Leoš JEDE… Olda míní, Leoš mění
Když má chlap cíl...tak jede!

Leoš JEDE… Olda míní, Leoš mění

7. 8. 2018

Úvodem to hlavní: myslel jsem a již včera ohlásil, že vám napíšu, jak jsem se s Leošem setkal v pondělí na Špindlerovce a dostali byste naše fotky. Bohužel se to vyvinulo jinak, Leoš se zdržel (bouchla mu pneumatika) a pak pro něj bylo příznivější nejdříve přejet Slezské sedlo (u povinné kontroly) do Polska a odtud vyrazit v úterý ráno zpět a pak dále do Čech. Tím pádem se objevil na Špindlerovce hluboko v noci, z toho by nebyly fotky ani rozhovor. Takže jsem se ubytoval ve Vrchlabí, odkud posílám tento článek. V úterý ráno pojedu nahoru na ten druhý Leošův přejezd a snad bude i fotka a nějaký citát (takhle to přece dělají „zuřiví reportéři“, viďte?). Mínus je to, že zprávu z rána si přečtete až druhý den ráno. Avšak už tady vedle v komentářích vám dám aktuální informaci, jak si vede.

Jeden ze tří Čechů, Jiří Semerád, vzdal závod severně od rakouského Villachu po 1329 kilometrech. Druhý, Jakub Dvořák, jede ve velké formě, v pondělí ještě před polednem dorazil na kontrolu na Špindlerovce, v nohou má  přesně 1800 km a zřejmě pokračuje dál. První na trati, James Hayden, se už popral se všemi bosenskými horstvy a odpoledne zamířil do Albánie. (Přes Kosovo si to nikdo netroufne.) Jinak řečeno, v úterý může být v cíli u kláštera v Meteoře. Za 9 dní cca 3400 km!

Dnes to jsou vůbec jatka, lidé odpadají – účinkuje teplo, únava a podle mne taky ztráta motivace: jedou víceméně sami stovky kilometrů cizími zeměmi - a tady navíc po blbých silnicích…

Ke včerejšími podvečeru vzdalo 56 borců (a borkyň), 194 ostatní jede dál…

Také podmínky od pořadatelů mají kruté. Jen pro představu ocituji polovinu z 10 pravidel závodu: 2. Žádný doprovod nebo zásobování někým jiným, 3. Žádné „vožení se“ v závěsu za jiným závodníkem, 4. Všechen pohyb závodníka musí být jeho vlastní silou, 7. Více než dva dny bez aktivity a bez kontaktu (pomocí GPS, SMS apod.) = vyřazení, 8. Jízda bez pojištění, bez přilby, bez světla = vyřazení. Jasné jak facka, řekl by můj otec.

Jasná zpráva
Pro osvěžení sepíšu pár základních informací o smyslu věci. Přibývají totiž noví čtenáři, tak se omlouvám za informace, které většinou znáte (ačkoliv nikdy se nedovolím doslovné opakovaní):

V Česku se rozjíždí kampaň za CWA (cycling without age). Podstatou celosvětového „hnutí“ CWA (viz http://cyclingwithoutage.org/) je dát možnost seniorům, kteří se sami špatně pohybují (špatně chodí a rozhodně neběhají ani nejezdí na kole), aby znovu pocítili radost z pohybu přírodou. Dobrovolníci je vozí po bezpečných cestách, vodí je do kaváren, poslouchají příběhy jejich života. Seniorům se díky těmto výletům  vrací dobrá nálada, chuť komunikovat a družit se, oživují se vzpomínky a spřádají se drobné plány do nejbližší budoucnosti. Zvyšuje se kvalita jejich života (jak říkají sociologové a nejen oni).

Leoš Hrádek jede kvůli CWA 16denní jízdu cca 4000 km z Belgie přes Alpy, Krkonoše, Bosnu do Řecka. Můžete ho sledovat on-line tady: https://www.transcontinental.cc/. Má číslo 83 a je teď v Česku, jede z Rakouska do Krkonoš a odtud do Maďarska. Detail si najdete, když u mapy kliknete na jméno Leoš v pravém sloupci. Transparentní účet sbírky najdete tady: https://bit.ly/2M3g6pr - to je FioBanka. Pokud jde o kola, ta se v Česku nevyrábějí. Nejlepší pro nákup je údajně dánská firma, o které se dozvíte na http://copenhagencycles.com/. Je to celosvětový lídr v tomto zboží.

Závěrem:
Podle mého názoru, největší zabijákem starých lidí je jejich osamělost. Nikoliv fyzická (třeba jsou v ústavu), nýbrž sociální a psychická. Pak se snadno podléhá nemocím, zesiluje se demence, ztrácí se chuť k životu. S Leošem a nyní již s mnoha dalšími lidmi jsme se rozhodli s tím bojovat. Čím? 1. Šířením informací o CWA ve městech, domovech pro seniory atd. (už jsou vážní zájemci). 2. „Propagační“ jízdou Leoše přes Evropou se současným shromažďováním i malých příspěvků od veřejnosti. Vy všichni jste účastníky či minimálně pozorovateli této akce, která, jak věříme, skončí úspěchem.

Odhaduji, že Leoš najezdí celkem až 4000 km. Nejraději bych proto vyhlásil heslo: „Ani po 4000 kilometrech nekončí jízda s CWA“. Co říkáte?

Fotky teď popíšu jen pomocí názvů (humor povolen):

Titulní fotka: Když má chlap cíl…

Leoš měl defekt – vlastně jen jeho kolo!

Ten divný jezdec… to není Leoš, on to jen vyfotil.

U tabule ČR: vlastenec se vrací do domoviny.

Leoš jede
Hodnocení:
(5.1 b. / 9 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Danka Rotyková
Oldo, díky za pěkné shrnutí informací. Hlavně, aby to všichni na cestě přečkali ve zdraví. ☺
Kamil Hrádek
Dnes jsem nemohl dospat zvedavosti, kam az jsi vecer dojel. Neuveritelne, kde beres tu silu. Drzim palec, at ten dnesni checkpoint stihnes. Ty jo, uz jsem se ve snu pristihl, jak pred 20lety s tatou ve svarovne vymyslime konstrukci te trikolky, jejiz vyroba by v cechach urcite nemusela byt tak nasponovana.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.