Nevydařený konec i začátek
FOTO: autorka

Nevydařený konec i začátek

16. 1. 2021

To pořadí je správné. Vysvětlím. Ale pěkně popořádku. Na stříbrnou neděli 13. prosince byla moje dušička v peříčku. Cukroví napečeno, dárky obstarány, potraviny na vánoční svátky nakoupeny a byt téměř uklizen. Paráda.

Radost mi však vydržela jen do odpoledních hodin, kdy jsem musela ulehnout. Zimnice byla vystřídána horečkou a přidal se dusivý kašel. No což. Pár dnů si poležením. Nejsem pověrčivá, ale že by na té třináctce něco bylo? 

Za dva dny onemocněl i manžel Vladimír. Ráno odešel k zubní lékařce, domů se vrátil bez jedné stoličky a s antibiotiky. Horečky a pocení jsme považovali za reakci na zákrok.

V následujících dnech se náš zdravotní stav nelepšil, spíše naopak. Po týdnu bylo jasné, že to sami nezvládneme. O pomoc jsem požádala naši lékařku. Když jsem ji ujistila, že jsme neztratili čich, tak mě pozvala do ordinace. Po vyšetření jsem odcházela se dvěma recepty. Pro Vladimíra silnější antibiotikum a pro mne antibiotikum na zánět průdušek. Paní doktorka se loučila prosbou: „Za dva dny zavolejte, jak se vám daří“.

Nezabraly antibiotika, Paralen ani zábaly. Paní doktorka pojala podezření na Covid a sdělila: „Přijede k vám odběrová sanitka, výsledky stěrů se dovíte následující den a ihned mě informujte“. Celý Štědrý den jsme očekávali zprávu z hygienické stanice marně, jobovka přišla na Boží hod. Oba pozitivní a karanténa do 4. ledna. Naše paní doktora poslala instrukce, co máme dělat, kdyby se zdravotní stav nelepšil či dokonce zhoršil.

A zhoršení skutečně nastalo u Vladimíra, převoz do nemocnice byl nutný. Třináct dnů nesměl opustit lůžko, dýchání podporoval neustálý přívod kyslíků, jeden den byl dokonce na JIP-ce. Desátého ledna byl z nemocnice propuštěn, ale v žádném případě mu nebylo hej. S obtížemi zvládl ujít čtyři metry, dnes (po čtyřech dnech) je to už metrů dvacet.