Káva vede nad čajem
v Česku dva ku jedné

Káva vede nad čajem
v Česku dva ku jedné

5. 1. 2013

Češi dávají přednost kávě před čajem. Podle průzkumu společnosti GfK koupila jedna domácnost od září 2011 do srpna 2012 v přepočtu průměrně 900 šálku kávy a necelých 500 šálků čaje. Nejvíce lidé utráceli za instantní kávu a černý čaj.

Prodej čaje je více sezónní než prodej kávy, který se v průběhu roku tolik nemění, vyplývá z šetření. „Zatímco v případě čaje můžeme sledovat, že nejsilnějším obdobím jsou z pochopitelných důvodů chladnější měsíce v roce, káva tímto "handicapem" netrpí. Kupující kávy si dopřávají svůj oblíbený nápoj celoročně,“ uvedl Richard Piluša z agentury GfK.

Z pohledu počtu kupujících kupuje čaj i kávu aspoň někdy srovnatelné množství lidí, v období průzkumu tak učinilo shodně 93 procent domácností. Kávu průměrná domácnost kupovala čtrnáctkrát za rok, čaj dvanáctkrát do roka. Při jednom nákupu čaje lidé zaplatili v průměru necelých 40 korun, u kávy byla částka více než dvojnásobná.

Nejčastěji lidé kupovali mletou a zrnkovou kávu, kterou si koupili takřka tři čtvrtiny oslovených. Nepatrně nižší procento lidí si koupilo instantní kávu. Kávové speciality a směsí kupovala polovina dotazovaných. V prodaném množství a výše útraty patří první příčka přesvědčivě instantní kávě s více než 650 šálky.

čaj káva
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.