Ověřeno: Pěknou a funkční roušku dokáže ušít i ten, kdo šít vlastně vůbec neumí. Zkuste to taky
FOTO: archiv redakce

Ověřeno: Pěknou a funkční roušku dokáže ušít i ten, kdo šít vlastně vůbec neumí. Zkuste to taky

23. 3. 2020

Slyšíme to a čteme nyní od rána do večera: chovat se zodpovědně, nepodléhat panice, zabavit se jinými činnostmi, nesledovat média nonstop…. Jenže ono se to lehko řekne a mnohem složitěji provádí.

Prostě ten koronavirus je teď pořád s námi, máme strach o sebe, své blízké, o všechny lidi, o celý náš svět… a je těžké se soustředit na něco jiného.

Sedmapadesátiletá Ivana, která je nyní na nuceném pobytu doma, protože normálně pracuje jako průvodkyně v cestovním ruchu, se rozhodla k dnes zcela běžné, ale pro ni nevídané činnosti. „Můj vztah k ručním pracím byl od malička poznamenán paradoxně tím, že moje maminka, absolventka rodinné školy, uměla úplně všechno. Šila, pletla, háčkovala, ale mě to neučila a já jsem se do toho zřejmě sama nehrnula, takže mám jen chabé základy všech těchto dovedností,“ vzpomíná Ivana a dodává, že když maminka zemřela, nevzala si od ní z bytu ani šicí stroj, protože s ním zkrátka neuměla: „Teď mě to mrzí, protože bych se s tím pomocí internetu určitě nějak popasovala a moc by se mi hodil na šití roušek, do kterého jsem se dala.“

Nešité roušky hned zavrhla, měla pocit, že nebudou dost trvalé a hledala jednoduché návody na roušky šité, aby se daly šít ručně a slušně vypadaly: „Už první rouška, kterou jsem udělala bez střihu, pouze obdélník cca 20cmx30cm, po stranách tunýlky, provlékla slabou gumou, vůbec nebyla tak špatná. Svoji funkci plnila.“