První dnešní úlovek
FOTO: autorka

První dnešní úlovek

19. 6. 2016

U našich garáží rostou břízky. Dnes jsem pod ně nakoukl a zajásal. Tři krásné hřiby. Nejsem odborník, na mykologii, ale podle atlasu hub by to mě být hřib kovář. Bude z nich dobrá smetanová, houbová máčka (omáčka).

Mňam, už se moc na ni těším.

 

houby
Hodnocení:
(5 b. / 3 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Alena Várošová
Ladislave,nadělal jste mi chutě,hřiby mám ráda v omáčkách .5*
Ladislav Vesecký
Máčka byla moc dobrá, přežil jsem to. Děkuji za komentáře.
Eva Balúchová
Pokud máte z hub radost,je dobře.Já sbírám kováře(modráky) taky jenom mladé.Ale nejím je,manžel si je zavařuje.U nás už neroste nic,je velké sucho.
Elena Valeriánová
Hřib kovář - krásně barevný když je mladý, několikrát jsem hod donesla domů, ale nějak jsem nenašla odvahu ho sníst. A takové velké a ne zrovna vábné bych nechala na místě zcela určitě. Zítra zřejmě do lesa vyrazím třeba pro ty růžovky.
Jana Slavíková
Hřib kovář, lidově modrák, je dobrá houba, jen se musí déle vařit. Při stavbě našeho sídliště, vlastně našich, protože máme čtyři postupně stavěná, zůstaly zbytky lesů, přidaly se břízy z náletů a časem i houby. Ve čtvrtek jsem cestou od trolejbusu našla 3 čerstvé masáky (muchomůrka růžovka), osprchovala jsem je od bahna a udělala si placičky (krokety či karbanátky) a dnes na téměř stejném místě další dvě a byla z nich klasická smaženice k večeři. Doufám, že mě některé z dětí vyveze i do opravdového lesa.
Jana Baloušková