Objevte kouzlo pohodových výletů v sedle elektrokola
Pohodlné městské elektrokolo MTF Tour 1.1 je ideální do městského provozu, na přejezdy mezi vesnicemi po asfaltových cestách i na kratší výlety.

Objevte kouzlo pohodových výletů v sedle elektrokola

15. 4. 2020

Elektrokola jsou fenomén poslední doby. Elektrokolo je v podstatě klasické jízdní kolo. Jen vám s jeho pohonem pomáhá elektromotor, řídící jednotka a dobíjecí baterie. Jejich popularita stále roste. Stále více příznivců si získávají také u mladší generace, ale velké oblibě se těší obzvlášť u seniorů.

V čem je největší kouzlo elektrokola? Díky motorové asistenci si zpříjemníte každou jízdu. Díky elektrokolům poznáte nepoznané, protože najednou můžete podnikat daleko delší výlety do míst, kam byste se normálně na kole nepodívali. Žádný kopec pro vás na elektrokole nebude překážkou.

Velkou předností elektrokola také je, že potírá výkonnostní rozdíly a posouvá hranice možností. Pokud jsou vaši parťáci lepší cyklisté a báli jste se s nimi vyjíždět, protože byste v prvním kopci odpadali, tyhle obavy skončí s elektrokolem. Jednoduše si zapnete větší podporu motoru a rozdíly se vyrovnají. A i v pokročilejším věku tak můžete vyrazit na pěkný cyklovýlet třeba se svými vnoučaty.

Kromě nové energie pro starší a netrénované přináší i pohodlí při jízdě po městě a vesnicích, na cyklostezkách nebo asfaltových cestách. Elektrokolo užijete úplně všude.

Žádná pravidla ohledně věkové hranice pro elektrokola neexistují.

 

Mount_4.1_web.jpg

MTF Mount 4.1 je elektrokolo primárně určené do terénu, ale nemusíte se s ním rozhodně bát ani na zpevněné cesty nebo silnici, kde díky optimální přilnavosti plášťů dobře sedí.

 

Jak vybrat elektrokolo:

Při výběru elektrokola je klíčových několik faktorů: kdo na něm bude jezdit, jak daleko na něm bude jezdit, v jakém terénu se bude pohybovat, kolik peněz chce do elektrokola investovat.

Na tyto otázky byste měli znát odpověď dřív, než vyrazíte do prodejny s elektrokoly. Zbytek už můžete doladit s prodavačem.

„Při koupil elektrokola rozhodně volte specializovanou prodejnu, kde své představy a požadavky zkonzultujete se specialistou. Elektrokolo si tam můžete hned vyzkoušet, vybrat vhodný model, optimální rámovou velikost, koupit příslušenství, případně sjednat další služby jako pojištění či asistenci,“ říká bývalý profesionální cyklista Jakub Danačík, nyní expert na elektrokola ze společnosti Mountfield.

Dobrý prodejce by vám měl nabídnout i autorizovaný servis včetně úvodní důležité garanční prohlídky (zdarma), na kterou musíte jít od 300 do 500 ujetých kilometrů.

 

Fold_1.1_web.jpg
Praktické skládací elektrokolo MTF Fold 1.1 se vejde všude. Jeho složení i zpětné sestavení je velmi jednoduché a zabere jen chvilku. Díky tomu je vhodné i pro cestování, protože ho po složení snadno převezete i v kufru malého auta.

 

Pro koho je

Pokud kupujete elektrokolo pro sebe, určitě víte, jaký druh požadujete. Když je to ale dárek pro někoho z rodiny a má to být překvapení, musíte znát jeho výšku a nároky na dojezd i terén, kde se bude nejvíce pohybovat.

Středový nebo zadní?

Nejběžnějšími motory v elektrokolech jsou středové a zadní. Středové motory se dávají spíše do sportovních elektrokol (horská, krosová, trekingová). Jsou citlivější, mají tichý a plynulý projev a uvítají je cyklisté, kteří nechtějí být vyřazeni z role aktivního jezdce. Zadní nábojové motory se dávají především do městských elektrokol, kde se člověk chce pohodově vozit bez velké námahy. Není nutné tolik šlapat, stačí párkrát protočit nohama. Když jedete bez asistence, motor disponuje volnoběžkou a neklade skoro žádný odpor.

 Road_3.1_w_web.jpg
Dámské trekingové elektrokolo MTF Road 3.1 W je vhodné na pohodové vyjížďky krajinou, ať už po cyklostezkách, zpevněných cestách nebo silnici.

