Spiritismus on-line aneb Srandou proti čínskému viru
Ilustrační foto: pixabay.com

Spiritismus on-line aneb Srandou proti čínskému viru

30. 10. 2020

Strašné, hrozné období. Tak hodnotí mnoho lidí týdny krizových opatření proti šíření koronaviru. Myslím, že nemají zcela pravdu – vše by totiž mohlo být ještě mnohem strašnější.

Válka, jaderná katastrofa, nekontrolovatelný blackout. Ničivé zemětřesení, globální hladomor či absolutní nedostatek vody. Nebo nějaká výrazně nebezpečnější nemoc než covid-19, srovnatelná svými dopady na populaci například se středověkým morem. Nic z toho si samozřejmě nikdo nepřeje, ale to by teprve byla opravdová hrůza… Takže šetřeme, prosím, silnými výrazy a mějme na mysli, že vždy jsou i horší věci na světě.

A že vše špatné je k něčemu dobré. Za co tedy můžeme té „čínské chřipce“ poděkovat? Tak třeba za nerušení nočního klidu kuřáky a opilci před hospodami. Za čistší ovzduší, protože jezdí méně kamionů a létá méně letadel. Za nezničené vagóny chuligány jedoucími na ligový fotbalový zápas. A taky za nové vtipy a hádanky. Víte například, proč je současné rouškové období i obdobím šetřivým? Dámy ušetří za rtěnky a pánové za pěnu na holení. Žáci ušetří za hranolky a párky v rohlíku, které si jinak dávají místo zdravého oběda v jídelně, učitelé zas ušetří za červené propisky.

Včetně mě. Když jsem před více než osmadvaceti lety dokončil pedagogickou fakultu, ani ve snu by mě nenapadlo, že někdy může něco takhle nekompromisně nahradit živou výuku a třídy plné dětí. Společné objevování nových věcí, umravňování některých jedinců o přestávkách na chodbě, písemky, ale i výlety a sportovní kroužky - zkrátka školu, jak jsme na ni (byli) zvyklí. Vyvolávání žáků teď vystřídalo "vyvolávání duchů". Takový pedagogický online spiritismus. Tedy alespoň já tak pro sebe v nadsázce označuji audiokonferenční dálkové vyučování, při němž vyvoláváte někoho, kdo tu vlastně není, a doufáte, že se vám odněkud ozve…

Nadsázka a sranda působí léčivě. Mimo jiné odvádí pozornost od hrozivě-akčních televizních zpráv, které v nás mohou - místo klidného a věcného informování - vyvolávat panický strach. Úsměv a fóry potřebujeme obzvláště nyní jako sůl. Bavme se, jak jen to jde. Místo údajů o počtu nakažených hledejme na internetu vtipy a legrační scénky. Choďme do přírody, neboť ta je zárukou pohody a vyrovnanosti. Poslouchejme svoji oblíbenou hudbu. Vymýšlejme nové koronavýrazy typu „škola v pyžamu“ nebo „vařit rouškovku“ (tj. vyvářet roušky). Humor a pohoděnka totiž snižují stres a posilují naši imunitu víc, než šumivý vitamín C.

Můj příběh
Autor: Milan Kůtek
Hodnocení:
(5.1 b. / 28 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Lenka Kočandrlová
Za našeho mládí byly jen uhelné prázdniny,tak můžu jen závidět.Myslím,že se s tím dnes hodně nadělá,říkám si,jak to asi dělají děti chudých rodičů,co nemají ani pc,tablet,ani připojení na net.Taky si nemyslím,že je třeba se s dítkem učit,my byly 4 děti a rodiče se zajímali tak akorát,zda nemáme poznámku/pětky v žákovské knížce. Nikdy se s námi doma nikdo neučil a přesto jsme to zvládli ...Zajímalo by mne,co říkají lékaři na ty tisíce hodin,co děti pročučí u obrazovek,jak se to podepíše na jejich očích a zdraví.
Soňa Prachfeldová
Moje řeč, až to odezní, zase se můžeme věnovat naplno tomu, co dnes nejde. A díky za to, co vy učitelé děláte pro naše děti.
Zdenka Jírová
Moc výstižný a povzbudivý článek, moc se mi líbil. Já ty coronavidové zprávy poslouchám jen velmi omezeně. Jen juknu, co nového smím nebo nesmím a končím. Počty nemocný nebo mrtvých zásadně nesleduji.
Dana Puchalská
Mně se článek líbí.... A děkuji za něj a pitvat ho nebudu ani v češtině natož v angličtině. :-) :-) :-)
Věra Ježková
Milý pane učiteli, pražskou pedagogickou fakultu jsem ukončila před 43 lety. Do procesu jsem ale nenastoupila. Začala jsem pracovat na fakultě ve výzkumném ústavu, kde jsem zůstala až do odchodu do důchodu. O školství tedy něco vím. Umím si představit, jak nesmírně těžká je současná situace vás učitelů i vašich žáků. Je obdivuhodné, že se s ní dokážete vyrovnávat s humorem. Mne vzhledem k rodinné situaci i zdravotnímu stavu humor občas přechází. Přeji vám a vašim žákům všechno dobré. :-)
Marie Ženatová
Díky moc za pravdivý článek *
Jana Šenbergerová
Máte pravdu a hezky jste to napsal. Katastrofa by byla, kdyby nám za domem vybuchla vyhaslá sopka, spadl meteorit nebo vyschly všechny prameny. K tomu poslednímu už jsme byli blízko, proto je moc dobře, že prší, prší a prší. Neexistuje mínus bez plusu, ani plus bez mínusu.
Milan Kůtek
Děkuju všem dámám za (dosavadní) kladná hodnocení a mám radost, že Vám článek udělal radost :) MK
Alena Vávrová
https://www.youtube.com/watch?v=-fDdUMNlE-s
Jitka Hašková
Hezký článek. Děkuji.

Zpět na homepage Zpět na článek