Kapesní kalendář – váš společník na celý rok. Naučte se ho využít v marketingu
Zdroj foto: amnaj / Adobestock.com

Kapesní kalendář – váš společník na celý rok. Naučte se ho využít v marketingu

29. 8. 2025

Pamatujete si na kapesní kalendáře? I když se to nezdá, jsou populární i dnes. Zatímco telefon se vybije nebo ho zapomenete doma, kapesní kalendář máte prostě pořád po ruce. Navíc funguje jako praktický reklamní předmět. Ukážeme vám, proč dát tomuto malému kalendáři šanci a jak ho využít i pro svůj byznys.

Proč je kapesní kalendář pořád užitečný

Kapesní kalendář, kartička velikosti vizitky, která vám dá rychlý přehled o všech dnech v roce. I když určitě máte kalendář v telefonu, pořád je tento malý papírový kalendář užitečný. Když se nechcete rozptylovat přívalem notifikací, nebo vytahovat telefon v situacích, kdy to není příliš společenské, prostě ho jen vyndáte z kapsy a hned víte, na který den padá určité datum nebo jaký je týden.

Výhody kapesního kalendáře

Kapesní kalendář má několik praktických výhod:

  • Rychlost – jeden pohled a víte, na který den týdne připadá 15. říjen. Žádné překlikávání mezi měsíci, rozptylující notifikace a další ruchy, které vás čekají při hledání kalendáře v telefonu.
  • Spolehlivost – žádný pomalý software nebo vybitá baterie.
  • Diskrétnost – nenápadně si ověříte datum, aniž byste vytahovali telefon (což se ne někdy prostě nehodí).
  • Vždy po ruce – schováte si ho do peněženky, kabelky, kapsy u saka nebo kalhot a máte ho stále s sebou.

Kapesní kalendář jako marketingový nástroj? Ano!

Tady se dostáváme k zajímavé části – kapesní kalendář totiž skvěle funguje jako reklamní předmět. Díky tomu, že ho lidé nosí celý rok u sebe – v peněžence, kabelce nebo kapse – zůstává vaše značka neustále na očích. (I kdyby si z něj udělali záložku do knížky, pořád se jim bude váš brand připomínat.)

Tip: Stejně dobře jako kalendáře mohou fungovat i poukazy – ať už slevové nebo dárkové. Jsou praktické, zákazníci je rádi využívají a snadno si je necháte vytisknout třeba přes https://www.copygeneral.cz/male-tiskoviny/poukazy.

Malý kalendář je tedy reklamním předmětem, který lidé aktivně používají. Nemluvě o jeho velmi nízkých pořizovacích nákladech (v porovnání s jinými promo věcmi).

Kdo by měl o kapesním kalendáři uvažovat?

  • Firmy – dávejte je klientům na schůzkách, můžete třeba zakroužkovat datum, kdy se máte příště setkat.
  • Lékaři – tady můžete podobným způsobem zaškrtnout den, kdy má pacient svou příští kontrolu a nenuceně mu tak kalendář darovat.
  • Restaurace a kavárny – mějte je u kasy společně s vizitkami, ať si je zákazníci můžou kdykoliv vzít.
  • Pojišťovny a banky – opět zde můžete zakroužkovat datum příští schůzky s klientem, nebo mu kapesní kalendář prostě věnovat na konci schůzky společně s vizitkou.

Příkladů se jistě najde mnohem víc, zde je ale předání malého kalendáře hezky přirozené a vhodné.

Praktické tipy pro využití

Jak už vyplývá z předchozí kapitoly, kapesní kalendář má smysl především tam, kde lidé pracují s daty a termíny. Není to jen nostalgie, ale prostě praktické řešení.

Pokud uvažujete o tom, že kapesní kalendář zařadíte mezi své reklamní předměty, myslete na to, že méně někdy znamená více. Příliš agresivní reklama ho znehodnotí (lidé ho nebudou rádi používat např. ve své firmě apod.), ale diskrétní logo v jinak zajímavé grafice či vtipném potisku funguje výborně.

Příklady:

  1. Pokud jste například účetní můžete mít kalendář s motivem „Termíny na, které nesmíte zapomenout“ a vyznačit zde data, dokdy se má odevzdat daňové přiznání, do kdy přehledy OSVČ apod.
  2. Podobně může mít kavárna nebo restaurace označené dny, kdy se u nich koná nějaká akce jako koncert, hospodský kvíz, slam poetry…
  3. Fitcentrum s motivačním kapesním kalendářem na téma „Rok na cestě k lepšímu já: Makej každý den“ s výzvou, ať si dotyčný poznačí dny, kdy nějak sportoval. Bude tak ze sebe mít dobrý pocit a pokaždé si na vaše fitko vzpomene.

Trik spočívá v tom, že kalendář sám o sobě nabízí hodnotu – buď praktickou informaci, pobavení nebo stylový design. Reklama je jen nenápadný bonus.

 

práce
Hodnocení:
(0 b. / 0 h.)

Pro hodnocení se musíte přihlásit

DISKUZE
Děkujeme za váš příspěvek do diskuse. Upozorňujeme, že redakce si vyhrazuje právo vyřadit diskusní příspěvky, které jsou v rozporu s platnými zákony a které podněcující k násilí a nenávisti ke konkrétním lidem či skupinám obyvatelstva. Smazány budou rovněž příspěvky obsahující jakékoliv vulgarismy.

Zpět na homepage Zpět na článek

Nejste registrován/a? Zaregistrujte se zde.

Po přihlášení (registraci) uvidíte na tomto místě přehled Vašich aktivit na portále i60.cz, a to:

  • Váš nejnovější článek
  • Nejnovější komentáře k vašim článkům
  • Nové vzkazy od přátel
  • Nové žádosti o přátelství
Přihlásit se

JSTE TU POPRVÉ?
Přečtěte si, co všechno
portál i60 nabízí
.

Aktuální soutěže
Kvíz i60 - 36. týden

Sledovali jste o prázdninách pozorně portál i60? To prověří náš vědomostní kvíz, který se tento týden zaměří na tipy a fotografie vás, tedy našich čtenářů...