V sídlištním supermarketu
Ilustrační foto: Albert.cz

V sídlištním supermarketu

10. 10. 2016

Zatímco se u nejbližší stanice metra Chodov úspěšně rozrůstá gigantické nákupní centrum, jehož součástí je i hypermarket Albert, je pro nás, žijící na nadalekém sídlišti, k dispozici pouze jedna malá prodejna, supermarket stejného obchodního řetězce. Vzhledem k tomu, že v bezprostřední blízkosti žádné jiné potraviny nejsou, směřují každodenní kroky obyvatel sídliště, povětšinou starší populace nebo rodin s malými dětmi, ponejvíce tam. Zvláště ve špičce, tedy v podvečerních hodinách, tam bývá pěkně přelidněno a už dávno padl slogan, že zjistíme-li, že před námi u pokladny stojí více než tři zákazníci, dostaneme jako odškodnění za čekání papírovou nákupní tašku.

Nejsem jako má kolegyně z práce, jejímž koníčkem je vyhledávat v obchodě v jejich čtvrti různé nesrovnalosti a upozorňovat na ně, neboť za každou objevenou závadu obdrží zákazník poukázku na nákup v hodnotě 50 Kč. Jedná se především o zboží s prošlou zárukou nebo o rozdíl mezi cenou, nabízenou v rámci slevy a pak skutečně namarkovanou u pokladny. Nejsem však ani z těch, kteří si nevšímají nebo si nechají leccos líbit.

Před několika měsíci se mi stalo, že jsem si u pultu koupila svou nárazovou pochoutku - matesy s cibulí. Plastovou vaničku omotanou navrchu fólií jsem donesla s ostatním zbožím domů, avšak ke své hrůze jsem zjistila, že mi charakteristicky páchnoucí olej vytekl do nákupní tašky a znehodnotil v ní několik věcí. Při bližším prozkoumání vaničky jsem shledala, že nemá víčko, že pultová prodavačka zkrátka omotala vaničku s rybami v oleji otevřenou. Nemohla jsem pochopit, že by to udělala v roztržitosti, ale když jsem se tam vydala druhý den znovu a chtěla jsem koupit něco obdobného, viděla jsem, že tam má prodavačka pouze vaničky bez víček. Při odchodu jsem tedy napsala ve vstupní hale stížnost a hodila ji do schránky Vaše připomínky.  Byla jsem zvyklá na to, že se vedoucí prodejny v našem Albertu dost často měnili. Nyní jsem na stěně s informacemi objevila portrét výrazně mladého muže, pana Tomáše X., prezentovaného jako manažera prodejny. Jemu jsem tedy adresovala  své upozornění na případ chybějících víček a v závěru dodala, že bych mu takový večer, jaký jsem měla já s likvidací pohromy v tašce, nepřála.
Na svou stížnost, u níž nechyběl kontakt, jsem sice nedostala žádnou individuální odpověď, ale je pravda, že už jsem od té doby nic podobného nezažila.

Dnes v podvečerních hodinách jsem při svém nákupu v Albertu zažila zase obvyklou hektickou situaci v prodejně, kdy byly nejprve v provozu pouze dvě pokladny. Poté se otevřela ještě další a k té jsem přešla i já. Šlo to u ní velmi rychle. Za pokladnou stál a brilantně rychle markoval elegantní mladý muž. Když jsem se dostala na řadu, zjistila jsem, že má na jmenovce uvedeno Tomáš X., manažer prodejny. Pohyboval se naprosto profesionálně, obratně a zdvořile. Nechával daleko za sebou zbylé dvě pokladní. Nevím, zda se na pozici manažera prodejny vypracoval z někdejšího řadového pokladního, že tu činnnost tak bravurně zvládal, ale každopádně si u mě velice polepšil. Ze své pozice vedoucího to rozhodně dělat nemusel a kdekdo by to ani neudělal. Jemu však, jak se zdá, opravdu záleží na dobrém jménu prodejny.

A tak ode mě přijde do schránky Vaše připomínky po čase zase vzkaz. Tentokrát to však bude pochvala.

