Turistické patero
Ilustrační foto: ingimage.com

Turistické patero

29. 1. 2017

Tady je pět bodů, které je dobré znát, když se chystáme vyjet na dovolenou s cestovní kanceláří. Můžeme tak předejít zklamání, nedorozumění a pocitu, že jsme byli podvedeni.

1. Čtěme recenze. Ale berme je s rezervou. Na internetu se rozmohl pěkný zvyk, napsat ze své dovolené recenzi. Zhodnotit jaký byl hotel, jaké okolí, zda cestovka nelhala ve svých slibech, případně upozornit další turisty, pokud něco nebylo tak, jak bylo prezentováno v katalogu. Když si vybereme hotel, je tedy dobré zadat si jeho jméno i místo do internetového vyhledávače. Oddělme to, co o něm píší kanceláře a agentury, které ho nabízejí, začtěme se do toho, co píší jeho hosté. A to i ti zahraniční, pokud nám jazyková vybavenost dovolí. Když je u některého hodně varování, není to zpravidla bezdůvodné. Naopak, s rezervou berme recenze věčných rýpalů, kteří si stěžují například na to, že každý večer bylo v nabídce švédských stolů maso hovězí, vepřové, telecí, kuřecí, ryby a plody moře, oni nevěděli, co si vybrat a to jim zkazilo dovolenou.

2. Google mapy pomohou. Zadejme si jméno a místo hotelu na internetu do mapy. Zjistíme tak, jestli je opravdu vzdálen od moře tak, jak cestovka slibuje, jaké je jeho okolí. Seriózní cestovní kancelář poznáme podle toho, že tuto možnost sama na svých stránkách nabízí nebo vám ji v pobočkách ochotně poskytne. Když se tam na prosbu vyhledat hotel v mapě, budou tvářit divně, může to být varování.

3. Učme se výrazům turistického byznysu. Přesně si předem před koupením zájezdu zjistěme, co znamenají různé výrazy jako polopenze, all inclusive, ultra all inclusive, kontinentální snídaně, rozšířená kontinentální snídaně. Ptejme se, co přesně který výraz znamená, obsahuje. Nestyďme se ptát, není na tom nic špatného.

4. Cestovka není nepřítel. Ne vždy platí, že když se něco nepovedlo, může za to cestovní kancelář. Jestliže se měsíc před sezónou vedle apartmánu, který jsme si vybrali, začal stavět  dům, cestovní kancelář to neovlivní, stavbu zarazit nemůže a dost možná to nikdo z ní netušil, když uzavírala smlouvu o prodeji pobytů právě v tomto apartmánovém domě. Ano, takové věci by si měla hlídat, ale nevylévejme si vždy zlost na delegátech jen proto, že jsou právě při ruce. Dobrého delegáta poznáme, že se snaží pomoct, ale stavbu nebo hluk rozjařilých mladých sousedů, opravdu nezavinil.

5. Zjednodušujme, nekomplikujme. Předem si ujasněme, co od dovolené čekáme a zda je to v našich silách. Aby dovolená nebyla vyčerpávající honičkou. Jestliže jsme ve věku a v kondici, které přináší určitá omezení, mysleme i na takové okolnosti jako je  délka cesty z letiště do hotelu. Na malém řeckém ostrůvku může trvat dvacet minut, na velkém ostrově jako je Kréta nebo třeba v Turecku i téměř tři hodiny. Zbytečně únavná záležitost. Stejně tak je dobré si promyslet, zda zvládneme poznávací zájezdy nebo spoustu výletů. Někdy se stává, že jsou starší a nemocní lidé pro ostatní přítěží a brzdí je jen proto, že neodhadli své síly.Dovolená má být odpočinek, nejedeme na ni proto, abychom po návratu přátelům ukazovali co nejvíce fotografií se slovy: Tak tam všude jsme byli.