 

Druhy elektrokol

Městská elektrokola

Jedná se o pohodlná elektrokola s širšími sedly, která jsou vhodná zejména pro seniory. Spolehlivě na nich dojedete na nákup nebo na kratší pohodový výlet, při němž se nijak nenadřete. Nejlépe se cítí na asfaltových cestách ve městech a vesnicích. Díky absenci horní rámové trubky je na ně snazší nástup, takže jsou ideální i pro osoby menšího vzrůstu. Přivítají je také ženy, které rády jezdí na nákup nebo do práce v sukni. Mají nosiče, kam můžete připevnit například košík na nákupy. Ve výbavě najdete i blatníky, světla nebo stojánek. Do těchto elektrokol se montují především zadní nábojové motory.

Skládací elektrokola

Klasické skládačky už mají pevné místo i mezi elektrokoly. Jedná se o modely, které se vejdou všude: prokličkují městským provozem, hodí se na cesty do školy nebo do práce, ale třeba i na kratší výlety nebo na ryby. Využívat je mohou velmi dobře senioři, protože je ně snadný nástup. Tato elektrokola jsou velmi žádaná i mezi milovníky karavanů, protože jsou velmi skladná. Rozložení a zpětné složení je velmi snadné a zvládnete ho za pár vteřin. Díky menším kolům jsou vysoce stabilní.

Trekingová elektrokola

Pro milovníky pohodových výletů, zejména po cyklostezkách a zpevněných cestách. Nejsou vhodná do těžkého terénu. Mají plnou výbavu pro rekreační ježdění: blatníky, světla, nosič. Rámy jsou navrhovány tak, aby jízda byla co nejpohodlnější.

Krosová elektrokola

Jsou určena primárně pro aktivnější typy jezdců. Využijete je v lehčím terénu i na silnici. Jsou vhodná na cyklostezky i zpevněné cesty. Můžete na ně připevnit nosič i blatníky. Díky užším plášťům je jejich využití rozmanité. Hodí se na do terénu i na silnici. A stejně jako u horského si můžete vybrat, jestli chcete elektromotor středový nebo zadní.

Horská elektrokola

Pro všechny, kteří se pohybují hlavně v terénu a vyrážejí i do těžších kopců. Užijete je ale stejně dobře na cyklostezkách a nemusíte se bát ani na silnici, kde díky dobré přilnavosti plášťů sedí. Horská elektrokola jsou spíše pro hodně aktivní jezdce, kteří si asistencí motoru pomáhají, ale hodně spoléhají i na sílu svých nohou. Najdete na nich kvalitní odpružené vidlice, hydraulické kotoučové brzdy a další komponenty důležité pro pohyb v terénu. Do horských kol se primárně instalují středové motory, ale najdete i modely s motory zadními.

Nejsilnější baterie? Dojezd až 210 km!

Kapitolou samou pro sebe jsou baterie, které jsou spolu s motory nejdůležitější částí elektrokola. Baterie jsou u současných elektrokol nejčastěji umístěny v rámu (nejvíc trendy jsou plně integrované, které vám z rámu nevyčuhují), u většiny městských elektrokol je najdete na nosiči a třeba u skládaček za sedlovou trubkou.

 

baterie_web.jpg
Na kapacitě baterie závisí dojezd elektrokola. Nejsilnější integrované baterie na našem trhu mají kapacitu 24,5 Ah a na jedno nabití ujedete až 210 km! Dojezd ovlivňuje několik faktorů: hmotnost jezdce, síla podpory elektromotoru a také terén, v němž se pohybujete.

 

„Kdo podniká dlouhé výlety, je pro něj co nejvyšší výdrž baterie klíčová. Naopak jsou cyklisté, kteří elektrokolo používají jen na kratší vzdálenosti a stačí jim slabší baterie. Takže je ideální dát lidem ke každému modelu na výběr dvě varianty. Záleží na každém, jakou si zvolí,“ dodává Jakub Danačík z Mountfieldu. „Důležité je uvědomit si, že silnější baterie neznamená pouze delší dojezd, ale také ji nemusíte tak často nabíjet, což samozřejmě prodlouží její životnost.“

Více informací o elektrokolech najdete na www.mountfield.cz

cyklistika Mountfield sport
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 13. týden

Na Zelený čtvrtek začíná na státních hradech a zámcích turistická sezona. Tak si vyzkoušíme vaše znalosti na téma "České hrady a zámky."

AKTUÁLNÍ ANKETA

Provedli jste nějaké úpravy svého bytu či domu na stáří? (sprchový kout místo vany, bezpečnostní madla, bezbariérové prahy apod.)

Ano, úpravy bytu jsem (jsme provedli)

29%

Ano, ale zatím jen částečně

15%

Nevím, jaké úpravy by to měly být

11%

Ne, ale zvažujeme to

13%

Ne, o žádných úpravách neuvažuji

17%

Ne, protože na to nemám peníze

15%