Německý autoklub vybral ideální auta pro seniory. Hodnotil například pohodlné nastupování či  jednoduchost ovládání
Opel Crossland X. FOTO: pinterest.com

Německý autoklub vybral ideální auta pro seniory. Hodnotil například pohodlné nastupování či jednoduchost ovládání

21. 11. 2020

Co na autě ocení řidiči vyššího věku? Podle německého autoklubu ADAC jsou u seniorů nejdůležitějším kritériem snadné nastupování i vystupování a dobrý výhled do všech stran. Jeho technici vybrali 26 vhodných aut různých značek.

 Často se jedná o stále populárnější vozy SUV, ve kterých se sedí výše než v běžných autech.

Kromě výhledu a nastupování autoklub hodnotil také pohodlí sedadel, snadnost nakládání nákupu nebo jiných zavazadel do kufru a jednoduchost ovládání. Naopak nepřihlížel k výkonovým parametrům motoru, nebodoval design vozů a testovací techniky nezajímaly ani moderní funkce spojené s přehrávači hudby, internetem na palubě a další prvky tak zvaného infotainmentu.

ADAC se zaměřil na vozy, které jsou v současné nabídce automobilek. Do testu zařadil auta dlouhá maximálně 4,5 metru, vysoká nejméně 1,5 metru, s výškou sezení přesahující 47 cm a také taková, která nabízejí svezení čtyřem až pěti cestujícím. Výška nákladové hrany kufru nesměla přesáhnout 78 centimetrů.  Do výběru se kromě toho mohla kvalifikovat jen taková auta, která ve všeobecných testech ADAC zabodovala po stránce výhledu z vozu a snadným ovládáním.

Autoklub seniorům doporučuje vybírat mezi 26 vozy, které splňují všechna uvedená kritéria. Mezi nimi zvolil pětici úplně nejlepších - BMW řady 2 Active Tourer, Opel Crossland X, Mercedes třídy B, Nissan Qashqai a Volkswagen T-Cross. Bavorské BMW 2 Active Tourer boduje velkým prostorem, jednoduchým ovládáním a posuvnou zadní řadou sedadel. Mercedes si nominaci mezi kvintet nejlepších zasloužil svými pohodlnými a vyvýšeními sedadly, které mají být zárukou dlouhých jízd bez bolavých zad. Opel Crossland X nabízí seniorům nejen příjemné nastupování, ale také velký prostor, který se hodí při převážení vnoučat.

ADAC rozdělil 26 vozů doporučených seniorům podle pořizovací ceny. V kategorii do 20 tisíc eur (do 540 tisíc korun, ceny v Česku se mohou lehce lišit) vybral tyto modely: Hyundai Kona, Nissan Juke, Seat Arona, Opel Crossland X a VW T-Cross. Kdo hodlá do auta investovat 20 až 25 tisíc eur (do 680 tisíc Kč), měl by se podle autoklubu poohlédnout po jednom z vozů Citroën C5 Aircross, Hyundai Tucson, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Seat Ateca, Škoda Karoq nebo VW T-Roc.

Mezi auty s cenovkou do 30 tisíc eur (810 000 Kč) doporučuje ADAC modely Audi Q2, BMW řady 2 Active Tourer, Mercedes třídy B, Mini Countryman, Peugeot 3008, Toyota CH-R a Volkswagen Tiguan. Kdo do auta investuje částku okolo milionu korun, může volit z dalších pro seniory vhodných vozů – jsou jimi Audi Q3, BMW X1, Kia e-Soul, BMW i3, Jaguar E-Pace či Mercedes GLA. Vozy s písmenem „e“ či „i“ v názvu zastupují nastupující vlnu elektromobilů.

 

Petr Buček

 

 

 

 

 

Autor: Redakce
Hodnocení:
(3.8 b. / 5 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.
Milan Pondělík
Nechápu jaká věková kategorie vozidla vybírala. A zřejmě od stolu. Takový Nissan Juke je příšerná volba pro seniory. Tyto vozy by měli vybírat senioři. Vyhlašte anketu, ať do ní hlasují opravdoví senioři - aktivní řidiči.
Eva Stoklasová
Také by se mi líbilo, ale vdova a seniorka je špatná kombinace pro koupení. Jistě by se v něm krásně jezdilo...To bych chtěla alespoň vyzkoušet ....
Eva Vršatová
To jsem se nasmála při čtení...a co cena? Reaguju i na příspěvek paní Jarmily. Mám Suzuki Splash. Nové koupené za 180 000.- Je vysoké -báječně se do něj nastupuje, nebouchám hlavou do stropu (jsem veliká), mám výborný výhled. Zadní sedadla mám sklopená - a vozím tam všechno. Obří květináče s aloemi, hlínu a hnůj, dříví - a samozřejmě i nákupy (ale na nákupy zatím jezdím spíš na kole). Vešly se mi (do toho maličkého autíčka) i dva zahrdní 200litrové sudy (Ty tedy byly prázdné). A údržba? Proboha - co to je? V servisu mě vidí pouze při technických prohlídkách. Spotřeba maličká. Pneu neměním - jezdím jenom v létě nebo v zimě v dokonalém počasí - je to takové "zahradní auto". A - vejde se nás tam i 5, vepředu dvoumetrový syn a vzadu snacha s vnučkama.
Jarmila Komberec Jakubcová
V posledních letech dávám přednost japonským vozům se kterými mám ty nejlepší zkušenosti. Nedám dopustit na SUV 4x4 Suzuki. Je trochu vyšší při nastupování, má vyhřívané sedačky a veškerou výbavu včetně navigace. 1 ročně s ním zajedu do servisu kde nechám vše kontrolovat a 2x ročně vyměním pneu a pohoda.
Havel Václav Kotas
To ještě auto, na rozdíl od většiny těch dnešních " plechovek ".
Lenka Kočandrlová
My chudší si můžeme akorát trhnout a být rádi,že kára stará 18 let ještě slouží...Leda,že by zaúřadoval nějaký německý Jéžišek a nadělil nám to pod stromeček jako dárek....
Jana Šenbergerová
Líbí se mi všechna, ale už si nekoupím žádné.
Havel Václav Kotas
Pohodlné, jednoduché na ovládání - praktické/" držák " auto, to se snad už v EU ani nevyrábí. Natož za lidové ceny, pro většinu důchodců v ČR. Ty dnešní " plechovky " na jedno použití( tak 5let ), přeplácané elektronikou, s litrovým " tříhrnkem pod turbem " a ty peníze, to je teda kauf. Pro lidi, co najezdí do 15 000km ročně.
Hana Rypáčková
Mám vybráno , BMW i3 . Teď jen sehnat prachy.. :-)
Jaroslav Charvát
Zajímavý článek s přehledem co si můžeme koupit. Ale my důchodci většinou nemáme tolik peněz. Nevím proč jsou ceny v EURO, když u většiny vozů je známá cena v ČR přesná v Kč?

Zpět na homepage Zpět na článek