cestování
Hodnocení:
(5 b. / 5 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Jarmila Fialová
Ještě se mi nestalo,aby se o nás delegát nepostaral nebo abychom měli špatné ubytování a to jsem jezdila s dětmi,později s vnoučaty každý rok.A nezáleželo na tom,jestli to byly dražší letecké nebo levné autobusové zájezdy.
Karel Hyndrák
Já než někam jedu, vždycky se podívám na německá objektivní hodnocení . Němci píšou pravdu, např. "V červenci tam jsou medůzy nelze se koupat v moři, nebo trávníky postřikují fekáliemi z jímky (Royal Azur Hurghada)". Němci jsou fakt spravedliví. S překladem pomůže Překladač Google. Odkaz je např: https://www.holidaycheck.de/hr/bewertungen-hotel-beverly-park/4dba8948-3b35-365b-ad47-c1db40693c8e My dva si nějak nerozumíme. My jsme byli vždy s delegáty absolutně spokojeni. Katalogy čteme, Internet hotelu prošťouráme, víme co kupujeme, ale pořád je ve vzduchu jakési volačo = vyjednávání.
Karel Hyndrák
Např. u cestovky Fischer bylo možné zabookovat v dostatečném předstihu konkrétní pokoj. To mně naučili šikovní Češi až tam. Nebo alespoň třeba u hotelu Eden Alcudia Mallorca budovu a patro. Nesprávná budova a přízemí má okna přímo do výfuku ventilátorů z kuchyně (24 hodin smrad a zabedněná okna). Plán hotelu je většinou na internetové stránce hotelu. Ano Beverly Park Gran Canaria, tam jsme se taky museli hádat. Jinak výhled na moře z 12 patra byl úžasný.
Jarmila Komberec Jakubcová
Ano přesně jak popisuje Karel H. - v arabských zemích také dávám do pasu dolary či Eura a vždy mám pokoj na úrovni.Na Gran Canarii jezdím do hotelu Beverly Parky, který má ůlku pokojů s výhledem na moře, druhá půlka hotelu se dívá na dálnici do Las Palmas, kde projíždí auta celou noc jako o život.Protože hotel znám (jezdím tam již od r.1992) vždy si vyžádám na recepci pokoj na Atlantik.A vždycky ho dostanu.Pokud je nás Čechů na recepci víc, tlumočím jim jejich požadavky v angtičtině.Proto jsem napsala, že není od věci umět trochu nějaký jazyk. Budete se lépe cítit. Delegát cestovky většinou není schopen nic zařizovat.
Karel Hyndrák
To co píše Jarmila Ja. je čistá pravda. Skutečnost je ještě horší. Jezdíme už 20 let s různými cestovkami do GranCanaria, Mallorku a do Turecka. Autobus zastaví u hotelu, vysype vás a jede dál. Na recepci jako němí dáte voucher a dostanete klíč. Jdete na pokoj a ouha: "Mám zaplacený výhled na moře, ale okno je do dvora na popelnice". Delegát přijde až zítra, to už je pozdě. Ani jednou se mi nestalo, že bych se nemusel vrátit na recepci a hádat se. Rusové, kteří neumí jazyky dávají recepčním rovnou Eura v pasu. To tak! Ti, co se nebojí a umí se alespoň trochu vymáčknout, dostanou co chtějí. Je to jako tady v ČR, kdo dělá dusno, tomu raději vyhoví. Nadávky stačí v češtině, oni to pochopí. Druhý den na schůzce s delegátem Češi pláčí (my mlčíme) a snaží se to nějak změnit. Třeba je pak na druhý týden někam přestěhují. Cestovní kancelář je proti tomuto jednání recepčních bezmocná.
Jitka Hašková
Článek je dobrý, ale přidala bych k tomu ještě tyto informace: -zkontrolujte si zda-li má CK platné pojištění pro rok, kdy se chystáte cestovat, na začátku roku to někdy ještě na webu nebývá; - rozlišujte cestovní kancelář CK(t.j. organizace, která zájezd skutečně pořádá) a cestovní agenturu (CA), která prodává zájezdy různých CK; - u nás často CK fungují i jako CA; - je spolehlivější koupit zájezd u CK než u CA-pokud se zájezd neuskuteční CA skoro za nic neručí; - cena prodávaného zájezdu musí být stejná u CK i CA; CA dostávají provizi za prodané zájezdy od CK a nemají právo si účtovat něco navíc zákazníkovi - to se často u nás porušuje. pozn. učím na škole cestovního ruchu.
Zuzana Pivcová
Mně se článek také zdá informativně dobrý. Nemusím mít s sebou sice speciální publikaci o destinaci, kam třeba jedu opravdu jen jednou, ale vždycky vím dopředu, s čím tak můžu počítat. Ze začátku jsem to moc nedělala, a pak jsem se divila, že hotel v klidném prostředí (Afandou, Rhodos) byl vprostřed polí a pláž žádná. :-)))
Jarmila Komberec Jakubcová
Paní Jiřino já myslím, že zájemce o cestování to neodradí. Já jsem jen popsala své zkušenosti a věřte já na Gran Canarii létám každý rok. To co popisujete je naprosto shodné s tím co píši já.Létám na Gran Canarii jak Čedokem, Fischerem či CanariaTravel. Všichni postupují stejně jak jsem již popsala. Na hotelu jsou informační knihy kam delegáti aktuálně zapisují informace o odletu, či telefony na sebe včetně termínů informačních schůzek.Nevím proč bych odrazovala lidi od cestování.Naučit se pár anglických slovíček nikdy neškodí - náš Totem v Plzni pořádá třeba kurzy angličtiny pro začátečníky-seniory.S článkem souhlasím, je pravdivý.
Jarmila Komberec Jakubcová
Paní Jiřino já myslím, že zájemce o cestování to neodradí. Já jsem jen popsala své zkušenosti a věřte já na Gran Canarii létám každý rok. To co popisujete je naprosto shodné s tím co píši já.Létám na Gran Canarii jak Čedokem, Fischerem či CanariaTravel. Všichni postupují stejně jak jsem již popsala. Na hotelu jsou informační knihy kam delegáti aktuálně zapisují informace o odletu, či telefony na sebe včetně termínů informačních schůzek.Nevím proč bych odrazovala lidi od cestování.Naučit se pár anglických slovíček nikdy neškodí - náš Totem v Plzni pořádá třeba kurzy angličtiny pro začátečníky-seniory.S článkem souhlasím, je pravdivý.
Květoslava HOUDKOVÁ
Nejlepší péči o klienty jsem zažila při zájezdu-pobytu Hotelbusem. Ubytovací problémy jsme řešit nemuseli, CK vytiskla a každému dala slova/věty pro základní komunikaci, 2 řidiči byli navíc výbornými kuchaři i delegáty (poradili/zařídili vše potřebné. RECENZE čtu. ale beru je s rezervou - některé jsou i falešné-lživé = vytvoří je CK/ubytovatelé sami.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.