Lidé přestávají chodit na pivo.
Šetří a raději si ho koupí domů

Lidé přestávají chodit na pivo.
Šetří a raději si ho koupí domů

2. 2. 2013

Češi chodí na pivo do hospod stále méně. Naopak stoupá jejich zájem o balené pivo, zejména o to v PET lahvích. Rostoucí oblibě se těší mixy piva a limonád, které loni představovaly již pět procent prodejů piva v tuzemských obchodech. Změny v chování pivařů způsobila hlavně ekonomická krize.

„Stále výrazným trendem je zvyšování domácí spotřeby na úkor chození do hospod a restaurací,“ řekl mluvčí tuzemské pivovarské dvojky společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík.

Všude, Česko nevyjímaje, je balené pivo levnější než pivo točené. „Když si kupujete balené pivo, tak kupujete jen pivo, zatímco, když si koupíte pivo ze sudu, kupujete službu,“ zdůvodnil cenový rozdíl výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Řada pivařů si z ekonomických důvodů koupí svůj oblíbený nápoj radši domů v láhvi, než aby za něj platila více v restauraci.

Inspirovány loňským úspěchem citronového pivního mixu Staropramen Cool Lemon začaly loni uvádět na trh nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády další velké pivovary. Podle údajů výzkumné společnosti Nielsen dosáhl podíl pivních mixů prodávaných v maloobchodní síti pěti procent. „Do budoucna může tento podíl klidně stoupat,“ sdělil Veselý s tím, že například v Rakousku a Německu je podíl takzvaných radlerů na trhu kolem deseti procent. Podle něho stále trvá také růst tržního podílu piva v plastových lahvích. „Sice se zpomaluje, ale stále tady je,“ podotkl s tím, že v tomto druhu obalu se v Česku prodá již asi pět až šest procent piva.

Pivovarníci se shodují v tom, že ekonomická recese přiměla pivovary bojující o zákazníky k inovacím. „I loni tak došlo ke zpestření nabídky jak pro tradiční pivaře, tak pro nové spotřebitele piva,“ prohlásil Barvík. Velké pivovary se v poslední době snaží uvádět na trh různé pivní speciály. Inspirací jsou pro ně stále populárnější minipivovary s velmi pestrou nabídkou.

Produkce tuzemských producentů piva podle předběžného odhadu meziročně vzrostla asi o 1,5 procenta. Vývoz piva stoupl ještě výrazněji.

pivo
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
FOTOSOUTĚŽ "Snímky roku"

Soutěž je určena pro registrované čtenáře portálu i60, kteří mají profil založen na své pravé jméno (fotografie vložené z profilů s neúplným jménem, přezdívkou či nickem budou ze soutěže vyřazeny). Podmínkou soutěže je vložení výhradně autorských fotografií (na šířku) o velikosti 800 - 3000 kB. Každý soutěžící může vložit do soutěže sérii snímků které zachycují čtyři roční období. Zatímco snímky jara, léta a podzimu musí být pořízeny v letošním roce, snímky zimy budou samozřejmě z té uplynulé.

U každé fotografie musí být uveden název, ideálně tedy, co snímek zachycuje. Redakce z fotosoutěže vybere nejkrásnější a technicky nejzdařilejší fotografie do kalendáře na rok 2026, přičemž si vyhrazuje právo doplnit snímky ze soutěže o vybrané fotografie vložené do sekce Foto dne. Body přidělované jednotlivým snímkům jsou pouze orientační, tzn. nebudou rozhodovat o vítězích fotosoutěže.

POZOR, soutěž je časově omezena, fotografie můžete vkládat od tohoto okamžiku na tomto místě nejpozději do 5. listopadu 2025.

Kvíz i60 - 43. týden

Čtete hodně? Opravdu? Tak to asi nebudete mít problém s vědomostníém kvízem, který se tento týden bude věnovat české i zahraniční literatuře.

AKTUÁLNÍ ANKETA

Kolikrát týdně zařazujete do svého jídelníčku maso?

Téměř denně

20%

Dva až třikrát týdně

21%

Jednou, dvakrát týdně

20%

Jen výjimečně

20%

Nikdy, maso nejím

19%