Letem světem kolem
hory Říp až na vrchol

Letem světem kolem
hory Říp až na vrchol

15. 5. 2015

Říp jsem už fotografovala ze všech stran a ve všech ročních obdobích. Není na tom nic divného, protože v okolí mého bydliště na mě Říp vykukuje, ať se vrtnu, kterým směrem chci. Vidím ho z dálky, ať se vracím od Prahy, od Mělníka nebo ze západu od Lovosic. I při odpočinku na zahrádce. Jen z okna ho nevidím přes protější dům.

Říp - kterýsi básník ho nazval prsem na hrudi krajiny. Říp, opředený pověstí o Praotci Čechovi, který do zdejšího kraje přivedl svoji družinu. Znavený dlouhým putováním a remcáním družiny, vystoupil na jedinou vyvýšeninu široko daleko, obhlédl krajinu, viděl zurčící potůčky, řeku a rovinatou zemi mlékem a strdím oplývající. Zkrátka, rozhodl se, že se už dál až někam k moři trmácet nebude. Praotec to byl rozumný, protože kde jinde by našel tak příhodný kraj k žití? A my, jeho potomci, si k moři zaletíme.

Ať je to, jak chce, já jsem se LP 2015 probudila do krásného svátečního dne 8. května a rozhodla se před prací na zahrádce dát zase jednou přednost procházce na Říp. Už notně týdnů ho, tu s menším, tu s větším úspěchem, mlsně fotografuji ze všech světových stran. Už mi chybí jen to nejpodstatnější. Zdolat ho, vyšlápnout si po jeho úbočí na vrchol, popást se pohledy do okolí a patřičně je zdokumentovat.