Obdobné potvrzení by lidé neměli opomenout sepsat i při vrácení vozidla, na škodu není ani pořízení fotografií vozu před půjčením auta a při jeho odevzdání.
Situací, kdy si autopůjčovny od zákazníků účtují neoprávněné dodatečné poplatky za poškození vozu či jeho odevzdání s prázdnou nádrží se řeší několik desítek ročně. Obvykle jde o částky kolem 500 eur (12 750 Kč). Konkrétní případy se ale pochopitelně liší v závislosti na poškození, které půjčovna reklamuje.
Velkou chybou, kterou zákazníci často dělají, je podle spotřebitelského centra vrácení vozidla mimo otevírací dobu půjčovny. V takovém případě je velice obtížné dokázat, že poškození vozu nezpůsobil zákazník, ale že vzniklo poté, co jej nechal odstavený na smluveném místě.
Řada doplatků, které po zákaznících půjčovny posléze vymáhají, vzniká podle Tichoty rovněž nedorozuměním. Klienti si například nepročtou důkladně celou smlouvu a netuší, že po nich může pronajímatel vozidla požadovat například příplatek za vrácení vozidla do jiné provozovny, než ze které si vůz půjčili. Další poplatky si půjčovny často účtují za překročení státních hranic a u řady z nich bývá běžně stanovený limit kilometrů, které může zákazník během výpůjčky ujet.
I při vyplňování protokolu o předání vozidla se vyplatí opatrnost. Důležité je, aby kolonky, které nejsou vyplněny nebo nejsou vyplněny úplně, klienti proškrtli. Mohou se tím vyhnout nebezpečí, že by do nich po jejich odjezdu bylo ještě něco připisováno.
Posledním pravidlem je pečlivé uschování účtenky za zaplacené služby. Půjčovny vozidel si totiž zpravidla berou údaje k platebním kartám, aby si samy mohly stáhnout půjčovné. Účtenka proto může sloužit pro kontrolu a zároveň jako doklad toho, že si půjčovna z účtu klienta strhla více, než na co měla právo.