Šikana na silnicích? Senioři se bouří proti návrhům BESIPu, chystají dokonce ústavní stížnost
Ilustrační foto: ingimage.com

Šikana na silnicích? Senioři se bouří proti návrhům BESIPu, chystají dokonce ústavní stížnost

11. 9. 2019

Na zvyšující se počet nehod, které na silnicích zavinili v posledních letech řidiči senioři, hodlá reagovat Ministerstvo dopravy řadou opatření.

BESIP dokonce zvažuje, že na vybrané silnice seniory vůbec nepustí. Senioři to považují za šikanu. Zde je otevřený dopis, který organizaci BESIP, spadajícího pod Ministerstvo dopravy, zaslal advokát Jiří Králík:

Ministerstvo dopravy
Tomáš Neřold
vedoucí oddělení BESIP
Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 110 15 Praha 1
 
Vážený pane vedoucí,
dle sdělení Ministerstva dopravy (MD) se má Rada vlády pro bezpečnost silničního provozu zabývat na říjnovém zasedání tím, že řidiči senioři zavinili v roce 2018 necelých 5 % nehod, zatím co v roce 2014 jenom 3,5 % nehod. Experti z MD ovšem mimo jiné zapomněli vzít  v úvahu, že se mezi roky 2014 až 2018 zvýšil počet seniorů o cca 120 000 osob na úkor neseniorů. Podstatná většina z nich vlastní řidičský průkaz. Odměnou seniorům za to mají být různé šikanózní a diskriminační restrikce jako například:
-  v řidičském oprávnění seniora má být konkrétně uvedeno to, že mohou jezdit jen ve svém kraji nebo jen po konkrétně stanovené silnici. Cituji I dnes "Mezi návrhy, které připravujeme, je také možnost omezit řidičům vysokého věku rozsah silnic, po nichž by mohli jezdit," řekl Právu vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy (MD) Tomáš Neřold.
 -  pro seniora prakticky likvidační sankce až ve výši 25 000,-Kč za pouhé opomenutí - jízdu bez dokladu zdravotního vyšetření,
 - od ledna 2013 dokonce platí prolomení lékařského tajemství, že pokud motorista onemocní chorobou, která by omezovala jeho schopnost řídit, lékař musí tuto informaci ihned nahlásit (už jenom toto ustanovení je zralé na ústavní stížnost),
 -   další šikanózní a diskriminační restrikce, které zatím nebyly zveřejněny.
Všechna data a informace byla získána z veřejných zdrojů.

Otázka - kolik nehod v roce 2018 zavinili ti údajně neschopní řidiči senioři, které chcete šikanovat, oproti všem řidičům bez rozdílu věku?  
Celkový počet dopravních nehod v ČR v roce 2018 činil 104 764.

1)   Podle údajů MD bylo v roce 2018 v ČR řidičů starších 65 let celkem 1 366 920 a zavinili necelých 5 % nehod tj. cca 5 238 nehod.
Výpočet nehodovosti řidičů seniorů:  1 366 920 : 5 238 = 260,9 
       1 (slovy jedna) řidičem seniorem zaviněná nehoda připadá na 260,9 řidičů seniorů  

2)    Celkový počet řidičů bez rozdílu věku v r. 2018 byl podle údajů MD 6 078 136 osob.       
Výpočet nehodovosti bez rozdílu věku   6 078 136 : 104 764 = 58       
        1 (slovy jedna) zaviněná nehoda připadá na 58 řidičů bez rozdílu věku  
 
 3)   Poměr zaviněné nehodovosti řidičů seniorů a řidičů bez rozdílu věku   260,9 : 58 = 4,498         

Z uvedeného jasně vyplývá, že zaviněná nehodovost řidičů seniorů je 4,5 x nižší než průměrná nehodovost všech řidičů bez rozdílu věku a řidiči senioři tedy statisticky výrazně snižují celkovou nehodovost. Za to chcete seniory trestat? Při vší úctě - k těmto výsledkům měli dospět i vaši experti. Stačí k tomu elementární matematika ZŠ.

