Moje kytarové prázdniny
Ilustrační foto: pixabay.com

Moje kytarové prázdniny

12. 11. 2018

Nevím, jak to chodí u vás, ale naše Lidová škola umění pořádá už druhý dvouletý kurs pro studenty starší 55 let. Můžete se učit hrát na hudební nástroj, chodit výtvarničit a dokonce se můžete přihlásit na oba obory. Pro tyto starší studenty je studium zadarmo. Kdo to platí nevím, ale jsem mu opravdu vděčná! Minulý kurs jsem si nechala utéct, letos jsem se přihlásila.

A tak se stalo, že jsem od pana učitele ve věku mých dětí dostala za úkol zahrát z not krátkou skladbičku na kytaru. Pravá ruka se trefovala do strun, levá šátrala mezi pražci krku kytary. Šlo mi to tak mizerně, že jsem dostala za úkol se do příště naučit osm not. Osm not! Úkol na čtrnáct dní! No, nakonec jsem se po dvou týdnech zmohla na osm řádků skladby. Asi tak její polovinu jsem se pokusila zvládnout. Pana učitele to natolik nadchlo, že mi přidal další skladbu.

Ta nová skladba vypadala lehčí - ale podcenila jsem nepřítele, věnovala se nácviku druhé části minulé skladby a když jsem měla jít do hudebky, nechtělo se mi. Já tu novou skladbu neumím! Bude vostuda. Váhavě jsem vyrazila ke školní budově.

Vzala jsem za kliku dveří - a zamčeno! Nejsou vlastně prázdniny? Díky mobilu jsem se snadno a rychle dověděla, že moje hodina je přeložena na příští týden, protože dnes jsou opravdu podzimní prázdniny.

Když jsem doma řekla, proč jsem tak brzo přišla z hudebky, manžel nadšeně vykřikoval: "Vona má prázdniny! Vona je deset let v důchodu a má prázdniny!"

Vysvětlila jsem mu, že nejenže mám v pokročilém věku prázdniny, ale navíc jsem z nich nadšená! Užívám si jako zamlada fakt, že jsem neuměla a odpadla mi hodina, na které to mělo být slyšet! Vrhla jsem se na novou skladbu a snažila se zachránit, co se zachránit dá. Na štěstí je zvuk kytary pro mne tak příjemný, že opakovat čtyři noty dokud se to nenaučím mi zas tak moc nevadí.