V Bruggách aneb Tady chci s tebou bydlet!
FOTO: Hana Švejnohová

4. 9. 2018

Všechno to začalo letos na jaře. Ještě předtím, než jsme se s některými z vás setkaly na představení Všechny barvy lásky. Moje drahá přítelkyně natočila v březnu komentář k dokumentu o belgickém městě Bruggy a bezhlavě se do něho zamilovala.

Aniž by se mnou cokoli konzultovala, poslala mi ještě týž den e-mail s odkazem na vskutku pohádkové obrázky. Pro představu o našem letitém a patřičně bláznivém přátelství otiskuji tento její e-mail v původní necenzurované podobě, za což se předem omlouvám:

From: Lenka Filipová-Kudelová [mailto:lfk@seznam.cz]
Sent: Friday, March 23, 2018 9:35 AM
To: Hanka Švejnohová
Subject: Tady chci s tebou bydlet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To je sen! Koukni přímo u vody, snídaně v ceně, už nás vidím, jak snídáme u toho otevřeného okna!!!

Je to drahý, ale to nevadí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uvolňuju na naši dovolenou pořádnej balík!!!!!!!!!!!!!!!!!

A zbytek probendíme...

Musíme žíííííííííííííííííííííít!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A naši chlapi nám snad něco přispějííííííííííííííííííí

Už jedůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

Tak já to buknu!

Tvoje Lenička :-D

A Lenička nemeškala a bukla to. Všechno kompletně zařídila přes internet. Datum odletu, letenky, autobus z Bruselu do Brugg, ubytování i pojištění na storno… kdyby náhodou. Ale to si vůbec nepřipouštěla. Nebrala v potaz moji zdrženlivost ani pochyby, zda chci vůbec na konci července odjet na pět dní zrovna do Belgie, kde už jsem navíc kdysi byla, a nijak mě tato země neokouzlila. Ona se prostě rozhodla. Po předchozí zkušenosti s výletem do Toskánska, který jsme si daly k šedesátinám, byla skálopevně přesvědčená, že po třech letech máme nárok na další společné dobrodružství…

Den D nastal v časných ranních hodinách 25. července. O půl čtvrté nás můj muž odvezl na letiště, v 6,15 jsme odletěly, a v pravé poledne jsme zvonily na zvonek řadového gotického domu v ulici Groeninge. Dovnitř nás pustila hospodyně a dovolila nám nechat si zavazadla v chodbě. Že nás majitelka penzionu Bonifacius přijde osobně uvést do pokoje až ve 14 hodin, to jsme věděly, ale byť byly naše kufříky nevelké a na kolečkách, velmi jsme uvítaly, že nám zbývající dvě hodiny nezavazely. Vydaly jsme se tedy na první obhlídku.

Chtěly jsme napřed najít nějakou příjemnou hospůdku, kde bychom se naobědvaly. Jenže jsme se ocitly v ulici, kde byly pouze obchody s čokoládou, jeden vedle druhého. Všude kolem jen samé pralinky a vafle na tisíc způsobů. Nakonec jsme vzaly zavděk thajským bistrem, kde jsme úžasné smažené nudle s krevetami zapily neskutečně dobrým pivem. V Belgii prostě nemůžete pít nic jiného, i když normálně pivo nepijete. A v Bruggách dvojnásob…Je to nejstarší zachované středověké město v Evropě a teď už potvrzuji, že i všechna ostatní nej o něm skutečně platí. Perla západních Flander nebo také Benátky Severu, jak se Bruggám výstižně přezdívá díky spletité síti vodních kanálů, jsou jedním z nejkrásnějších a nejromantičtějších měst na světě. Všude tu na vás dýchá jedinečná atmosféra vlámského středověku, plná romantických zákoutí a uliček s typickou architekturou. Název města je odvozen od množství mostů a můstků, které se klenou přes kanály, vytvořené řekou Reie.

V samém srdci historického centra, v bezprostřední blízkosti kamenného můstku Bonifacius byl i náš stejnojmenný hotýlek. Půvabný domeček s úchvatným výhledem na vodní kanál a kostel Panny Marie se slavnou Madonnou od Michelangela Buonarroti.. Všechny body Lenčina e-mailu se shodovaly. Opravdu jsme ráno snídaly a mávaly turistům na lodičkách přímo pod našimi okny. A ti si nás nadšeně fotili a natáčeli, jakoby nevěřili svým očím, že v tom dřevěném domečku může někdo bydlet. Opulentní snídaně připravovala sympatická majitelka Lynn osobně, včetně sklenky šampaňského, ve kterém se každé ráno koupala čerstvá malina…

A tak jsme se díky turistům konečně staly součástí mezinárodní kinematografie. Až si návštěvníci Brugg promítnou vzpomínky ze své belgické dovolené, budou na ně v jejich domovech po celém světě mávat z okna dvě hérečky z Brna…J

Přestože se letní vedra nevyhnula ani jinak deštivým a větrným Bruggám, užily jsme si je měrou vrchovatou. A hlavně ryze ženským způsobem. Projely jsme se po kanálu, prošly všechny uličky a náměstí, prošmejdily obchody i bleší trh, viděly jsme spoustu památek, muzeí a galerií, ochutnaly nejlepší belgická piva i vyhlášené hranolky a jeden večer jsme si stylově pustily na pokoji film „V Bruggách“ s Colinem Farrellem v hlavní roli. Vřele doporučuji, je to zcela originální průvodce městem! A když nám pak druhý den ukázala Lynn fotky z natáčení a prozradila, že slavný herec bydlel právě v našem pokoji, bylo naše cestovatelské štěstí završeno.

Ovšem nutno podotknout, že naši chlapi by tento způsob štěstí rozhodně nesdíleli.

Dost na tom, že nám na ně aspoň trochu přispěli…

cestování

Znáte své tělo? Tento týden si dáme otázky z biologie a konkrétně se budou týkat lidského těla.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Provedli jste nějaké úpravy svého bytu či domu na stáří? (sprchový kout místo vany, bezpečnostní madla, bezbariérové prahy apod.)

Ano, úpravy bytu jsem (jsme provedli)

23%

Ano, ale zatím jen částečně

16%

Nevím, jaké úpravy by to měly být

15%

Ne, ale zvažujeme to

13%

Ne, o žádných úpravách neuvažuji

19%

Ne, protože na to nemám peníze