii či Řeckem. každá země má svá specifika. Např. v Mexiku je velká nabídka tortil a jídel s pálivými paprikami. V Brazilii jsem si zase užila u snídaně džusy z čerstvého manga, papáje či jiného exotického ovoce. V Egyptě nám ke snídani udělali místní kuchaři různé omelety a tak bych mohla vyjmenovat řadu destinací. Mně nejvíce vyhovovalo stolování a pestrost jídel na Gran Canarii.
olga skopanova
Ještě jste zapomněli na stížnosti na nedostatek piva a šunky v arabských zemích.
Marie Doušová
Je mi líto lidí ,kteří si musí vždy něco najít , aby si mohli postěžovat. Článek mě pobavil .........
Alena Tollarová
no když to moře je slané tak, že rozmazává i voděodolnou řasenku, tak to je fakt na pováženou, že :) Já vzpomínám na švédské stoly v Turecku, denodenní neuvvěřitelně pestré doslova hostiny, a to na všech místech, kde jsem tam byla. Zato když ve státě, jako je Řecko, dostanete rybu akorát ve formě rybích prstů, tak to mi přijde dost divné. Ale stěžuju si akorát tady :)
Jarmila Komberec Jakubcová
V loni jsme v hotelu Delfín v Poreči dostali pokoj kde v blízkosti měli rackové mladé. Co vyváděli když měli hlad bylo hodně hlasité ale rozhodně jsme si nešli stěžovat. Rodiče racků se o ně příkladně starali.Stejné to bylo letos v Albánii - neustále si někteří stěžovali, že snídaně jsou jednotvárné - asi jako píše Jana Š. Ale nakonec se všichni najedli do sytosti a hladem nikdo netrpěl. Většinou to bývá tím, že lidé srovnávají nesrovnatelné. Jinak fungují švédské stoly ve Španělsku, jiné jsou v Řecku a jiné třeba v Karibiku či Jižní Americe.
Zuzana Pivcová
Je tedy pravda, že jednou na Kypru, kdy náš hotel nebyl u moře a chodili jsme na městskou pláž, tam byl tak šíleně rozpálený písek, že bych si popálila chodidla. Netušila jsem, že se může tak rozpálit. Přes žhavé uhlí chodit neumím. Musela jsem v botách až těsně k vodě, nechat je tam stát a vzdálit se od nich minimálně. Ale že bych si stěžovala, to mě nenapadlo. Tak je fakt, že tohle jsem ovlivnit nemohla, akorát tam nechodit. Ale ty další stížnosti mi připadají dost dětinské, s neznalostí prostředí.
Jana Šenbergerová
Vždyť to děláme i doma. Jeden den je moc horko a druhý zima. Vláda by s tím měla něco udělat. :-)
Elena Valeriánová
Tito turisté by měli státu odvádět daň za blbost. Mě vždycky pobaví, když někdo remcá u jídla (švédské stoly), že nabídka je pořád stejná. Vajíčka, párky, šunka, sýry, jogurt ...atd. A tak jsem se už mnohokrát nespokojence zeptala, jestli doma taky snídá (večeří) všechno najednou a ... bylo většinou po stížnostech.
Libor Farský
Navrhuji cestovním kancelářím dát dohromady a knižně vydat tuto humoristickou Knihu přání a stížností.