Vyžeňte zkušené, zodpovědné a opatrné řidiče seniory ze silnic a statisticky se vám nehodovost zbývajících řidičů neseniorů zvýší tak, že se budete divit. Pokud ovšem dosáhnete toho, aby všichni řidiči v ČR jezdili s takovou mírou zaviněných nehod jako senioři, budeme mít bezkonkurenčně nejnižší nehodovost v Evropě a možná i ve světě. Obdobně ve prospěch řidičů seniorů hovoří statistika bodování dopravních přestupků. Viz Informace o stavu bodového systému. Z výše uvedeného je zřejmá absurdita a kontraproduktivita vámi navrhovaných opatření.

Doporučuji vám zaměřit pozornost na ty skupiny řidičů, které mají vyšší zaviněnou nehodovost a více bodů za přestupky než senioři a očekávám, že se případné přiměřené - zdůrazňuji přiměřené restrikce budou týkat pouze viníků bez rozdílu věku. V opačném případě lze předpokládat, že si vámi plánovanou šikanu nenechají dva miliony seniorů líbit a kromě dalších právních kroků bude podána příslušná ústavní stížnost.  
 
S pozdravem
JUDr. Jiří Králík, Kotlanova 6, Brno 62800

 

 

 

Autor: Redakce Zpět na homepage
Hodnocení:
(4.9 b. / 21 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

