Co nejčastějí žádaji senioři po cestovních kancelářích?
Ilustrační foto: ingimage.com

Co nejčastějí žádaji senioři po cestovních kancelářích?

7. 7. 2018

Jednolůžkové pokoje. Dvoudenní výlety za kulturou s přespáním v hotelu. Nevtíravý delegát na telefonu. To jsou služby, které chybí v nabídce cestovních kanceláří.

Na začátek jeden příběh, zažilo či zažije jej mnoho z nás. Paní Hana chce jet každý rok k moři. Je vdova, zdravá, blíží se jí sedmdesátka. Má dva problémy: Neovládá žádný cizí jazyk a nemá nikoho, s kým by chtěla dovolenou strávit. „Neznamená to, že bych se s nikým nesnesla,“ vypráví. „Dvakrát jsem jela se sousedkou, jednou s bývalou kolegyní z práce. Ale pokaždé to bylo tak nějak násilné, prostě jsme jely jen proto, že jsme osamělé, že jsme si zbyly. Vlastně jsme si neměly co říct, každá jsme si představovaly jiný program. I vybrat destinaci, která by vyhovovala oběma, byl velký problém.“

Je přesvědčená, že by si raději k moři vyjela sama. Jenže v žádné cestovní kanceláři jí nebyli schopni nabídnout jednolůžkový pokoj, aniž by musela platit velký příplatek. Dělalo to až několik tisíc. Cestovkám a hotelům se vyplatí, mít v pokoji dva lidi, to je jasné. „Nechci pobyty specializované pro seniory, připadala bych si jako v domově důchodců. Chci si prostě sama vyjet k moři, do normálního hotelu, ve kterém budou lidé různého věku,“ vypráví Hana. Dodává, že ani nepotřebuje organizování výletů či zábavy. Postačí ji, když bude mít jistotu, že na telefonu bude delegát, kdyby potřebovala radu či pomoc. Právě tento problém trápí hodně lidí, kteří by chtěli cestovat sami.

Chybí jednolůžkové pokoje

Ve věkové kategorii nad šedesát let je velký počet lidí bez partnera, takže ocení ubytování v jednolůžkových pokojích bez příplatku.Ty však většinou v ubytovacích kapacitách v zahraničí chybí, anebo jsou rezervvány již dlouhou dobu před sezonou. Kromě jednlůžkvých pokojů patří k hlavním požadavkům seniorů to, aby je cestovní kanceláře dopravily z letiště na místo. Naopak, netrvají už tolik na organizovaném programu a neustálé přítomnosti delegáta. 

Starší klienti jsou věrní

Padá další mýtus, a to, že lidé vyššího věku často bývají nespokojení, nároční, zkrátka hledají na všem mouchy. Cestvní kanceláře potvrzují, že tato klientela si hodně váží slušného a poctivého zacházení, což se v praxi projevuje opakovaným cestováním. Je to věrná skupina zákazníků. Právě mezi seniory mají cestovní kanceláře nejvíce těch, kteří s nimi jezdí opakovaně. Zkrátka, lidé ve vyšším věku chtějí jistotu a odpustí si už riskování jen proto, že se jedná o zájezd last minute za sedm tisíc, ale pak je stěhují z hotelu do hotelu a za okny mají skládku. Životní zkušenosti je naučily, že za to jim pár ušetřených korun nestojí.

Vnoučata nechte doma

Každý desátý Čech či Češka je starší šedesáti let a žijí sami. Mnoho z nich tráví týden či více týdnů ročně na dovolené s vnoučaty či celými rodinami. „Není to dovolená, ale stres,“ říká pětašedesátiletý Jaromír. „Rád pohlídám vnuka na chatě, ale společné soužití s mladými přináší spoustu stresových situací a nakonec odtamtud vlastně rád odjíždím domů,“ říká. „Mnohem více si užiju, když si pak sám vyrazím na dva dny do Prahy za kulturou,“ vypráví.

Dvoudenní pobyty s přespáním jsou další kategorií cestování, která lidem vyššího věku schází. Často by si přítelkyně či přátelé rádi vyrazili na divadelní představení či výstavu do Prahy, ale za celý den jsou pak unaveni a noční cesta zpět domů je už úmorná. Takzvané balíčky s nabídkou levného noclehu a dopravy do Prahy či jiných větších měst by proto uvítala řada lidí. Tak doufejme, že se cestovní kanceláře průzkumem inspirují.

 

Co by senioři uvítali a co jim vadí

  • Nechtějí zájezdy na poslední chvíli. Sice si nemusí organizovat dovolenou, ale na druhé straně nemají rádi stres a chaos. Mnohem raději si zájezdy v klidu promyslí a vyberou už v zimě. Jsou ideální kategorií pro prodej zájezdů first minute.
  • Uvítají hotel, kde někdo mluví česky. Jsou generace, která neměla ve škole každý týden několik hodin angličtiny a němčiny, takže se teď v zahraničí často obtížně domlouvají.
  • Mají rádi jistotu. To znamená, že chtějí, aby jim v cestovní kanceláři srozumitelně vysvětlili, jak je to s pojištěním a řešením případných zdravotních problémů. Zajímá je, zda je v letovisku lékař.
  • Nepotřebují přehnanou péči, nejsou malé děti. Nejedou na zájezd proto, aby se jim tam delegát snažil každý den organizovat program, vnucovat zájezdy a zábavné večery. Když chtějí, umí si o ně říct sami.
cestování
Autor: Redakce
Hodnocení:
(5 b. / 9 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit


Zpět na homepage

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.