Jak se vyzbrojit proti stresu? Pomůžou vitamíny i bylinky
Ilustrační foto: pixabay.com

Jak se vyzbrojit proti stresu? Pomůžou vitamíny i bylinky

27. 5. 2018

Ne každý den je veselo a pohodu někdy bohužel střídají i potíže. Někdy nás trápí starosti a zdá se, že je jich tolik, že je jim malá i ta naše hlava. Stres s člověkem pěkně zamává a zbavit se ho bývá nelehkým oříškem. Stojí to však za to!

Zastavte se

V první řadě je třeba stres identifikovat, vůbec si připustit, že vaše emoce i tělo ovládá problém. Ať už jde o jakýkoliv problém, alespoň chvíli ho nechte být. Zastavte se a zhluboka se nadýchněte.

Lidské tělo na stres reaguje zrychleným dýcháním, ale pokud má správně fungovat, potřebuje kyslík. Dopřejte sobě a svým buňkám kyslík. Vědomě zpomalte dýchání. Fyzická i psychická stránka jsou dvě strany jedné mince. Pokud zpomalíte a prohloubíte dech, automaticky tak zmírníte pociťovaný stres.

Antistresové vitamíny

Člověk má neustále tendence stres zajídat. Obecně to není špatně, jen je potřeba si vybírat takové jídlo, které se stresem opravdu může pomoci. Bude to jídlo s obsahem vitamínů skupiny B, které jsou nezbytné pro vyvážený psychický stav a správnou činnost nervového systému. Vhod přijde i vitamín C, hořčík, selen a zinek.

Proti stresu můžou být užitečné třeba ořechy, sezamová semínka, ovesné vločky, banány, sušené meruňky, pomeranče, také avokádo nebo borůvky. Pokud máte borůvky k dispozici, můžete si je dát třeba v podobě ovocného smoothie pro klid – společně s banánem, malinami nebo ovesným mlékem.

Antistresové bylinky

Stres znamená neustálé napětí, nejenom psychické, ale i fyzické. To nás pochopitelně vyčerpává. Nezřídka se objevují i zažívací potíže a oslabená imunita. To vše dokážou vyřešit vhodné „antistresové bylinky“. Jde například o oblíbený heřmánek pravý. Mezi ty nejsilnější antistresové a antidepresivní bylinky se řadí kozlík lékařský nebo šanta kočičí, bylinky, které si oblíbili nejenom lidé, ale i kočky. Tím však zdaleka nekončíme. Proti stresu působí i meduňka, majoránka, rozmarýn, mateřídouška, také andělika, třezalka nebo chmel.

Antistresové metody pro každého

Jak se jednoduše zbavit úzkostlivých myšlenek a vyhnat starosti s hlavy? Není to tak složité, stačí přesunout svoji pozornost. Stačí se pustit do některé jemné motorické činnosti, která nám dá odpočinout od chmurů mysli. Může jít třeba o oblíbené pletení, háčkování, vyšívání nebo v poslední době moderní antistresové omalovánky.

Že jsou omalovánky pro děti? Kdepak, existují i antistresové omalovánky pro dospělé, které probouzejí vzpomínky na bezstarostné dětství. Už v tom je jejich terapie. Vybarvování obrázků navíc probouzí levou hemisféru, tu část mozku, která je obyčejně v pozadí. Žijeme ve světě, kde vládne pravá hemisféra, tedy racionální myšlení, logika, materiálno. Pokud se nám čas od času podaří přepnout a dát průchod své fantazii, kreativitě a snům, uleví se nám. Antistresové omalovánky to umožňují. Dejte šanci barvám a postavte se stresu – s pastelkami v ruce.

 

Hodnocení:
(5 b. / 1 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

TÉMATA
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.