TÉMATA
DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Ivan FILIPEC
U řidičů senioru je velký rozdíl, řidič jezdící pouze 30 x do roka může být problém. Jestliže jezdím denně a jezdím více jak 40 let, taj jsem vyježděn a nikdy jsem nezpůsobil dopravní nehodu. přijíždím ke křižovatce a tam čeká auto, najednou se rozjede a ještě jede pomaličku, to dělají buď sváteční řidiči nebo z mé zkušenosti mladé řidičky, to potom brzdíte i očima. Moje zkušenost-překračování rychlosti o 20 a více, do 10 km jsou to výjimky a když dodržujete, tak na Vás blikají, troubí . Trestat někoho, že je senior za volantem, je nejen směšné, ale i arogantní a hloupé. To by už někteří řidiči autobusu museli taky skončit. Nejhorší a nejnebezpečnější jsou mladí řidiči, nebezpečnost řidičů je následující - RZ A - S - U- B, ti jsou nejbezohlednější, arogantní a bez pudu sebezáchovy.
Zdenka Jírová
Jaké zostřené postihy budou pro opilé řidiče? Také budou mít poznámku v řidičáku?
Eva Hynkova
Naprosto souhlasím s názorem paní Květy Bartoškové Zázvorkové, který zveřejnila dne 11.září 2019, mluvi mi z duše. Arogance některých především mladých namachrovaných řidičů je úděsná. O tom se nepíše palcovými titulky, ale důchodce způsobí doprava.nehodu a je z toho "třetí světová". Trochu nadhledu by určitě neškodilo u pánů redaktorů. Souhlasím se zdravot.prohlídkami bez diskuze, ale co dělat s řidičem, který řídí auto a nemá ŘP, je vybudovány a vše má "na háku"?!! S tím nikdo nic nedělá, ale kdyby to byl důchodce, to by byl určitě palcový titulek......
Adéla Rybková
Jsem pro to, aby se zpřísnily pokuty za nedodržení kontroly u lékaře. Dívám se na to z druhé strany věkového spektra a zde jsou mé argumenty: měsíc nazpět, přehledná křižovatka, senior (84) za volantem, nedání přednosti vozu na hlavní silnici. Výsledek? Dva kamarádi (pár) jsou po smrti, další manželský pár skončil s vážnými zraněními ve špitále. Senior nezraněn, a že prý si vozu na hlavní silnici nevšiml. Další příklad: rychlostní silnice s oddělenými směry, listopadová noc, prší. Do označeného a odděleného pruhu v protisměru najíždí postarší pán (83) ve felicii. Uvědomuje si, že najel špatně, a proto... místo odstavení vozu ke krajnici a zapnutí výstražek jede nezměněnou rychlostí dál, ale zato zhasne světla, aby jej nikdo neviděl. Velmi inteligentní počin, což? Výsledek? Čelní náraz do vozu mého otce. Zde naštěstí přežili všichni, i přes jedno vážné poranění. Zamyslete se. Opravdu jezdí senioři bezpečně? Mohu říci, že jezdí pomalu, ale bezpečně? Po těchto zkušenostech si opravdu nejsem jista.
Jaromír Kafka
To celé naprostý nesmysl.Já ve svých 75 letech ještě pracuji.Tak si přemýšlím,zda mě to také nezakáží.Takových jako jsem já je hodně.Ať jsou zaměstnanci nebo majitelé firem.Tak si nedovedu představit,jak by mohl třeba dojíždět do zaměstnání,když to jinak než po dálnici třeba nejde.Podobných případů je určitě hodně.Co je však pravda?Doporučil bych všem starším řidičům,aby si aspoň jednou za čas pročetli pravidla provozu.Jak se mají chovat v jízdě mezi pruhy a další záludnosti v provozu.Doporučuji 1x ročně zajít k očnímu lékaři pro vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních uživatelů v dopravě.Opravdu lze zjistit začínající šedý či zelený zákal.Já to prožil.Mám za sebou operaci obou očí a nemusím nosit brýle.Začínalo to úplně nevinně.Prostě jsem měl trochu rozmazané vidění.To vše lze zjistit u očního lékaře.Jinak samozřejmě souhlasím s panem Judr Králíkem
Václav Müller
Možná by stálo zveřejnit a přidat statistiku seniorů, kteří dlouhodobě (více jak např. 10 let) požívají bonusu 50% na povinném ručení. Hlavním zdrojem nehod není věk, ale agresivita na silnicích. Dokud bude vítězit doktrína rychlosti nad doktrínou bezpečnosti, nebude to lepší. Klidně ať pojišťovny zavedou americký (USA) způsob pojištění, tam to trvalo mnoho let, ale zlepšila se situace až po drastických pravidlech pro pojištěnce-nedodržovatele předpisů a agresívní řidiče včetně parkování atd.
