Prý rostou podle měsíce

Prý rostou podle měsíce

26. 9. 2012

Nedávno jsem se ptala jednoho kolegy v práci - italského domorodce a znalce kraje, zda konečně porostou houby. Řekl mi, že teď ne, ale že ppříští týden bude "luna nuova" (to je nový měsíc), a tak začnou růst. A měl pravdu. Začaly a do týdne je v lese houbařů jak máku a nikdo se nevrací s prázdným košíkem.

Jde-li místní člověk na jaře obdělávat zahrádku a sadit zeleninu, počká si až bude "luna nuova"a je velmi pravděpodobné, že se mu to vyplatí a dočká se stabilnějšího a příznivějšího počasí a tím pádem i lepší úrody. Potřebuje-li pak úrodu sklidit a zavařit, aby se nekazila, je rovněž lépe počkat si na vhodnou lunu. Jde-li místní člověk do lesa na dříví, počká si až bude "luna nuova", protože jinak by prý to dřevo dobře nehořelo a moc čadilo. 

Měsíc má vliv i na chování moře. A kdoví na co všechno ještě, nejsem odborník a většinou se řídím spíše tím, jestli mám zrovna čas a chuť něco dělat. Ale asi bych se měla polepšit, protože s těma pravákama to fakt vyšlo. Jo a taky asi i proto, že popršelo. A věděli jste, že jsou praváci letní a podzimní? Já ne, ale už to vím. A teď už jdu sušit a zavařovat, protože zítra jde můj muž na houby zase s velkým ruksakem. Koupil si totiž za 30 euro roční povolenku na sběr lesních plodin a chce si to užít!

Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Vladislava Uličná
Jo houbaření ,to je věda
Nina Šachová