Můj tip na výlet: Rejvíz

Můj tip na výlet: Rejvíz

4. 9. 2015

O Rejvízu už jsem na i60ce psala, ale tehdy jsem neměla žádné fotografie. Od té doby jsme ho několikrát navštívili s fotoaparátem a prošli nejen tuto horskou osadu, která je součástí města Zlaté Hory, ale také přilehlé okolí. Je to od nás kousek, autem nebo busem asi 7 - 12 km. Díky tomu se tam můžeme vypravit, kdykoliv se nám po něm zasteskne. Kdo by si chtěl vychutnat jeho nezaměnitelnou atmosféru, měl by počítat s delším pobytem. Když ne přímo na místě, aspoň v jeho blízkosti buď v Jeseníku, nebo ve Zlatých Horách, odkud je snadné se tam dopravit. Své kouzlo má v kteroukoliv roční dobu, ale léto nebo podzim, pokud se vydaří počasí, jsou dobou ideální.

Poslední výlet jsme uskutečnili v době, kdy jsme měli nohy ušmajdané z jiného výletu, proto jsme se rozhodli jen tak projít, aniž bychom museli zdolávat cestu do kopce a z kopce.

Jeli jsme autobusem ze Zlatých Hor přes Dolní a Horní Údolí, kde je konečná. Tam se bus otočí a jede zpět přes Dolní Údolí. Celou dobu je na co koukat, ale to si nechám na jindy. Z Dolního Údolí pokračuje serpentinami do vytouženého cíle.

Osada se skládá z několika desítek domů rozmístěných prakticky pouze podél silnice, která spojuje města Jeseník a Zlaté Hory. Od roku 2004 je Rejvíz vesnickou památkovou rezervací s architekturou z 19. století. V současné době tam ale přibývá nová výstavba. Naštěstí většinou do té historické celkem zapadá.

Vystoupíme na zastávce u chaty Svobody. Toto místo může být výchozím bodem pro další výlety, ale my se vydáme k chatě Orlí Vrch. Je v klidném místě vzdáleném od silnice a její součástí je eko farma s koníky, kozami, prasetem domácím i divočáky. V ohradě se prochází i pštros, kterého můžete vidět také na poutači u silnice. Nabízejí kozí sýr a domácí chléb, ale my tentokrát odoláváme, protože dnes budeme obědvat na druhém konci Rejvízu.