Karel Janovský
Narodil jsem se v roce, kdy byl spáchán atentát na Heydricha. Za posledních 11 měsíců jsem najezdil v ČR i v zahraničí 14 tis. km bez nehody. Nehody způsobují agresivní řidiči a ti, kteří nevěnují dostatečnou pozornost řízení auta. Páni úředníci sedí v pražských kancelářích a o životě vědí leda kulové. Možná by bylo vhodné opět si po 600 letech vzpomenout na první pražskou defenestraci!
pavel hrodek
vazeni, vzrustajici nehody jsou zpusobeny jen a pouze vzrustajici agresitivitou na nasich silnicich. nestihaji pouze reagovat, nebylo by ucelnejsi postihovat spise tuto formu rizeni ?
Miloš Picek
Pane Neřolde, jsou senioři ti, co nedodržují odstupy mezi vozidly, ti co předjíždějí v nepřehledných úsecích, ti, co se neumí řadit na křižovatkách, ti co nemají představu, jakou dráhu ujedou než předjedou jiné vozidlo. Proč jsou nehody převážně na stejných místech již řadu let po sobě. Je mi 68 let, služebně jsem byl mockrát jako řidič v zahraničí. jezdím do zahraničí i dnes. Jsem šťastný, když opustím republiku, protože jedu v naprosté pohodě. Nevím o tom, že by v Německu, Itálii, Francii, Španělsku, Portugalsku atd. měli nějaká omezení, kromě zdravotních důvodů. Důchodci jezdí po dálnicích, nikoho to nepohoršuje. Není Váš návrh jen náplastí na nedostatečnou teoretickou přípravu v autoškolách, na to, že řidiči se silnými auty si myslí. že se jím nemůže nic stát. Zaměřte se, prosím, na nové řidiče a neukázněné řidiče, aby kromě řízení uměli také ježdit na komunikacích. Zásadně nesouhlasím s globální diskriminací důchodců v ČR.
Hana Rypáčková
Taky si myslím, že je to nepodložený blábol. Už neví, co na důchodce vytáhnout, to ale nemůže projít, vzhledem k tomu, že i v Praze v městské dopravě je většina řidičů nad sedmdesát let. Jeden mi lífil, jak zaučoval maďase a jak se bál o svůj život a ti by vozili veřejnost.... Mladí riskují, nemají zkušenosti. Jsou špatné okresní silnice a jezdí tam bezohledně.To, že starý řidič může jen na úsek silnice od domu k prodejně, jsem se už setkala. Dali na ten úsek 30 rychlost, ale asi i kvůli stromům.. Mě lékař nabádá, ať si jezdím, dukud nemám problémy. Snad mu nejde o tu platbu za papír...
Ivo Celjak
Pan Neřold zřejmě neví nic o současném automobilovém světě. Kdyby své nápady konzultoval s ekonomy výrobců aut, majiteli servisů, prodejci nových a ojetých aut, zalezl by tiše do králičí nory a už nikdy nevylezl. Senioři, buďte v klidu, žádný nápad pana Neřolda se realizovat nebude.
Josef Novák
Je mi 71 let, mám najeto přes dva miliony kilometrů bez nehody, myslím, že zájem BESIPU by se měl zaměřit na mladé řidiče bez zkušeností a také na takové ty frajery, kteří si myslí, že na silnici mohou vše. Někdy mi hlava nebere, co hlavně ti mladí borci na silnici vyvádějí. Souhlasím s dopisem pana doktora Králíka a rád se připojím k hromadné stížnosti.
Jan Jirak
jsem pro podpisovou akci stížnosti
Jaroslav Havlicek
Dotaz pro JUDr Kralika K cislum: 2014 - 3.5% a 2018 - 5% - mel byste i absolutni pocty senioru ? Protoze kdyby bylo v roce 2014 treba 100tisic a v roce 2018 treba 150tis, tak by pocet nehod na 100 senioru vlastne klesl. (Protoze 2014 - 3.5 nehod na 100 ridicu a v r 2018 - 3.3 nehod na 100 ridicu). ------- Pro p. Fialu Tohle presne "Jízda napůl v protisměru, nedání přednosti pro nepodívání se do křižovatky, blikání na kruháči při nájezdu místo výjezdu či rovnou šup do protivky... Nájezd na dálnici do protivky, ignorace zipu, nezvládání jízdy v pruzích, bezdůvodně pomalá jízda," - delaji ridici, kteri neco lusti na svem smart phounu. :-) PS: mimochodem, blikani pred kruhacem je pravidlo v UK kde jsem 2 roky ridil. A vyrazne to zrychluje provoz, protoze jeste pred tim, nez vjede auto na kruhak, tak vim, jak bude dal pokracovat.