Můj příběh nákupy
Hodnocení:
(4.8 b. / 10 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Mirek Hahn
Albert - jednoznačně nejhorší prodejny ve známém vesmíru ! Nedoplněné zboží v regálech, problém sehnat personál aby nakrájel půlky bochníku chleba, balené sýry z jejich lahůdek už na prodejně plesnivé, málo pokladních, na pokladně agenturní brigádníci, kteří pět minut hledají jak namarkovat francouzskou bagetu a další neduhy.... Taky máme tu smůlu, že Albert je nejblíž. To je za trest tam nakupovat... Když máme trochu času, jedeme nakoupit kamkoli jinam.
Jarmila Komberec Jakubcová
Velmi zajímavé postřehy z hypermarketu Albert. U nás v Plzni jich máme také pár. Já tento řetězec moc nemusím. Hlavně maso či saláty jsou takové jako že už na prodejně "zdomácněly". Nejraději nakupuji v Globusu, který je v Plzni jeden. Jen tam nakupuji čerstvé maso a výjimečně šunku pro vnoučata. Kde bydlím nejsou žádné obchody, nejbližší je Tesco cca 5km.Proto nenakupuji jinde než ve velkých obchodních řetězcích kam dojedu autem a hlavně ke zaparkuji. Ve středu Plzně se nikde parkovat nedá.
Marcela Pivcová
Moje zkušenosti s Albertem bohužel příliš dobré nejsou. Dost často tam mívám problémy u pokladny - nesrovnalosti v ceně zboží v regálu a při vyúčtování. Někdy je rozdíl třeba 1 - 2 koruny, ale ani to není zanedbatelné. Horší jsou rozdíly v chybně namarkovaném druhu zboží, které mohou činit i několik desítek korun. Při velkém nákupu i tento rozdíl by se mohl přehlédnout. Tak pečlivě sleduji účtenky, i když jsem nikdy nepatřila k vyhledávačům chyb. A počet "omylů"? - možná, že už bych je na prstech nespočítala. Někdy se pokladní ani neomluví a o nepříjemných pohledech za mnou stojících zákazníků raději nemluvím. Místo obchodu zatím ještě nezveřejním - třeba k tomu někdy dojde.
Naděžda Špásová
Zuzko, tu spoušť ti opravdu nezávidím. Taky se mi to stalo, i přesto, že to mělo víčko. Albert u nás máme taky, ale ten je trochu z ruky, takže tam nejezdíme. Dneska si na něco stěžovat, je prakticky mlácení prázdné slámy. Délku reklamace si určuje prodejce a ty, zákazníku, se s tím srovnej, jak chceš. Hlavně, že mají u vás šikovného manažera.
ivana kosťunová
Jste příliš laskavá, profesionální přístupby podle mě měl zahrnovat omluvu za způsobenou škodu, pokud jste zanechala kontakt. Ale to, že už se podobné chyby neopakovaly taky o něčem svědčí.
Marie Magdalena Klosová
Vždy mě potěší skutečně profesionální přístup ve službách.Dokládá to,že těmto lidem záleží na dobré pověsti a práce tam je navíc baví.mm
Květoslava HOUDKOVÁ
Milá Zuzko - i ostatní "í"čkaři: V samoobsluhách Super a Hyper marketů se dočkáváme mnoha různých "překvapení" i nástrah. Docela podrobně se tím zabývá organizace dTest - vytvořili i zvláštní portál: www.vasestiznosti.cz - čerpám zde různé informace - varování apod. Pročtěte si také článek , zveřejněný na Seznamu: www.novinky.cz/finance/414234-vite-jake-nastrahy-na-vas-mohou-cihat-v-samoobsluze? Doufám, že jsem kontakt opsala dobře a v pohodě najdete !
Ilona Erika Kolář
Čas od času se stane, že u nás se také někdo domáhá knihy přání a stížností. Místo toho máme kartičky s e-mailovou adresou a tel. číslem.
Libor Farský
Opravdu postrádám "knihu přání a stížností", která za socialismu musela být v každé prodejně (a dost možná i u holiče :-). Já nakupuji ve vesnické prodejně Coop, je to také řetězec, ale ani žádná schránka pro připomínky v ní není. Chtěl jsem také chválit - milé a ochotné prodavačky. Asi budu muset pro tu knihu vyrazit do antikvariátu.
Jiří Libánský
Oceňuji, že si Zuzana nejen všímá, co se kolem ní děje, ale dovede o tom i zajímavě napsat. Nejen významné události, ale především ty běžné všednodenní tvoří náš život. Je dobré si jich všímat a přemýšlet o nich.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 18. týden

Tento týden budou otázky v kvízu na téma "Psi". Protože je mezi vámi, čtenáři, mnoho pejskařů, jistě si s otázkami snadno poradíte...