Exim Tours rostl i letos
Antalya, Turecko. Ilustrační foto: pixabay.com

Exim Tours rostl i letos

7. 11. 2018

Největší česká cestovní kancelář očekává růst i v roce 2018. Po rekordní sezoně 2017, kdy zvýšila obrat o 41 % v porovnání s rokem 2016, očekává management společnosti další zlepšení výsledků.

Skokanem léta 2018 je u EXIM TOURS Turecko. Zatímco v roce 2016 se pobyty do této oblíbené destinace kvůli vnitropolitické situaci a válečnému konfliktu v sousední Sýrii prodávaly prakticky jen formou last minute, a loni už zájem o Turecko stoupal, letošní léto znamenalo pro Turecko doslova boom. Klasicky největší zájem byl přitom o Tureckou riviéru, ale Češi objevují i další turecké destinace jako KuŞadasi, Bodrum anebo Marmaris. „Češi v Turecku oceňují kvalitní služby, výbornou kuchyni, ale i možnost poznávání a nakupování. Rodiny s dětmi využívají především zázemí hotelových zahrad s bazény, tobogány a dětskými koutky. Možnosti vyžití jsou v tureckých hotelích opravdu široké,“ uvedla výkonná ředitelka EXIM TOURS paní Romana Slížková.

Právě úroveň služeb je hlavním lákadlem do Turecka i během first momentů. Ty nabírají meziročně na síle a jestliže first momenty tvořily v roce 2016 32 % z celkových prodejů, v 2017 to bylo 36 % a v roce 2018 již více než 43 % celkových prodejů. „Naši klienti čím dál tím více nakupují svoje dovolené ve first momentech. Oceňují, že si mohou vybrat přesně destinaci i hotel, ve kterém budou trávit dovolenou. Mají dnes díky internetu mnoho informací jak o místě samotném, tak i o dalších možnostech, které místo nabízí. Klienti se dnes zajímají o vybavenost hotelů, jako jsou aguaparky, wellness, fitness a další vybavení pro rozmanité sporty. Pro rodiny s dětmi jsme potom připravili ve vybraných hotelích tzv. Mango cluby. V nich máme české animátory, kteří se  o program pro děti postarají. Rodiče vítají, že si tak mohou dopřát chvíle soukromí,“ řekl Stanislav Zima, marketingový ředitel EXIM TOURS.

Tak jako každoročně, i letos zahájila největší cestovka v Česku prodej exotických zájezdů. Stále se zvyšuje počet těch, kteří si chtějí zpestřit zimu u moře. EXIM TOURS byl první cestovní kanceláří, která dokázala vypravit přímé lety do oblasti Karibiku.
V zimě představuje nabídka zájezdů za sluncem 90 % oproti 10 % lyžařských zájezdů. Z exotických destinací je nejnavštěvovanější Karibik (Panama, Kuba, Dominikánská republika), hitem posledních dvou let je Zanzibar. Další oblíbené destinace jsou Keňa, Mauricius, Bali, Jamajka, Senegal, Mexiko a spousta dalších exotických cílů.

Jsou ovšem dva extrémně poptávané termíny – pobyty zahrnující Vánoce nebo Silvestr. Klienti cestovních kanceláří tyto svátky tráví velmi rádi pryč od vánočního shonu, u moře pod palmami. K nejdostupnějším destinacím patří Egypt, následován Kapverdskými ostrovy, SAE – Dubaj, Senegal nebo Thajsko.

Ve zvyšujícím zájmu o cestování v posledních třech letech se projevuje dobrá kondice české ekonomiky. Často Češi tráví v zahraničí 3 dovolené ročně. Dávají přednost 8denním pobytům a častou kombinací je v létě a na podzim moře a v zimě exotika. To ostatně potvrzují i hospodářské výsledky EXIM TOURS. Zatímco v roce 2016 s touto kanceláří na českém a slovenském trhu vycestovalo 363 tisíc lidí, rok 2017 zaznamenal rekordní nárůst na 395 tisíc klientů. Odhad pro rok 2018 potom představuje atakování hranice 450 tisíc klientů, kdy firma očekává, že na českém a slovenském trhu obslouží cca 470 tisíc klientů. V řeči peněz přinesly prodané zájezdy 3,991 miliardu Kč v roce 2016, 5,755 miliard Kč v roce 2017, až po očekávaných 6,7 miliard Kč v roce 2018. To vše při udržení ziskovosti vyjádřené 228 milionu Kč v roce 2016, 235 milionu Kč v roce 2017 a předpokladu zisku 235 milionu Kč v roce 2018. (Jelikož na českém trhu jsou výsledky našimi konkurenty uváděny konsolidovaně – za český a slovenský trh dohromady, jsou tato čísla prezentována stejně).

„Co se týče očekávaných výsledků za rok 2018, ten bude ovlivněn především počasím během hlavních letních měsíců a pokračujícími letními teplotami v září a říjnu. Vliv na hospodářské výsledky cestovních kanceláří bude mít i cena ropy, potažmo leteckého paliva, kdy tlak trhu donutil cestovní kanceláře kompenzovat tyto výkyvy z vlastní marže,“ uvádí Ferid NASR, generální ředitel a zakladatel EXIM TOURS a dodává: „Celkově bychom mohli budoucnost českého cestovního ruchu vidět postupným přibližováním se k evropským trhům, především tedy k německému a britskému, což bylo vidět poslední 3 sezony na rostoucím podílu first momentů.“

cestování
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 1 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 12. týden

Znáte své tělo? Tento týden si dáme otázky z biologie a konkrétně se budou týkat lidského těla.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Provedli jste nějaké úpravy svého bytu či domu na stáří? (sprchový kout místo vany, bezpečnostní madla, bezbariérové prahy apod.)

Ano, úpravy bytu jsem (jsme provedli)

23%

Ano, ale zatím jen částečně

16%

Nevím, jaké úpravy by to měly být

15%

Ne, ale zvažujeme to

13%

Ne, o žádných úpravách neuvažuji

19%

Ne, protože na to nemám peníze

13%