Honza Fiala
Kdyby měli dost soudnosti a sebekritiky, aby při zhoršením zdravotním stavu, snížené pozornosti, reakcích atd. sami šli odevzdat noty na úřad, nebo aspoň přestali ohrožovat ostatní účastníky, nemuselo by se nic řešit. Bohužel tak se neděje, lékařská prohlídka je jen formalita... A pak se dějí věci. Jízda napůl v protisměru, nedání přednosti pro nepodívání se do křižovatky, blikání na kruháči při nájezdu místo výjezdu či rovnou šup do protivky... Nájezd na dálnici do protivky, ignorace zipu, nezvládání jízdy v pruzích, bezdůvodně pomalá jízda, protože já se kochám (ne kvůli srnkám, mlze či jinému důvodu objektivnímu), nadjíždění doprava při odbočení vlevo, aby nikdo neprojel křižovatkou, zmatkování, špatný odhad vzdáleností a rychlostí jiných aut... A mnoho a mnoho dalších čuňáren, které neskončí nehodou jen pro duchapřítomnost ostatních. Kdyby ostatní nereagovali, omílaná statistika by byla mnohem horší.
Dana Puchalská
Ano Oldřichu, dej se do toho. Já sice nejsem řidička, ale můj manžel ano. A řídit umí - jako z partesu. Vždyť jezdí už 50 let a to něco znamená, ne?????
ivana kosťunová
Oldo, možná by stačilo jenom něco ve smyslu :"Čtenáři portálu i60 podporují obsah dopisu Jiřího Králíka ...atd...
vladimir vit
je mi 71 roku a jezdim od 15 let a 30 let jako ridič z povolaní a jezdit budu dokud mě to zdravi dovoli a nezabije mě nejaky zdrogovany nebo agresivni frajer s bourakem takže nesouhlasím s nejakym omezovaním duchodcu za volantem
Ludmila Řehulková
Zvýšení věku pro odchod do důchodu ano? Jezdit autem ne? Jezdím skoro denně 47 roků. Jeden příspěvek se děsil jak špatně lezeme do auta vystupujeme. Proto že se nám špatně chodí, jezdíme autem. Hlava nám ale slouží na rozdíl od některých řidičů s jejich arogancí, nedodržování předpisů, agresivitou, opilostí a zdrogovaných. Tito by měli být postihováni. Ne normální řidiči. Klidně se přidám k ústavní žalobě a nebo petici. Je to nehoráznost ,kterou si někdo od zeleného stolu vymyslel proti nám seniorům. Zaměřte se raději proti provinilcům a jiným rádoby řidičům, kteří jedou "já jsem pán a cesta je moje"
Zdenek Slabý St
Dobrý,za nějaký čas budou dvaasedmdesátníci makat v práci ale chodit budou pěšky.,dělat můžou jezdit ne,kocourkov.
Josef Klingenhofer
Děkuji panu doktorovi Králíkovi za článek na toto téma. Ministři a různí experti neustále vyhrožují zvyšováním penzijního věku a na druhé straně by každému po 65ti letech nejraději zakázali nebo alespoň omezili řízení auta. Podle mého názoru je to porušení Základní listiny práv a svobod - diskriminace podle věku. A k lidem, kteří to navrhují - oni si snad myslí, že nikdy nezestárnou. Je to ovšem docela naivní ba přímo hloupé.
Alan Karel
Je mi sedmdesát, jezdím od 15ti let. Autem i na motorce ale tenhle nápad ministerstva dopravy a besipu mě neskutečně naštval. Je to nehorázná diskriminace seniorů.
Oldřich Čepelka
V článku a komentářích je snad všechno, co se k věci dá říct. když by některý dobrovolník vyzobal všechny argumenty a fakta a ponechal stranou jen jednoduchá pobouření a emotivní vyjádření, tak by se to rovnou mohlo poslat na MD a do médií. Bylo by dobré, aby hlas seniorů byl víc slyšet. (Jdu se hned o něco malého pokusit.)
Jarmila Komberec Jakubcová
Pane Bárka každoroční školení řidičů-amatérů by asi nebylo možné z kapacitních důvodů. Jinak bych se nějakému přezkoušení nebránila.
Dana Puchalská
Že se k tomu ještě vracím. Nás dvakrát ošklivě naboural auto a světě div se, byly to mladší ženy. Jedné bylo 45 a druhé 25 let.
Dana Puchalská
Paní M. A. To už bude mít na starost policie a pochopitelně i pojišťovna. Vím o čem mluvím. Pár let jsem byla totiž pojišťovací pracovník. Tak si přečtěte ještě názor paní Ireny M.
Jaroslav Bárta
