Zájem o first minute zájezdy roste. Stále častěji se kupují jako vánoční dárky
Ilustrační foto: ingimage.com

Zájem o first minute zájezdy roste. Stále častěji se kupují jako vánoční dárky

6. 12. 2019

Letní dovolená se nyní kupuje už v říjnu, na Vánoce jsou mnohé zájezdy vyprodány. Jedná se o výsledek toho, že Češi rádi cestují a naučili se zejména cesty k moři zařizovat s výrazným předstihem. Právě v těchto dnech se potvrzuje, že tento trend je na vrcholu.

Pro koho se first minute zájezdy hodí a pro koho ne?

Výhody nakupování letní dovolené hned, když ji cestovní kanceláře dají do prodeje, jsou nezpochybnitelné. Kdo to umí, může ušetřit tisíce korun a získat kvalitní ubytování na skvělém místě. Může se stát, že se pak u moře dá do řeči s jinými českými turisty ubytovanými ve stejném hotelu a řeč probíhá nějak takto:

„Jak se vám tady líbí?“
„Ale jo, jezdíme do Španělska rádi a často, ale zdá se nám, že loni jsme v jiném hotelu měli pestřejší výběr jídla a pláž tam byla lepší. Tehdy to tam bylo za patnáct tisíc na osobu, takže teď se nám to tady zdá za těch dvacet tisíc s menším výběrem jídla trošku předražené.“
„Maruš, slyšela jsi to, oni za ten hotel dali každý dvacet! To bylo štěstí, že jsme to v kupovali už v září. Vždyť my ušetřili každý přes šest tisíc a ještě máme lepší pokoj.“

Kupování dovolené u moře s velkým předstihem nebo ve dnech, kdy cestovní kanceláře vyhlašují různé slevové akce se pro mnoho lidí stalo téměř adrenalinovým sportem. Jsou takoví, kteří v září netrpělivě čekají, kdy cestovní kanceláře zveřejní první nabídky a ihned si je kupují. Situaci nahrává i to, že mnoho cestovních kanceláří umožňuje, že se nejdříve hradí jen záloha a celková suma se doplácí později.

Jenže právě nakupování v úplně prvních dnech spuštění zájezdů first minute může být trochu zrádné. Některé cestovní kanceláře v těch dnech dávají k prodeji jen omezenou část své nabídky a mnohem lepší kousky si nechávají na později, tedy třeba na listopad, na prosinec. Kdo tedy vidí v super first minute nabídce místo, hotel či apartmán, který zná, líbí se mu a cena mu připadá příznivá, nemá důvod váhat, zejména když se rád vrací na místa, která už zná. Naopak lidé, kteří rádi poznávají něco nového, by měli počkat, až když cestovní kanceláře zveřejní kompletní nabídku na svých stránkách, když mají k dispozici celé hotové katalogy. Může se totiž stát, že to, co se je jevilo jako úžasná first minute nabídka, je náhle převálcováno něčím, co zájemci připadá hezčí, vhodnější, levnější. Zkrátka, koupil moc rychle a nepočkal na další zboží.

Takže, pro koho jsou first minute zájezdy vhodné?

Pro lidi, kteří se rádi vracejí na stejná místa nebo mají od někoho velmi dobré reference na místo a ubytování, které je nabízeno. Jsou vhodné pro ty, kteří mají rádi život naplánován a jsou spokojeni, když v říjnu vědí, že příští rok 1. září odlétají na týden do Řecka do stejného apartmánu, ve kterém byli před dvěma roky, protože v nabídce first minute stál dvanáct tisíc na osobu, zatímco jeho běžná cena je o dva tisíce víc. Jsou vhodné pro lidi, kteří jezdí s přáteli nebo pro větší rodiny. Při včasném objednání je totiž možnost si vybrat například pokoje vedle sebe nebo apartmány pro více osob. Takže například party skládající se z několika manželských párů či přátel, kteří si rádi společně posedí na terase a chtějí mít ubytování vedle sebe, jsou typickými objednavateli first minute zájezdů a vědí, že dobře činí.

Pro koho first minute zájezdy vhodné nejsou?

Pro dobrodružnější povahy, které si naopak potrpí na vyhledávání nabídek na poslední chvíli. Nevadí jim, že když si v červnu v pátek najdou přes internet volná místa v nějakém letovisku, zabookují je a v sobotu letí. Nejsou nároční a nepožadují přesně určité věci jako je malá vzdálenost od pláže, příliš rušné či naopak příliš tiché letovisko, určitý typ ubytování. Prostě chtějí k moři a nevadí jim, že je to na poslední chvíli někdy trochu loterie. Na místě si pak nenechají dovolenou ničím zkazit, neprudí sebe ani okolí a prostě si to umí užít.

V obou kategoriích turistů se vyskytuje hodně seniorů. Jsou mezi nimi plánovači, kteří si kupují letní dovolenou v říjnu, stejně jako dobrodruzi, kteří si užívají penzi právě tím, že se mohou ze dne na den rozhodnout, že někam vyrazí a baví je vyrážet tam, kde to neznají. Protože právě lidé v seniorském věku tvoří velmi výraznou klientelu cestovních kanceláří. A zároveň se jedná o další příklad toho, jak je současná seniorská populace různorodá a nedá se o ní tvrdit, že by hromadně preferovala to či ono.

Každopádně se již nyní s blížícím se koncem roku potvrzuje, že čeští senioři rádi cestují a cestovní kanceláře hlásí rekordní zájem o letní first minute zájezdy. „Velkou roli v současném boomu nakupování zájezdů hraje roli také to, že si Češi zvykli dávat si letní dovolenou jako vánoční dárek a to buďto sobě nebo někomu ze svých blízkých,“ uvedl ekonom Lukáš Kovanda. A tak mnohé cestovní kanceláře mají už nyní úspěšnou bilanci: prodej first minute zájezdů na léto se letos na podzim oproti loňskému roku některým prodejcům zvýšil až o dvacet pět procent.

Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage
PRODUKT TÝDNE

Pořiďte svému mazlíkovi kvalitní krmivo. Konzervy Brit Mono Protein jsou vhodné pro psy s citlivým zažíváním, alergiemi a potravinovou intolerancí. Více zde.

produkt týdne.jpg

 

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.