Co nás trápí na dovolené?
Problémy při půjčení auta

Co nás trápí na dovolené?
Problémy při půjčení auta

6. 7. 2014

Dovolená pro většinu lidí představuje chvíle pohody nebo aktivního odpočinku, přesto je může řada okolností značně znepříjemnit. Čeští turisté si na dovolené nejčastěji stěžují na problémy při vypůjčení auta a na kvalitu letecké či železniční dopravy. Ukázal to celoevropský průzkum cestovní asociace ANEC. Naši cestovatelé jsou přitom více nespokojení s úrovní ubytování, než je evropský průměr.

Problémy se službami v cestovním ruchu zažívá podle průzkumu čtvrtina dovolenkářů. Češi nejčastěji kritizují úroveň letecké dopravy (19,6 %) a problémy při pronájmu aut (18,2 %). Podle celoevropských výsledků průzkumu je pořadí opačné.

Čtyři pětiny účastníků průzkumu si zájezd objednalo on-line, přičemž víc než 40 procent k tomu využilo zprostředkovatele nebo srovnávače cen. „Všechny problémy v různých oblastech služeb mají společné jmenovatele – nízkou úroveň služeb a zákaznického servisu, nečekané příplatky a nejasné informace,“ uvedl vedoucí právního oddělení časopisu dTest Lukáš Zelený.

Více než pětina z turistů, kteří si vypůjčili auto, nebyla s touto službou spokojena. Podle průzkumu měli obvykle problémy s nejasnými smluvními podmínkami a nedostatečnými informacemi o pojištění a ceně. Autopůjčovny inzerují co nejnižší cenu samotného zapůjčení vozidla, další poplatky ale mohou tuto částku značně převýšit, což se zákazník mnohdy dozví až na místě. Často také chybí jasné informace o potřebné výši zálohy.
dTest upozornil, že se objevují i potíže se stržením peněz z platební karty za údajné poškození vozu, a to bez souhlasu držitele karty. Tento postup však odporuje pravidlům karetních asociací. V takovémto případě je potřeba vyzvat autopůjčovnu, aby prokázala, že klient vůz skutečně poškodil. Se službami při pronájmu auta bylo nespokojeno 18,2 procenta českých cestovatelů, celoevropský průměr je 22,4 procenta.

Cestovatele trápí i problémy v letecké dopravě, tedy s vymáháním náhrady škody za poškozená zavazadla a za významně zpožděné či zrušené lety.

Zhruba 16,8 procenta českých turistů si stěžuje na špatnou úroveň ubytování. V Evropě je to přitom v průměru 10,4 procenta dovolenkářů. Podle průzkumu byl každý osmý člověk ubytován v jiném typu pokoje, než který byl dohodnut, nebo dokonce v úplně jiném hotelu.

Problémy se službami v cestovním ruchu (%)

Služba

Čeští cestovatelé

Celá Evropa

Ubytování

16,80

10,40

Letecká doprava

19,60

16,10

Železniční doprava

17,00

15,00

Pronájmy aut

18,20

22,40

Zájezdy

10,20

14,20

Lodní doprava

3,90

8,40

Rezidenční kluby

12,50

8,00


Zdroj: ANEC

dovolená
Autor: Redakce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.