Každý rok se zůčastňuji školení řidičů nákl. aut. Jsem přesvědčen, že kdyby měli řidiči amatéři chodit na povinné školení, ubylo by dopravních nehod způsobených ml. řidiči, kteří vyznávají svižnou, tj. bezohlednou jízdu. Říkám jim z vl. skušenosti podkontroláci, jelikož na otázku, proč tak lítají odpovídají...mám to pod kontrolou a za pár km je najdete omotané kolem stromu...
Jaroslav Bárta
Samozřejmě se připojím k žalobě na tuto nehoráznost , co se týče osočování řidičů seniorů od nějakých " odborníků"...
Jaroslav Bárta
Od r. 1976 jsem řidičem nákl. aut...celoživotním, nic jiného jsem nevykonával, co se týče zaměstnání... Jezdil jsem na tatrovkách sklápěčkách, busech, Mercedesech Atego s vlekem a v posl. letech s MAN-em+ vlek. pracuji stále pro fa. v blízkosti Cv na trase Cv - d a zpět. Jsem už 2 r. v penzi a jedu bez zastavení k plné spokojenosti mého zaměstnavatele. Nedovedu si vůbec představit, že by mi nějaký pražský úředníček zakazoval, že nemohu vykonávat svou práci celoživotního řidiče nákl. aut. 4ekám na vás p. úředníku v kteroukoli noční i denní hodinu a vezmu vás na jednu jedinou jízdu s nákladem po D. Mám za to, že po mé šichtě se budete dávat dokupy min. 2 dny. Já toto mám 3-4 x do týdne. Měsíční nájezd km je 12 - 14 tis. km...pracuji také proto,že vámi protěžovaní mladí řidiči tuto pro mě normál práci nezvládají a utíkají pryč. Milý pane úředníku...odborníku na dopravu , zamyslete se prosím nad tím, která věková skupina má nejvíce dopr. nehod...máme svobodný stát a nějaké zakazování od stolu pánů ouřadů k ničemu nepovede. Od posuzování jsou tu lékaři a psychologové, kteří poznají, kdo na to má a kdo ne...
Jaroslav Charvát
S názorem jednoznačně souhlasím. A k vyjádření M. Andrásové (16:04) se myslím, že se jedná o dopravní přestupek a jako takový by se měl řešit, ať je řidiči 20 roků nebo 70 roků.
Irena Mertová
Cca 25 let jsem se zabývala zaviněním dopravních nehod v rámci pojistných událostí. Podle mého názoru to nebyla skupina seniorů, kdo nejčastěji zavinil ty nejvážnější nehody s trvalými následky, těžkými zraněními, smrtí. Spíš jen ty "plechy". ..
mirka andrásová
Dneska jsem přecházela silnici a na žluté čáře stálo auto ze kterého vylezla seniorka a tvrdila že bude za pět minut zpět a že tak stojí pokaždé a nikomu to nevadilo doposud. Když jsem šla za půl hodiny zpět tak tam ještě stála. Nechtějte mi namluvit že je to v pořádku! Příště si to vyfotím a dám na prošetření, má nejspíš velký důchod. Před týdnem mi nedal další senior (70) přednost a jsem zvědavá jak mi zaplatí 300000 tisíc které mě bude stát oprava
Boris Jedlička
Dobrý den všem, je mi 75 let, jezdím od 18 let na všem, co má nebo mělo i více než 10 kol a neměl jsem žádnou nehodu z vlastní viny. Rád se připojím k ústavní žalobě, nebo pokud někdo udělá petici. S ostatními diskutujícími velmi souhlasím. Jedlička
Jiří Vacek
Nedávno mne tak dohřáli tímto článkem : Důchodci za volantem: všeobecné ohrožení (diskuse)Více na: https://www.autorevue.cz/duchodci-za-volantem-vseobecne-ohrozeni-diskuse_1?fbclid=IwAR02boaTLS2fruwvOdmT1z1pEb_iuavhIVoPOvAakZzibx2UFHuMHMyGCIc , že jsem musel reagovat: Je mi 63 roků, letos jsem si obnovil pilotní průkaz, sice pouze na UL, ale... Když čtu některé tyhle články typu jak jsou senioři od 65-ti let všeobecným ohrožením: https://www.autorevue.cz/duchodci-za-volantem-vseobecne-ohr… které končí například touto citací: "Pochybuji, že se najde senior, který řídí lépe než průměrný řidič. Jelikož s přibývajícím věkem se všem zpomalují reflexy, ubývá pohotového jednání, zhoršuje se zrak atd. Je na nás mladších, abychom své babičky a dědy bezpečně vozili z bodu A do bodu B." Takže tihle mladí řidiči, s rychlými reflexy, výtečným zrakem, by mne měli někam odvážet, asi tak pouze předčasně do krematoria, a to jsou pouze ti z dneška: https://www.novinky.cz/…/devatenactilety-ridic-narazil-na-b… https://www.novinky.cz/…/na-vyskovsku-zemrel-mlady-ridic-au… a za nehody určitě mohly ty stromy co jim náhle vstoupily do cesty a oni se svými mladistvými reflexy a ostřížím zrakem nestačili reagovat..., jo holt kde chybí rozum a zkušenosti tak tohle nepomůže.
