Povídání s hudebníkem, zpěvákem, muzikoterpeutem, klaunem a cestovatelem Pavlem Justichem
FOTO: z osobního archivu Pavla Justicha

Povídání s hudebníkem, zpěvákem, muzikoterpeutem, klaunem a cestovatelem Pavlem Justichem

20. 3. 2024

Pavla jsem poznala na oslavě svých narozenin. Pozvala ho kamarádka s tím, že je muzikant a jelikož máme se sestrou rády hudbu, přivedla ho s sebou. Pavel Justich (60 let) mne zaujal, a tak jsem se rozhodla s ním udělat rozhovor. 

Ráda bych se dozvěděla něco o tvé práci, jak dlouho zpíváš?
Tak zhruba třicet let dělám muziku, hraji na kytaru, na piano, na bicí, na basovou kytaru. Hrál jsem po kavárnách, hostoval jsem s různými muzikanty, například s Michalem Šindelářem, s Viktorem Sodomou. Necelé dva roky jsem hrál s Felixem Slováčkem na piano.

Jaké byly tvé začátky?
Nemohl jsem studovat žádnou hudební školu, měl jsem špatný kádrový profil. Jsem prakticky samouk. Po převratu jsem měl možnost začít zpívat a hrát. Od roku 1995 jsem se hudbou začal zabývat profesionálně. Do doby covidu se mi docela dobře dařilo, dělal jsem zvukaře pro Český rozhlas, natáčel jsem v Africe.

V době covidu jsi dělal co?
V době covidu jsem se dostal do organizace Chance 4 children, tedy šance pro děti. Je to humanitární organizace Doktor Klaun, která dělá radost nemocným či postiženým dětem. A vznikl nápad, že budeme těšit i seniory a handicapované lidi - zpívat jim do oken. Navštěvovat jsme nikoho nemohli, takže jsme natočili film Když klaun zpívá. Prostě jsme chtěli rozdávat radost všem v této smutné době.

A když skončil covid?
Zapojil jsem se do muzikoterapie. Samozřejmě jsem si musel udělat různé kurzy, školení. Dnes se mohu tomu všemu věnovat profesionálně. Jezdím po nemocnicích v převleku klauna, stane se ze mě Doktor Klaun. Dělám to již osm let. Připravuji zábavné pořady pro seniory nebo pro děti.

Zmínil ses o Africe...