Foto

Za krmivo pro domácí mazlíčky
utrácíme ročně 2000 korun

9. 6. 2013

Češi loni zaplatili za krmivo a hygienické potřeby pro domácí mazlíčky 5,5 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. Téměř stejnou částku domácnosti přitom podle odhadů nechaly v obchodech i za chovatelské potřeby.

Krmivo pro psy a kočky loni kupovala více než polovina českých domácností, v průměru za ně rodiny utratily více než 2000 korun. „V prvních třech měsících roku 2013 vidíme dvouciferný meziroční pokles této kategorie a to jak u krmiva pro psy, které tvoří více než dvojnásobný segment, tak u krmiva pro kočky,“ řekla Andrea Winklerová z GfK. 

Ceny v prvním čtvrtletí vzrostly

Krmivo pro psy i kočky v letošním prvním čtvrtletí podražilo. Zvýšení ceny proběhlo jak u značkových výrobků, tak u privátních značek. „Část chovatelů klade větší důraz na cenu a preferuje levnější krmiva. Na druhou stranu se čím dál lépe daří i prémiovým krmivům, přece jen pro mnoho chovatelů je zvíře členem rodiny a šetřit na něm nechtějí,“ uvedla mluvčí internetového obchodu Mall.cz Michala Gregorová.

Podle aktuální studie INCOMA Shopping Monitor 2013 jsou nejoblíbenějším nákupním místem pro krmivo hypermarkety. V nich za potravu pro domácí mazlíčky utrácí 46 procent domácností, které tento sortiment nakupují. S odstupem následují specializované prodejny včetně internetových (18 procent domácností), diskonty, supermarkety a menší samoobsluhy.

Zájem o nákup přes internet se zvyšuje

Popularita internetových nákupů roste i v oblasti krmiva pro psy a kočky. Nákup na internetu vyzkoušelo v roce 2012 necelých 170 tisíc českých domácností, přičemž více tuto možnost využívají majitelé psů. Na internetu sice zákazníci nakupují méně často, ale průměrná útrata na jeden nákup je ve srovnání s nákupem v kamenné prodejně několikanásobně větší.

Na srovnávači cen Heureka.cz je z chovatelských potřeb nejrozšířenější sekce pro psy ve které je více než 56 tisíc produktů. „Nejhledanějším zbožím v chovatelských potřebách jsou krmivo pro psy a antiparazitika. Až na třetím místě lidé hledají produkty určené kočkám, konkrétně vitamíny a krmivo,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz.

domácí mazlíčci
Autor: editor editor
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Jana Šenbergerová
Kamarádka je kočkomilka, které není osud jakékoliv kočky lhostejný. Sama jich má doma šest a stará se i o ty v okolí, které svůj domov nemají. Pro důchodkyni velmi drahý "koníček".

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.