Hana Klosová
Do práce se bude chodit do 70ti a autem nám zatrhnou jezdit?Co je to za blbost.
Antonie Škovroňová
Jezdím téměř denně od svých 15 let, kdy jsem dostala ŘP na malý motocykl, později rozšiřovala o další kategorie. Nikdy jsem nezpůsobila nehodu.A posledních několik let si uvědomuji, že jsem to já, kdo svou předvídavostí zabraňuje střetu s vozidlem, řízeným podstatně mladším řidičem.
Zuzana Pivcová
Sama neřídím, ale z pozice spolujezdce, kteým tu a tam jsem, vidím, jak situace na silnicích vypadá. Je to další krok k diskriminaci starších občanů, kteří překážejí.
Jarmila Komberec Jakubcová
Ještě jedna poznámka - naprosto souhlasím názorem Ivanky K. ve věci ujetých km. Ať BESIP předloží plnohodnotná tvrzení pro své návrhy.
Mirek Hahn
No právě.... abychom se nedočkali seniorského limitu. 50 km na hlavu a měsíc a nazdar, ....aby se nám to nezvýšilo. Já si stále ještě, trochu optimisticky, myslím, že do médií unikl nápad nějakého pomateného snaživce.
Jarmila Komberec Jakubcová
Děkuji redakci našeho portálu za zveřejnění otevřeného dopisu ve věci šikany seniorů. Jak jsem se již zmínila ve svých příspěvcích na chatu Ring např. Rakousko a Německo dosud ani nepřistoupilo k povinným zdravotním prohlídkám seniorů a na jejich komunikacích jich jezdí hodně. Já osobně s kontrolou zdravotního stavu souhlasím, chodím každé 2 roky na kontrolu očí, sluchu, EKG dle rozhodnutí praktického lékaře. Jezdím každý den do práce, občas na služební cesty i do míst vzdálených cca 400km a neměla jsem již cca 20let žádnou autonehodu. Jinak souhlasím s paní Květou B.Z. - to abych neopakovala co již bylo napsáno. Se zněním dopisu pana J.Králíka plně souhlasím. Věřím, že se připojí i jiní senioři, kteří nesouhlasí s touto šikanou.
ivana kosťunová
K ústavní stížnosti bych se bez váhání připojila. Proč vztahovat statistiku k počtu ujetých kilometrů ? Vždyť i to, že senioři ujedou méně kilometrů, než lidé v produktivním věku, svědčí ve prospěch toho, že logicky zaviní menší počet nehod.
Květa Bartošková Zázvorková
Neviděla jsem na silnici seniora, který telefonuje, lepí se vám na zadek auta, nedodržuje rychlost nebo je zfetovaný. Zato u mladých je toto normální. Předjedou vás těsně před cedulí s názvem obce, což už vůbec nechápu, je jich dost, kteří dokonce píší sms za jízdy, rychlost přes obec nerespektují, proto často vidím přejetou kočičku na silnici.Dokonce jsem viděla řidiče, který měl za volantem malého chlapečka na klíně, který mu pomáhal řídit. Myslela jsem, že mám halucinace!Prostě - šikana.Ale proč?Zodpovědní lidé jezdí zodpovědně.Starší člověk má naopak daleko více zkušeností,neboť si jen těžko "udělá řidičák" v 60 ti letech, že?Infarkt za volantem může dostat každý člověk bez ohledu na věk. Nás honějí na povinné prohlídky,co kdyby náhodou? Teď to zažívám na vlastní kůži. Toto je však jenom u nás, v Německu ne.Vždyť každý je zoodpovědný sám za sebe, na silnici to platí dvojnásobně.Málokterý mladý, nezkušený řidič předvídá. Má auto za milion, pokuta 2000,-Kč, to jsou drobné,ale pro seniora jsou to dost velké peníze. Spíš by se měli zamyslet nad tím, že osmnáct let pro získání ŘP je špatná věková hranice při dnešních přeplněných silnicích. O kamionech ani raději nemluvě.
Soňa Prachfeldová
Díky moc za uveřejnění
Mirek Hahn
S tou statistikou bych byl opatrný, pokud to není vztaženo k ujetým kilometrům, četnosti jízd a skutečnému "zavinění" nehod. Nicméně k ústavní stížnosti bych se bez váhání připojil, protože případnou snahu řešit to plošnou restrikcí, kterou si státní správa usnadňuje práci a na zájmy občanů dlabe, považuji za sprostou lumpárnu.
Dana Puchalská
Perfektní a srozumitelné. Jsem zvědavá na reakce ostatních. A děkuji za něj.