Výstava v Karolinu - Historie Karlovy univerzity
FOTO: archiv autorky

Výstava v Karolinu - Historie Karlovy univerzity

13. 12. 2015

Vážení přátelé, při nedávné promoci neteře v Karolínu jsem si všimla, že zde probíhá výstava Historie Karlovy univerzity. Tu jsem si nemohla nechat ujít. Jednak jsem zde byla poprvé na promoci svého Táty Bohéma, později svých sester, švagrů a dalších členů naší rozvětvené rodiny. Já jsem zde neměla promoci jako absolvent Českého vysokého učení technického, ale co nebylo, může být. Jsem totiž studentkou KU třetího věku. :-)

Zvu vás na tuto výstavu do sklepních prostor Karolína. U příležitosti 667. výročí založení Karlovy univerzity je již zde delší dobu otevřena výstava, mapující vývoj univerzity. Výstava potrvá až do 31.12.2017.

Výstava je rozdělena do tří částí, od jejího založení až po současnost. Na výstavě je možné si prohlédnout kopie listiny vztahující se k založení univerzity, dekret Kutnohorský či kopie univerzitní pečeti a žezla. Kromě historických materiálů je možno shlédnout také audiovizuální záznamy přibližující roli univerzity v moderních dějinách.

Jsou zde prezentovány také významné osobnosti, které byly s Univerzitou Karlovou nějakým způsobem spjaty. Například biolog Jan Evangelista Purkyně, fyzik Albert Einstein, nositel Nobelovy ceny za chemii Jaroslav Heyrovský a další.

Nechť za mne ale mluví fotografie. Fotografickou dokumentaci považuji za důležitou a nedílnou součást téměř každého mého příspěvku. Zejména článku cestopisného a popisného. S fotografiemi je hned každý příspěvek autentičtější.Doporučuji vám výstavu navštívit, dýchne na vás studentská doba minulá i současná. Uvidíte i vězení pro středověké učence. Já jsem si myslela, že se jedná o studnu. Člověk není starý podle číslice svého věku, ale podle mládí svých myšlenek.

Pro náročnější čtenáře jsem připravila základní výpis z historie univerzity: